Как общностите продават: Радостина Христова за силата на комуникацията и влиянието на създателите на съдържание на Балканите

05.12.2025

Този текст е част от партньорството и работата на Радостина Христова и Radostna Agency. с Balkan eCommerce Summit 2026.

През 2025 година комуникацията на събитието достига над 10 милиона души в 17 държави. Целите за 2026 са още по-амбициозни.

Радостина Христова / Radostna / ръководи маркетинговите активности на Balkan eCommerce Summit и тя има една проста философия: преди да изградиш пазар, трябва да изградиш връзки. Истински, човешки, устойчиви.

В ексклузивния разговор за Influencer Media Bulgaria тя разкрива как се заражда регионален импулс, как се трансформира инфлуенсър маркетингът на Балканите и защо автентичността и общността остават по-силни от всеки алгоритъм.

Свързването на хора е първата стъпка към успеха на всеки бизнес

Като Head of Marketing & PR и едновременно Brand Ambassador на Balkan eCommerce Summit, Радостина вижда ролята си по-широко от традиционната комуникационна функция:

„Моята роля е да изграждам връзки между хората, да налагам ключовите послания и разказваме какви са възможностите за брандовете. В Balkan eCommerce Summit не организираме просто събитие, а изграждаме отношения, които продължават да живеят и след края на изданието“.

Тази философия превръща събитието в регионална екосистема от посланици, партньори, медии, клиенти и гости, които споделят общи ценности и цел.

10 млн. импресии, 850+ публикации и 230+ партньори: това беше формулата за успех през 2025, но какво предстои през 2026?

Резултатите от комуникационната кампания на Balkan eCommerce Summit 2025 са впечатляващи:

  • 10M+ импресии от рекламно и органично съдържание онлайн,
  • 850+ публикации в чужди канали
  • комуникация в 17 държави,
  • 47 бранд амбасадори,
  • над 230 партньора.

Според Радостина трите ключови фактора за този успех са:

1. Неуморна регионална комуникация

Персонализирани формати, локални езици, посланици във всяка държава, лични посещения на организатора и създател на Balkan eCommerce Summit Никола Илчев и силно човешко присъствие.

2. Микс от ефективни формати

Видео, статии, органично съдържание, PR, UGC и социални мрежи в единно съобщение. Да не забравяме брандирани автомобили, билбордове, списание и покритие на всички традиционни медии.

3. Силата на препоръката

„Няма медия, която да надмине искрена препоръка от реален експерт със собствено лице и глас.“ – усмихнато заявява Radostna.

Какво следва през 2026?

@radostnamama

И имам решение на твоите екомерс грижи : @Balkan eCommerce Summit на 29 и 30 април 🙂 моят промокод radostna15 ти дава -15 % от цената, а за теб остава да ми благодариш за препоръката 🙂 #radostna #connectingbalkans #BalkaneCommerceSummit2025 #balkanecommerce #influencermarketing

♬ positive, confident, present, progress, corporate VP(1518395) – KosukeKawaguchi
  • още по-добре планирана и реализирана локална комуникация с местни събития и физически срещи по държави и градове;
  • много повече видеа с фокус „Your Next Market“, създадени както от екипа, така от агенции и създатели на съдържание;
  • по-ранно включване на лектори и изложители в онлайн и офлайн комуникацията;
  • удвояване на целия комуникационен обем, включително и през партньорски мрежи.

Radostna Agency: от инфлуенсър агенция към стратегически партньор за международни брандове

2025 е голяма трансформационна година за агенцията. Radostna вече не е „просто инфлуенсър агенция“, а първа комуникационна спирка за международни eCommerce компании, които навлизат на Балканите и в частност в България. Радостина разказва повече за новостите при работата с инфлуенсъри:

  • по-лесна и бърза селекция от над 2900 български създатели на съдържание
  • Radostna Top 100 или седмична класация на сериозните участници в кампании в агенцията
  • нови услуги за бранд амбасадори, UGC и affiliate маркетинг
  • бързи отчети
  • специализирани екипи за събития и активации

За брандовете това означава: скорост, структура и реални резултати.

Radostna споделя 30-дневен план за навлизане на нов пазар с nano & micro инфлуенсъри

Моделът на Radostna Agency е прост и изключително ефективен:

Дни 1–10

→ Анализ на пазара, продукта и пълна стратегия.

Дни 10–15

→ Селекция и първа комуникация с подходящи създатели.

Дни 15–20

→ Финализиране, съдържание, публикации и анализ.

Това осигурява бързо навлизане, видимост и качествен локален reach.

Radostna разкрива модела, който брандовете обожават:

1. Nano + micro общности

По-малко последователи, но много повече доверие.

2. Балансиран микс от съдържание

  • 40% UGC
  • 40% органично nano/micro
  • 20% mid-tier за доверие

Добавянето на 1–2 големи лица ускорява резултата за нови брандове.

3. Performance структура

Кратки сценарии, hooks, права за спонсориране, ретаргетинг, тестване.

„Тази комбинация почти винаги побеждава кампании с един голям инфлуенсър.“

Собственият CRM на Radostna Agency позволява:

  • селекция на 100, 200 или дори 500 лица за под час;
  • прецизно филтриране по ниша, град, стил, показатели, цени;
  • подредени кампании и архивирано съдържание;
  • ясни и бързи отчети.

Най-честите грешки в брифовете според Radostna

  1. „Прави каквото искаш.“ e възможно най-лошото указание , което клиент може да даде на инфлуенсър.
  2. Твърде много послания – винаги е добре да имаме само 1 в 1 публикация/ видео, стори, карусел/.
  3. Липса of hooks и референции – помагайте на инфлуенсърите да се справят по-лесно като разберат какво точно очаквате от тях.

Как да адаптираме съдържание за България, Румъния и Гърция

„Локализацията не е превод на заглавия и текстове, а е превод на емоция.“ е убедена Radostna.

Ето защо местните агенции са ключови за успехa на чуждите брандове в техните държави.

Как си винаги така радостна и енергична?

Радостина отговаря с усмивка:

„Само истинската комуникация с хора и присъствието на събития ме държат в кондиция и енергия да творя. Добави спорт, изкуство, деца и любов- ето я формулата.

Заключение: Пазарите се изграждат от хора, не от реклами

Ако искаш да навлезеш в нов пазар, първата стъпка не е кампанията, а в реалните отношения с хората. Именно те движат реалния растеж.

Радостина Христова ще бъде на Balkan eCommerce Summit 2026, където създатели, брандове и лидери от региона ще имат шанс да се срещнат, да зададат трудните въпроси на лектори и експерти, а и да изградят истински партньорства.

Следващата голяма крачка в развитието на Balkan eCommerce започва с общността. Включи се в нея: https://balkanecommerce.com/.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Данни от проучването „Икономика на създателите на съдържание“ от Delloite