Водещи брандове и инфлуенсър агенции подписаха обновен Кодекс за етично поведение в маркетинга

16.05.2025

Водещи марки и инфлуенсърски агенции, включително Billion Dollar Boy, Influencer, bet365, Kolsquare, Hypetap, PrimeTag, Domino’s и Connect Management, се присъединиха към обновения Кодекс за етично поведение в инфлуенсър маркетинга, разработен от Incorporated Society of British Advertisers (ISBA) и Influencer Marketing Trade Body (IMTB). 

Основни принципи на Кодекса

Обновеният Кодекс, четвъртата му версия, публикувана през ноември 2024 г., се фокусира върху три основни стълба:

  • Прозрачност за потребителите: Изисква ясно обозначаване на спонсорирано съдържание и избягване на подвеждащи практики.
  • Ефективност за брандовете: Насърчава отговорни маркетингови практики, включително инклузивност, достъпност и устойчивост.
  • Благосъстояние на инфлуенсърите: Предвижда мерки за защита на психическото и физическото здраве на създателите на съдържание.

Кодексът също така обхваща етични стандарти за виртуални инфлуенсъри и използването на изкуствен интелект в маркетинга.

Подкрепа от правителството

Сър Крис Брайънт, министър на креативните индустрии, приветства инициативата, заявявайки, че тя „отговаря на мисията на правителствената работна група за онлайн реклама за повишаване на доверието в рекламите“. 

Мерки за предотвратяване на вреди

Кодексът включва конкретни мерки за предотвратяване на вреди, като:

  • Обща отговорност за предотвратяване на вреди от страна на брандове, агенции и таланти.
  • Задължение за дю дилиджънс при работа с инфлуенсъри.
  • Предотвратяване на достигането на неподходящо съдържание до непредназначени аудитории.
  • Нулева толерантност към неприемливо поведение, включително реч на омразата.
  • Забрана за използване на подвеждащи филтри и манипулации на изображения.

Значение за индустрията

Роб Нюман, директор по обществените въпроси на ISBA, подчертава, че Кодексът е резултат от желанието на рекламодателите да повишат стандартите в индустрията и да защитят както създателите на съдържание, така и потребителите. 

Скот Гътри, генерален директор на IMTB, добавя, че отговорният инфлуенсър маркетинг е двигател за икономически растеж и че Кодексът предоставя на рекламодатели, агенции и създатели на съдържание контролен списък с добри практики. 

С присъединяването на нови подписали, включително водещи брандове и агенции, Кодексът се утвърждава като стандарт за етично поведение в инфлуенсър маркетинга, насърчавайки прозрачност, отговорност и защита на всички участници в индустрията.

Прочетете повече тук.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
LIXR на Venci Venc’ с триумфално завръщане от SIAL, Paris: Първата българска напитка за продуктивност предизвика европейски фурор и се подготвя за премиера у нас на Интерфуд&Дринк 2024