Нидерландският медиен регулатор разширява надзора върху микроинфлуенсърите от 16 юни

03.06.2025

От 16 юни 2025 г. нидерландският медиен регулатор (Commissariaat voor de Media) ще разшири надзора си, включвайки и микроинфлуенсъри с по-малко от 500 000 последователи. Тази стъпка е част от усилията за създаване на по-безопасна онлайн среда, особено за младите потребители.

Критерии за надзор:

  • Активност в YouTube, Instagram и/или TikTok
  • Публикуване на поне 24 видеа през последните 12 месеца
  • Получаване на доходи или други облаги от съдържанието
  • Регистрация в Търговската камара на Нидерландия

Под надзора попадат инфлуенсъри, които отговарят на горепосочените критерии. Те са задължени да бъдат прозрачни относно рекламното съдържание, да вземат предвид младата аудитория и ясно да разкриват своята идентичност.

Категории търговско съдържание:

  • Реклами: Съдържание, което убеждава зрителите да закупят продукт или услуга.
  • Спонсорства: Получаване на компенсация или безплатни продукти за финансиране на видеопроизводството.
  • Продуктово позициониране: Включване на продукти в сюжетната линия на видеото, без прекомерно внимание към тях.

Изисквания за обозначаване:

  • Рекламите трябва да бъдат ясно обозначени с термини като “рекламно съдържание”, “платено партньорство” или хаштагове като #реклама.
  • Спонсорствата изискват изрично разкриване, надхвърлящо общи изрази като “благодарности на” или “в сътрудничество с”.
  • Продуктовото позициониране е забранено в детски програми и не трябва да привлича прекомерно внимание към продуктите.

Сертификационна инициатива:

През март 2024 г. Нидерландия стана втората европейска страна след Франция, която стартира програма за сертифициране на инфлуенсъри, насърчавайки отговорното поведение в онлайн пространството.

За повече информация относно новите регулации и тяхното въздействие върху инфлуенсърите, прочетете пълната статия.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Talent Media Bulgaria