Докато правителството на САЩ продължава да обмисля потенциална забрана на TikTok, администрацията на Байдън се стреми да използва влиянието на приложението, за да повлияе на младите гласоподаватели. Белият дом работи със стотици инфлуенсъри в социалните медии, за да разпространява политическия дневен ред на Байдън, преди вероятна кампания за преизбиране.
Екипът на Байдън се стреми да работи с инфлуенсъри в общностите, които той самият посещава, за да увеличи максимално резонанса на съобщенията. TikTok и Instagram ще бъдат ключовите платформи, които ще бъдат използвани – младите хора са силно ангажирани и в двете платформи, повече отколкото в другите социални медии.
Но това също изглежда като конфликт – от една страна, Байдън е близо до подписване на законопроект, който ще забрани TikTok, докато от друга страна, той го използва като ключов инструмент за свързване с младото поколение.
Това намалява ли вероятността от евентуална забрана на TikTok в САЩ? Вероятно не.
Не е ясно каква е позицията на Белия дом в момента по този въпрос, но след неотдавнашното появяване на шефа на TikTok Shou Zi Chew пред Сената на САЩ, TikTok не е в по-добра позиция по отношение на опасенията около приложението.
И все пак TikTok-ърите ще продължават да бъдат актуални дори и в политическите кампании.