Елена Емилова навършва 30 през 2024 и точно в този момент сбъдва силното си желание – Influence Lab. Това не е просто агенция за инфлуенсър маркетинг, а лаборатория за успешни проекти с едни от най-популярните брандове и лица в България. Елена е отличен комуникатор и има солиден опит зад гърба си в една от най-известните дигитална агенции у нас – Xplora.
За нас е истински любопитно да разберем повече за Influence Lab и всичко, което Ели прави различно там.
Ели, откога се занимаваш с инфлуенсър маркетинг и какво определи нуждата и желанието да създадеш Influence Lab?
Занимавам се с инфлуенсър маркетинг от около 8 години вече, доста преди да стане толкова модерна и желана област. Обичам да се шегувам, че работя в сферата от времето, в което инфлуенсърите все още се наричаха блогъри и влогъри.
Разкажи малко за това как работиш с инфлуенсърите, с бизнесите, с какво се отличаваш?
Зад Influence Lab стои основната мисия чрез съдържанието си да образова потребителите, инфлуенсърите и бизнесите на тема „инфлуенсър маркетинг“.
От бизнес гледна точка има няколко направления и услуги, които са в основата на Influence Lab като най-сериозно застъпена е тази за изграждане на инфлуенсър маркетингова стратегия. Вярвам, че независимо дали отсреща стои бранд или създател на съдържание, стратегията трябва да е първата стъпка по пътя към успеха. Мисля, че се отличавам с персонално отношение, стратегическо планиране и подход. За мен Influence Lab се отличава с идеята си за бутиков проект в сферата на инфлуенсър маркетинга, който няма за цел да се превърне в агенция за таланти, а да бъде платформа за развитие, обучения, стратегическо планиране и осъществяване на кампании.
Би ли споделила някои от инфлуенсърите, за които се грижиш екслузивно? На какво обръщате внимание при избор на кампании?
Имам радостта да работя съвместно с едни от най-доказани лица в сферата като Антоанет Пепе, Ивелина Чоева, Станислав Иванов и Мари Константин. Инфлуенсър маркетингът в България доста се разви през последните години, което позволява на създателите на съдържание да бъдат по-селективни. Основни фактори при избора на едно партньорство/кампания са: обхвата на работа, релевантността на продукта или услугата спрямо инфлуенсъра и съдържанието му и не на последно място -възможността за добър криейтив. Все по-често се случва да откажем кампании, в чийто криейтив инфлуенсърът не се припознава и намираме за твърде рекламен.
Търсите ли още лица, които да представлявате с изключителни права?
Както споменах, идеята на Influence Lab е да бъде бутиков проект, така че на този етап фокусът е по-скоро върху обучителното съдържание и стратегическото планиране. Скоро предстои да пусна обучение, което е част от по-голям проект, който организирам съвместно с една дама- създател на съдържание и маркетолог. Когато му дойде времето, ще го представя.
Какво липсва в българския инфлуенсър маркетинг ?
Добри процеси, които да бъдат следвани при изпълнението на кампаниите, както и стратегическо планиране. За жалост често липсват и познания в областта на дигиталния маркетинг, които са задължителни.
Какви кампании отказваш да управляваш?
Кампании, които са против принципите ми и такива, които биха злепоставили или навредили на имиджа на лицата, които представлявам.
Какво предстои на агенцията?
Надявам се в близко бъдеще да успея да представя сайта, гайдовете, които подготвям и обученията.
Кои събития и книги би препоръчала на създатели на съдържание и брандове, които биха искали да работят с тях, ако сега започват?
С две ръце препоръчвам всички събития, които да подходящи за networking, както e поредицата от събития influencers meet brands. Книгата, която препоръчвам е „Маркетинг на позволението“ на Сет Годин, а онлайн източник за актуални новини в сферата на инфлуенсър маркетинга: https://influencermarketinghub.com
Пожелай си нещо, за да може и ние да ти го пожелаем и рамките на година да се случи 🙂
Да успея да постигна баланса еднорог – работа-личен живот!