Netflix се насочва към видео подкастите – нова стъпка в състезанието за съдържание

24.04.2025

Netflix може скоро да се превърне в нов дом за видео подкасти.

Съизпълнителният директор Тед Сарандос разкри по време на обявяването на финансовите резултати за Q1 2025, че компанията обмисля навлизане във видео подкаст формата. Той подчерта, че наблюдава „нарастващата популярност“ на видео подкастите и не изключва възможността те да се появят в платформата.

Подкастите не са новост за Netflix, но сега фокусът се измества.

Компанията вече има няколко аудио подкаста, свързани с нейни популярни продукции като Squid Game и The Diplomat, както и жанрови формати. Сред тях е и документалният подкаст You Can’t Make This Up, който разказва историите зад хитовите документални филми на Netflix.

Границата между подкастите и токшоу съдържанието става все по-размита.

„Искаме да работим с отлични създатели във всички видове медии, които потребителите обичат“, каза Сарандос, подчертавайки отвореността на платформата към креативно съдържание в различни формати.

Видеото е бъдещето на подкастите – и данните го доказват.

Според WARC Media, до 2024 г. 40% от потребителите в САЩ гледат видео подкасти – скок от 12% спрямо 2022 г. За сравнение, аудио подкастите отбелязват спад – от 43% на 31% за същия период.

YouTube вече е лидер, но Netflix има сериозни амбиции.

През 2024 г. YouTube отчете над 400 милиона часа месечно гледане на подкаст съдържание по телевизия, достигайки рекордни 11.6% дял в телевизионното време (по данни на Nielsen). Netflix е на второ място с 8.2%, но има ясен потенциал да навакса.

Пазарът на подкаст съдържание предлага впечатляващи приходи.

Според eMarketer, доходите на създателите на подкасти в САЩ ще достигнат почти 1 милиард долара през 2025 г. – ръст от 27.3% на годишна база. Това изпреварва темповете на растеж дори на социалните медии.

Netflix вече си партнира с големи имена от YouTube.

Компанията има сключени сделки със Sidemen, Ms. Rachel и Pop the Balloon. Тези колаборации показват интереса на платформата към установени инфлуенсъри, които могат да привлекат своите общности и в стрийминг среда.

Въпросът остава: ще привлекат ли нови създатели или само най-големите?

Докато начинаещи създатели може да търсят платформа като Netflix за видимост и ресурси, утвърдените инфлуенсъри може да останат независими, разчитайки на собствените си канали и аудитории.

Следим какво предстои – платформите се борят не само за зрители, но и за създатели. Цялата статия четете тук.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
TikTok интегрира Lemon8, за да подобри споделянето на снимки