Как да превърнеш UGC в бизнес? Разговор с Донатела Войводова– създател на съдържание

23.03.2025

Днес си говорим с Донатела Войводова– UGC създател и основател на агенцията Anonymous!

Тя знае всичко за това как да създава съдържание, което хваща окото, продава и изгражда връзка между брандовете и аудиторията. Освен че работи с различни компании като UGC креатор, тя е и двигателят зад агенцията Anonymous, която помага на брандовете да комуникират по-автентично в дигиталния свят.

В това интервю ще си поговорим за пътя ѝ в UGC индустрията, как се изгражда успешна агенция и какви са тенденциите в света на дигиталното съдържание. 🚀

Как започна с UGC и как реши, че това е твоето нещо?

Започнах да се занимавам с UGC още преди да е навлязло в България, което се оказа голямо предизвикателство за мен понеже брандовете още не знаеха за този тип дигитална услуга. Въпреки това продължих напред, защото да създавам красиво и автентично съдържание ме вдъхновява, а и чувството да съм малка част от успеха на различните брандове е безценно. Процесът винаги е забавен и приятен, а позитивната обратната връзка ме удоволетворява и мотивира да се усъвършенствам още повече.

@donatelskaugc

Пробвали ли сте някой от продуктите на CeraVe? Ако още не сте, няма да съжалявате! Аз добавих тези хидратиращи продукти към рутината си и съм супер доволна колко мека и гладка стана кожата ми! @CeraVe #AllAboutHydration #moisturizelikeaderm #MLAD #ceraveskincare #ceravepartner #ceravebody #ugcbulgaria #fyp

♬ original sound – teeharpo

Как избираш брандовете, с които работиш? Има ли индустрии, които са ти най-интересни?

Когато избирам брандовете, с които да работя, поставям на преден план тяхната стойност и въздействие. За мен е важно всеки бранд да предлага не само качествени продукти/услуги, но и решения на реалните проблеми, с които се сблъсква техния потенциален клиент. 

Освен това, винаги се уверявам, че брандът споделя моите морални ценности – прозрачност, почтеност и ангажимент към клиентите. Все пак заставам с името си пред тях.

На този етап съм работила с много и различни сфери – от гримове и грижа за лицето до строителство и техника. Бих казала, че сферите, които ме вълнуват най-силно са козметика, мода, личностно развитие и lifestyle.

Кои са най-големите предизвикателства, с които се сблъскваш, докато създаваш съдържание?

Бих казала, че техническите параметри понякога са предизвикателство. Снимам в различни среди и настройването на светлината и правилното кадриране изискват време и усилия. Като пример давам пресъздаване на романтична вечерна обстановка през слънчев ден или заснемане на козметичен продукт в баня без прозорци.

@donatelskaugc

Коя ви харесва най-много?🤍 Тези златни гривнички са супер издръжливи и пасват идеално на всеки летен аутфит 🎀 Може да ги намерите на сайта www.kasil.bg 🩷 #viral #ugcbulgaria #summer #bracelets #jewerly #gold #bulgariantiktok #ugccontentcreator #fyp @kasil.bg

♬ Daydreaming – Harry Styles

Как мериш успеха на една UGC кампания? Кои метрики са ти най-важни?

Факторът от най-голямо значение за мен е обратната връзка на клиента. Когато реакцията на партньора е да си поръча още видеа, знам, че съм си свършила добре работата. Разбира се, важни метрики, които следя, са и броя гледания, запазвания и коментари от аудиторията.

@donatelskaugc

Промокод за 10% отстъпка: BGTAPDQAAE🤍 Съчетах бял топ с плисирана пола в черно и бяло – получи се стилна и комфортна визия за лятото. #промокод #ugcbulgaria #summer #bulgariantiktok #sinsay #sinsaysquad #sinsayhaul #sinsaybulgaria #sunglasses @sinsay

♬ LUNCH – Billie Eilish

Как виждаш бъдещето на UGC? Какви нови трендове според теб ще станат топ?

Лично аз вярвам, че бъдещето на UGC трябва да запази своята същност – автентичността.Хората се свързват много по-лесно и бързо с брандовете, когато виждат реални, автентични лица, които стоят зад тях, а не перфектно полиран рекламен образ.  Вярвам, че дори с напредъка на технологиите и изкуствения интелект, UGC трябва да запази човешката си страна – това усещане за близост, топлина и оригиналност. Всички искаме да виждаме истински хора, които споделят опита си, а не роботи. 

Що се отнася до новите трендове – според мен, може да очакваме повече автентични истории и дори използване на по-различни нишови групи. Представяла съм си, че би било интересно, ако с помощта на технологията, UGC съдържанието да стане по-интерактивно. Например, потребителите да могат да създават съдържание, което не само показва продуктите, но позволява и на други хора да взаимодействат с тях виртуално, чрез AR/VR технологии, но ще видим…

За дигиталната агенция ANONYMOUS DIGITAL

Как ти дойде идеята за ANONYMOUS DIGITAL и какво я прави различна от другите агенции?

Ние с колегата ми Методи още от малки бяхме от онези малко по-особени деца. Игрите ни не бяха свързани толкова с кукли и колички, колкото с  рисуване, създаване на психологически тестове, поезия и пълно потапяне в различни творчески направления. Винаги сме знаели, че монотонната офис работа не е за нас и търсихме път към това да канализираме креативните си идеи и енергия. Основаването на дигитална маркетинг агенция беше нещо естествено за нас- не е било въпрос на “дали”, а по-скоро на “кога и как”.

Вярваме в личната си творческа визия и не се страхуваме да я приложим във всяко направление. Успяваме да балансираме между създаването  брандова идентичност с натурален глас както и реализиране на нашата лична креативна посока. Държим нашият индивидуален почерк да е видим и се стремим като целта ни е да оставим следа в морето от дигитални клонинги.

Какви услуги предлагате и как помагате на брандовете да се откроят онлайн?

Предлагаме пълна поддръжка на социалните мрежи TikTok, Instagram и Facebook като в основата е видеосъдържанието, което създаваме. Успяваме да синтезираме дори сложни теми от слабо познати сфери. Силата ни е в това да  представяме информацията на разбираем и достъпен език. Смело влизаме в различни роли и създаваме глас, който уверено, но с доза хумор, отговаря на въпросите, който целевия потребител си задава и го насочваме към ясни решения.

Как балансираш между личния си бранд като UGC създател и управлението на агенцията?

UGC формата е само едно от перата в нашата дигитална шапка. Този тип видеа са мощен тип формат, който реализира конверсии и го препоръчваме на всичките си клиенти. В нашата практика няма разграничение между UGC формата и останалите типове видеа- екипът е същия, процесът по заснемането отново е същия и трудните и весели моменти също са налице.

С какви трудности се сблъска, когато стартираше агенцията, и как ги преодоля?

Глава, пълна с идеи и празно портфолио не са най-добрата комбинация за старт. Нормално е клиента да иска да се запознае с твоята предишна работа, за да ти гласува доверие – е, когато няма какво толкова да покажеш, изникват трудности. В самото начало работихме основно с лични проекти, както и продукти и услуги на близки и познати. Процесът на установяване на пазара е бавен, труден и изисква постоянство, дисциплина и способност да се справяш с разочарования.

Друго предизвикателство, пред което сме се изправяли, е комуникацията с клиенти- с някои партньори диалога е лесен, знаят какво искат и всичко се случва лесно и бързо, докато с други…… сякаш изпращаш димни сигнали на кръжаща над теб летяща чиния. Разбира се, важно е да намериш правилния подход към всеки, да изслушаш негови нужди и тревоги, за да успееш да реализираш най-успешните кампании за неговия бранд.

@donatelskaugc

Какъв въпрос щеше да зададеш, за да се сетиш по-бързо? 👀 Много любов за Папи🤍😄 #viral #papihans #fyp #game #guessthecelebrity #118

♬ 117 – Papi Hans

Какъв съвет би дала на хората, които искат да работят с UGC или да изградят собствен бранд?

Бих казала , че първото видео няма да струва. И това е окей. 

Не се страхувайте да експерементирате, да се лутате, да се вдъхновявате и учите, пробвайте различни неща, докато не откриете себе си и това, което да искате да покажете на света.

Не се колебайте да изследвате съдържанието, което успешните криейтъри създават и да усвоявате полезните практики, които биха паснали на вашия личен стил.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Бисерка Борисова – Козметика, семейство, пътувания, лайфстайл, книги