6 неочаквани бранд партньорства, които предизвикваха фурор през 2024 г

29.08.2024

През 2024 година светът на бранд партньорствата бе пълен с изненади, с колаборации, които са толкова неочаквани, колкото и вълнуващи. От viral рекламата на Майкъл Сера и CeraVe, която очарова зрителите на Супербоул със своя странен, но забавен хумор, до големи междусекторни колаборации, които преосмислят пазара, тези съюзи завладяват въображението на потребителите и оставят у тях желание за още.

Независимо дали става въпрос за сливането на луксозна мода с утвърдени имена в бита или за B2B алианси, които преодоляват границите на индустриалните норми, тези партньорства не са само за продукти; те са за разчупване на рамките, изразяване на позиция и доказване, че когато марките мислят извън рамките, резултатите могат да бъдат наистина незабравими. Прочетете нататък, за да се потопите в нашата селекция на най-вълнуващите колаборации на марките тази година.

Heinz x Absolut

Детайли за партньорството


Миналата година Heinz и Absolut Vodka направиха фурор във Великобритания със своето неочаквано, но гениално партньорство: Heinz x Absolut Tomato Vodka Pasta Sauce. Вдъхновен от вирусната рецепта за паста ала водка на супермодела Джиджи Хадид в TikTok от 2020 г. и първоначално пуснат като лимитиран продукт, сосът беше разпродаден само за четири дни. Сега, поради безпрецедентното търсене, този изключителен пример за това как марките могат да използват тенденции и социални медии за създаване на продукти, които привличат внимание, отново е наличен онлайн (и в магазините за британците).

„Решени сме да продължим да иновираме и да радваме потребителите с вкусни аромати, в ритъма на тенденциите в социалните медии.“

– Кайо Фонтенеле, Директор на New Ventures, Великобритания и Ирландия

Why it’s Best-in-Class

Този сос перфектно улавя духа на времето, вдъхновено от хранителните тенденции в социалните медии, с богат и кремообразен вкус, който бързо се превърна в задължителен продукт в TikTok и извън него. Когато става въпрос за съдържание, целевата страница на Absolut предоставя предистория за партньорството, както и рецепти за напитки и ястия, изображения от кампанията и полезни ЧЗВ — някои от които са доста забавни. Сега, с връщането си в британските супермаркети, тази колаборация показва, че когато се комбинират креативност, сътрудничество и качествени съставки, резултатът може да бъде чиста магия.

Persil x Christian Siriano

Детайли за партньорството


По подобен начин, Persil направи фурор в TikTok това лято, като си партнира с модния гигант Кристиан Сириано за забавна и иновативна кампания. Дуото стартира гореща линия за 24-часово обновяване на гардероба, където потребителите можеха да се свържат на живо за съвети относно стила, грижата за тъканите и вдъхновение за облекло от самия Сириано.

Излъчвано в акаунта на Persil в TikTok, събитието беше проектирано да насърчава хората да прегърнат идеята за повтарящи се облекла (т.е. повторно носене и стилизиране на любимите си дрехи), като същевременно демонстрира как премиум препаратът на Persil поддържа дрехите ярки и свежи след всяко пране.

За Сириано, това партньорство беше естествено.

„Има толкова много хора, които искат да знаят как да се грижат за дрехите си, и толкова много хора са наясно с необходимостта да не прекупуват и да избират правилните неща,“ каза той. „Получавам тези въпроси постоянно от клиентите си.“

Why it’s Best-in-Class


Това вълнуващо събитие не беше просто за пране. То беше ангажиращо, интерактивно и пълноценно модно преживяване, с изненадващи появи на други инфлуенсъри по време на излъчването.

Като се свърза с дизайнер, известен със своите смели и креативни стилове, Persil се позиционира като предпочитания препарат за потребители, които искат да изглеждат най-добре, докато се грижат за околната среда.

Това е идеално съвпадение с новата идентичност на марката, която се фокусира върху грижата за тъканите, за да гарантира, че дрехите издържат по-дълго и изглеждат по-добре.

„За нас това не беше непременно въпрос на непосредствени продажби,“ каза Матю Кътник, Маркетинг директор на Persil. „Това беше наистина за да пробием с посланието, че нашият препарат за пране поддържа дрехите ви да изглеждат нови за по-дълго.“

„Искахме да представим Persil като ‘официалния препарат за повторно носене на облекла’, но по начин, който да ангажира потребителите и наистина да им предостави услуга — да могат да се обадят и да получат съвети и трикове за удължаване на живота на гардероба си.“

Palo Alto Networks x Keanu Reeves

Детайли за партньорството


Още една смела стъпка направи Palo Alto Networks тази година, като си сътрудничи с не кой да е, а с Киану Рийвс за грандиозна B2B кампания, наречена „This is Precision AI.“ Известен със своите емблематични роли в екшън филми като „Матрицата“ и „Джон Уик“, Рийвс внесе своята прословута хладнокръвна и събрана персона в колаборацията, промотирайки напредналите решения за киберсигурност на компанията в условия на контраатаки.

„B2B не означава ‘бизнес към скука’. Това е киберсигурност — колко яко може да го направите?“

– Уникришнан К.П., Главен маркетинг директор на Palo Alto Networks

Why it’s Best-in-Class


„Няколко ключови неща, които се опитваме да направим в маркетинга, са наистина да разгледаме как можем да променим типичния технически разговор за ‘всичко до най-малката подробност’ — който все още трябва да проведем,“ обяснява К.П., „но също така да го направим по-креативен и привлекателен за хората, за да могат наистина да се свържат с нас.“

Фокусирайки се върху съчетаването на холивудския блясък със сериозността на киберсигурността, рекламата успява да направи типично сложна тема много по-ангажираща и достъпна. Изборът на актьор от ранга на Рийвс добавя нотка звездна сила, която позиционира Palo Alto Networks не само като лидер в технологиите, но и в креативния маркетинг.

e.l.f. x Liquid Death

Детйли за партньорството


В една от най-неочакваните козметични колаборации тази година, e.l.f. Cosmetics си партнираха с марката за консервирана вода Liquid Death, за да създадат лимитирана серия грим, наречена Corpse Paint Vault. Опакован в кутия с форма на ковчег и вдъхновен от интензивната естетика на хеви метъла, този изчерпан от пазара сет включваше продукти, предназначени да помогнат на феновете да постигнат идеалната метална визия на „corpse paint“ — създавайки настроение, което перфектно съответства на дръзкия имидж на марката Liquid Death.

„Колаборациите осигуряват чудесно ново пространство за въвеждане на сатира и пародия, достигане до хората и добавяне на хумор в категория, в която обикновено не участваме активно.“

– Анди Пиърсън, Вицепрезидент на креативния отдел на Liquid Death

Why it’s Best-in-Class


С безпроблемното съчетаване на две несвързани индустрии в един вълнуващ продукт, Corpse Paint Vault отразява основните ценности на двете марки, като същевременно използва нарастващата тенденция към неконвенционална красота и себеизразяване. „За много от марките, с които работим, това е възможност да се отворят и разширят това, което обикновено правят,“ споделя Пиърсън пред Marketing Dive.

„В средата на диаграмата на Вен често се намира наистина интересна, забавна възможност. Обикновено има ‘правилен’ отговор… Когато разговаряхме с [e.l.f.], много бързо стигнахме до идеята за [corpse paint], защото това е нещо, което тези две марки биха направили заедно.“

„За нас това е възможност да навлезем в пространство, в което обикновено не присъстваме, и да инжектираме нашата форма на хаос на Liquid Death в която и да е част от поп културата, където съществува марката или знаменитостта.“

Autodesk x Olympics

@autodesk

We’re partnering with the @LA28 and @Team USA to design and make an Olympic and Paralympic Games with no new permanent venues. Our software will retrofit, repurpose, and reimagine over 40 venues across Southern California to help foster a legacy that lasts beyond the #LA28 Games. Learn how at autodesk.com/LA28 #makeanything

♬ original sound – Autodesk

Детайли за партньорството


Назован като официалната платформа за дизайн и производство за Олимпийските и Параолимпийските игри LA28, партньорството на Autodesk е изцяло насочено към устойчивост и иновации. Целта? Да се проведат игрите през 2028 г. в Лос Анджелис без изграждането на нови постоянни съоръжения. Вместо това, авангардният софтуер на Autodesk ще бъде използван за модернизация и адаптация на над 40 съществуващи обекта в Южна Калифорния, включително емблематичния LA Memorial Coliseum.

„През следващите четири години, LA28 ще използва софтуера на Autodesk във всички индустрии, в които работим — независимо дали става въпрос за архитектура, инженеринг, строителство, операции, дизайн и производство или медии и развлечения,“ казва директорът по маркетинг Дара Тресидер. „За да постигне целите си, LA28 трябва да работи с мощна и динамична технология, която Autodesk ще предостави.“

Това е само началото на четиригодишни бизнес и разказвачески възможности.

Защо е най-доброто в своя клас
Това сътрудничество надхвърля създаването на пространства за Игрите — то е насочено към задаване на нов стандарт за устойчиво планиране на събития. Инструментите на Autodesk за моделиране на строителната информация (BIM) ще помогнат за оптимизиране на процеса на проектиране, намаляване на разходите и минимизиране на въглеродния отпечатък, като се фокусира върху повторното използване и преустройството на съществуващи структури.

„Поради стратегическия характер, това не е просто обикновено партньорство, където просто поставяш логото и правиш някои реклами,“ казва Тресидер. „Има дълбока стратегическа връзка,“ и като съчетава напреднала технология със силен ангажимент към устойчивост, партньорството е готово да остави трайно положително въздействие както върху Игрите, така и върху града Лос Анджелис като цяло​.

Източник на новината: https://www.studioid.com/springboard/

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Amplifame вече и с кампании за България