Насоките и съветите за content marketing, предоставени от самите социални платформи, често включват неясни бележки като: „Създавайте качествено съдържание.“ Но какво всъщност означава това? Какво точно се квалифицира като „качествено съдържание“ в контекста на социалните медии?
Отговорът, разбира се, е субективен. Милиони млади зрители, например, ще твърдят, че „Skibidi Toilet“, където глави изскачат от тоалетни и оживяват, е качествено съдържание, докато за външни лица това може да няма никакъв смисъл.
Въпреки това, съществуват определени очаквания и показатели, които сочат към качеството на съдържанието, които YouTube се стреми да разкрие в последния си доклад.
В доклада на YouTube „Why We Watch 2.0“, платформата е включила резултати от анкети и проучвания на хиляди зрители, за да придобие по-добро разбиране за това, какво търсят в съдържанието на YouTube.
Докладът от 32 страници е разширение на първия доклад „Why We Watch“, който YouTube публикува миналата година, и разгледа какво търсят хората в съдържанието на YouTube.
Този втори преглед навлиза по-дълбоко в това, какво кара хората да гледат и да се връщат към даден канал за още.
Можете да изтеглите пълния доклад сами тук, но в този пост ще разгледаме някои от ключовите бележки.
Както беше отбелязано, основната цел на този нов доклад е да се разгледа културата на зрителите в YouTube и какво ги кара да се връщат.
Според данните на YouTube, общността е ключов мотиватор в това отношение.
„На всички платформи повече от половината зрители са съгласни, че техният избор на съдържание създава усещане за принадлежност, докато мнозинството от по-младите зрители казват, че гледането на съдържание на платформи като YouTube и Twitch ги кара да се чувстват забелязани и разбрани. Изненадващо, платформата, която най-малко кара хората да се чувстват по този начин, е телевизията. Само малко над една трета от зрителите казват, че телевизията ги кара да се чувстват част от нещо по-голямо.“
В този смисъл, YouTube твърди, че дните на телевизията по график са приключили, тъй като зрителите сега получават същото усещане за общност от онлайн съдържание, а не от телевизионни събития.
Що се отнася до конкретика, данните на YouTube показват, че зрителите търсят висококачествено съдържание, като качеството в този контекст се отнася повече до емоционалния резонанс, отколкото до специалните ефекти.
„Всички зрители са съгласни, че най-важният емоционален показател е, че съдържанието трябва да улавя и задържа вниманието. Но освен това, зрителите над 35 години ценят достоверността и завладяващото разказване на истории, докато по-младите зрители поставят на първо място креативността и личната значимост.“
YouTube Why We Watch 2.0
Това е подобно на съвета за „качествено съдържание“, който отбелязах в началото – едно е да се каже „създавайте ангажиращо съдържание“, а съвсем друго е да се направи. Ключов момент тук е, че хората търсят добре написано, насочено към човека съдържание, което в стремежа към генерирането чрез AI изглежда все повече се пренебрегва.
Защото, макар че последните инструменти за създаване на видео могат да предложат удивително реалистични и ангажиращи резултати, те нямат този ключов фактор – човешкия поглед, на който зрителите обръщат внимание тук.
Наистина, както YouTube допълнително отбелязва:
„Докато преди хората можеха да очакват с нетърпение следващото голямо зрелищно шоу със специални ефекти, нашите данни показват, че броят на зрителите, които се интересуват само от визуалния аспект, сега е нищожно малък, под 1%. Публиката жадува за по-дълбока връзка със съдържанието, което консумира, и дори най-традиционните медии трябваше да се адаптират.“
Не само удивителните визуализации ангажират, а и историите, насочени към човека, които инструментите за генериране чрез изкуствен интелект не могат да възпроизведат.
Все още. Може би в бъдеще генериращият изкуствен интелект ще може да създава резонантни истории. Но всеки път, когато има нов пробив в AI анимацията и някой го сподели в социалните мрежи с изказване като „Pixar е в беда“, си струва да се отбележи, че филмите на Pixar, както и всички филми, не работят само заради техническите бюджети.
На писателите на Pixar им отнема средно две години, за да създадат първоначалния контур на всеки филм, което е основната част от времето за продукция на всеки проект. И обърнете внимание, че това се случва с екип от писатели.
Този човешки център е критичният стълб на целия процес.
Влизайки в повече подробности за „качеството“, YouTube също установи, че младите зрители са по-заинтересовани от креативността, докато по-възрастните зрители се фокусират повече върху точността.
Докладът също разглежда как това усещане за ангажираност в общността се отнася до рекламите в YouTube, като зрителите стават все по-възприемчиви към рекламите в услугата, за да подкрепят създателите, които харесват.
Разбира се, първата точка „интересно и ангажиращо“ зависи от системите за таргетиране на YouTube, за да се гарантира, че ви се показват правилните реклами. Но извън това, както можете да видите, зрителите на YouTube са по-отворени към рекламите в сравнение с тези на други платформи.
Има някои интересни съображения тук и интересни бележки относно това какво всъщност означава „качество“ в контекста на видео съдържанието.
Не е непременно ясно формулирано, а дефинициите за това ще варират от група на група и от тема на тема. Но тук има някои полезни насоки за това какво помага за изграждането на общност около съдържанието и как можете да използвате това във вашия подход.
Можете да разгледате доклада на YouTube „Why We Watch 2.0“ тук.