Live Shopping за онлайн магазините в България – как и защо да се прави

16.08.2022

Световните тенденции вече се случват и в България. Частично, спорадично и все още плахо, но live shopping не може да остане незабелязан процес от онлайн търговците у нас.

Излъчването на видео на живо среща електронната търговия в социалните мрежи и така води до повече директни продажби. И за да видим как на практика се случва всичко това, ще посетим eCa Conference New Trends, където очакваме планираната

демонстрация на техническите и всички други аспекти на live shopping с истински онлайн магазин, голям Tik Tok инфлуенсър и избрани продукти.

Това ще бъде съвсем ново знание и изживяване, защото не просто ще видим live shopping в действие, а на практика как се случва и какво се изисква, за да е успешно.

Никола Илчев от eCommerce Academy, организатор на събитието, се съгласи да отговори на няколко въпроса преди 06.10.2022, когато ще видим всичко на живо.

Какво е live shopping и какво електронните търговци трябва да знаят за него?

Никола Илчев, eCommerce Academy: Live Shopping е тренд. Тренд, който идва от Азия и никой не може да каже колко популярен ще стане и дали западните пазари ще са толкова луди по него, но има подобни индикации. Ако трябва да го опишем технически,

това е живо предаване, в което се рекламират продукти, а хората има възможност да ги купуват, докато гледат предаването.

Всъщност това не е нищо ново, подобни формати съществуват от десетки години, основно в телевизионен ефир. Сега вече те са в интернет и големи играчи като Shopify и YouTube си партнират, за да го доставят на повече потребители. Електронните търговци трябва да го познават, защото за тях това е една уникална възможност да продават и комуникират с потребителите си по нов, интерактивен начин.

Как се прави по света и какви са твоите наблюдения за България – някой практикува ли го, как се справя с техническата част?

Никола Илчев, eCommerce Academy: Това все още е огромен хит в Азия. В България има няколко опита да се правят подобни събития, но засега са по-скоро спорадични и не много популярни. Причината може би идва и от факта, че се изисква известна техническа подготовка. Много хора и брандове биха могли да направят подобно събитие директно телефона си, но тогава те трябва да изпратят потребителите в друга платформа, в която да закупят продукта. Най-добрите практики показват, че пазаруването трябва да е лесно, по време на предаването, без напускане на приложението или платформата, където то се случва и изключително бързо и лесно.

Къде са инфлуенсърите в live shopping-а? Каква е тяхната роля?

Никола Илчев, eCommerce Academy: Инфлуенсърите или създателите на съдържание заемат ключово място в един подобен формат. От една страна те имат огромна общност от последователи, която ги следва и би закупила предлаганите от тях продукти по време на живото събитие. От друга те са свикнали да са пред камера, да разказват за живота си и нещата, които правят и това ги прави изключително подходящи за водещи на подобен тип събития. Възможно е и човек, който влезе в ролята на водещ подобни предавания, да се превърне в звезда и да придобие популярност именно на база препоръките си за продукти.

Какво трябва да знаят представителите на онлайн магазините, преди да започнат подготовка на Real Live Shopping Event? От какво се нуждаят технически, фенска база, маркетинг подготовка, нещо друго?

Никола Илчев, eCommerce Academy: Онлайн магазините трябва да обмислят добре и подготвят всичко много прецизно за едно подобно събитие. То започва с период на

анонсиране в различни канали,

подгряване на аудиторията и даване на определена причина „Защо да дойде на това събитие“,

подбор на правилните продукти,

избор на най-подходящия човек за колаборация,

фиксиране на точно време за излъчване и много други.

Най-важното е тези продукти да са интересни на публиката като това се постига по два основни начина – или тези продукти трябва да са ексклузивни предложения – лимитирана серия, или да те да са предложение на изключително добра цена само в рамките на Live Shopping събитието.

За кого е live shopping-а?

Никола Илчев, eCommerce Academy: За всички модерни потребители, които са готови да пазаруват по нов и интересен начин 🙂 Но най-вече за търговците, които продават на по-млада аудитория, която така или иначе вече е свикнала с видео форматите на различните социални мрежи и естествено би приела подобен тип поднасяне на информацията.

Какво точно ще покажете по време на Real Live Shopping Event с Даниел Димитров и ardes.bg?

Това събитие цели да запознае гостите на нашата конференция – водещи онлайн търговци от страната –  какви са възможностите на Live Shopping-а и чрез какви технически средства може да се реализира такова шоу. Наричам го шоу, защото едно от най-важните неща, за да бъде то успешно е емоцията, която носи на своите зрители. Ако ние просто показваме продукти с призив „Купете си това!“, не знам дали някой ще иска да остане с нас на линия повече от 30 секунди. Но в случай, че го превърнем в шоу, което забавлява хората и им дава приятна емоция, то те не само ще гледат, а ще участват, ще бъдат активни, ще пазаруват и най-важното – ще дойдат отново на следващото Live Shopping Show.

eCa Conference New Trends е физически присъствено събитие и ще се проведе на 06.10.2022 от 09.30 до 18.30 часа, последвано от вечерен коктейл. Организаторите са подготвили:

🚀 Реална демонстрация на Live Shopping и как се използва за бизнеса;
🚀 Международни гости с богата експертиза в различни сфери на електронната търговия;
🚀 Съдържание, базирано на информацията от оценяването в eCommerce Academy Awards 2022;
🚀 Голяма експо зона с повече от 20 ключови партньори, включително от съседни пазари;
🚀 Изненади и подаръци.

Билетите за събитието вече са в продажба тук: https://conference.ecommercebg.com/

 

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Collabs е новата програма на Shopify, която цели създателите на съдържание да печелят повече пари директно в платформата