Марко Гуарачино: “Ако платформите за афилиейт се договорят с доставчиците да плащат месечна фиксирана такса плюс комисиона, работата с инфлуенсъри би била по-ефективна”

13.04.2024

Марко Гуарачино е предприемач и пионер в областта на афилиейт маркетинга, който революционизира индустрията в Европа. Бизнес приключенията му започват едва на 12 годишна възраст, когато препродава Facebook страници, осъзнавайки техния потенциал за генериране на трафик. Като Neo-Affiliate, Марко печели хиляди долари на ден чрез световни кампании. Неговият опит го превръща в ключова фигура в индустрията, което води до сътрудничество с глобални мрежи, докато не създава своята първа мрежа: Profit Paradise, афилиейт мрежа 2.0, която за само 4 години завладява италианския и европейския пазар.

С уникален подход, той поставя акцент на важността на силните връзки с афилиейти, вместо на простите числа, маркирайки смяна в приоритетите в индустрията. През 2023 година Марко преименува и обявява Offersify, целящ да повиши афилиейт маркетинга на глобално ниво. Ексклузивният глобален пазар на Offersify за плащане при доставка за TOP афилиейти гарантира печеливши оферти и VIP обслужване, което им позволява да инвестират, разрастват и мащабират бързо и сигурно.

По-късно Марко създава CodVersify, кол център, фокусиран върху подобряването на конверсията на плащанията при доставка в продажби в 6 държави. Приносът му към цялата екосистема на афилиейт и Cash on Delivery в Европа е свидетелство за неговия изключителен ентусиазъм, посвещение и познания за пазара.

Само на 12 години си започнал дигиталното си пътешествие, като препродаваш страници във Facebook. Какво те вдъхнови да започнеш толкова рано и как този първоначален опит оформи гледната ти точка за дигиталния маркетинг и партньорските мрежи?

Само на 12 години започнах дигиталното си пътешествие, като препродавах страници във Facebook. Не съм сигурен точно какво ме подтикна да започна толкова рано: може би желанието да подобря финансовото положение на семейството си или просто това, че съм ентусиаст. След 12 години все още се опитвам да го разбера 😀

Признат си за пионер в индустрията на афилиейт маркетинга, особено в Европа. Можеш ли да споделиш някои от ключовите стратегии или тенденции, които въведе и които помогнаха за революцията в тази индустрия?

Добър въпрос. През последните 5 години постигнахме невероятни неща, като всяка година отваряхме по няколко пазара, докато покрием над 20. Моят принос? Имах идеята да въведа продуктите от телешопинга, които вече не се справяха добре по телевизията, в света на афилиейт маркетинга, който традиционно беше фокусиран върху козметичните продукти.

Преминаването от „Profit Paradise“ към „Offersify“ е важна стъпка в кариерата ти. Какви бяха основните мотиви за това ребрандиране и как Offersify промени подхода ти към афилиейт маркетинга?

Profit Paradise се роди, за да служи на италианските приятели и сътрудници. С ребрандирането отворихме повече оферти в световен мащаб, като станахме по-привлекателни за доставчиците. Offersify придоби по-международно измерение, губейки очарованието на платформа, посветена предимно на италианските ни партньори. Беше стратегическо решение да се присъединим по-ефективно към традиционния пазар.

Подчертаваш значението на силните партньорски взаимоотношения, а не само на цифрите. В индустрия, която често е критикувана за“количеството над качеството“, как поддържате и приоритизирате взаимоотношенията?

Всяка година организираме 3 гала вечери, обикновено във връзка с конференциите Affiliate World, които с гордост спонсорираме. Създаваме съпътстващи събития за нашите водещи партньори и нови потенциални клиенти, за да генерираме и заздравим отношенията си. Ние вярваме в потенциала на нашите „малки партньори“. Защото никога не се знае в какво могат да се превърнат след шест месеца.И ние назначаваме „ментори“, чиято единствена цел е да им помагат да се развиват.

В момента Offersify може да се похвали с достигането до 8000 потенциални клиенти по цял свят. С какви предизвикателства и възможности се сблъскахте, докато развивате бизнеса си в международен план, и как гарантирате непрекъснатите иновации и конкурентоспособността на Offersify на този конкурентен пазар?

Offersify вече генерира 8000 полезни контакти на ден в цял свят. За да запазим конкурентоспособността си на бързо развиващия се пазар, тестваме различни стратегии, като например входящи лийдове: всеки път, когато краен клиент се обади в нашия кол център и успеем да сключим продажба, проследяваме номера и записваме този контакт на партньора, който ни е донесъл конретния трафик. След това отваряме нови пазари за нашите доставчици, като винаги потвърждаваме тяхната устойчивост за нашите филиали. Ако един продавач внася 30 000 комплекта кухненски съдове годишно, вярвам, че масовият пазар никога няма да свърши: просто трябва да адаптирате цените и държавите. Ако изградим за този продавач процедури за продажба в различни държави, той ще ги продаде всичките. Ако не в една, то в друга. А филиалите са щастливи да се мащабират на повече пазари. Ето защо балканските държави са стратегически позиционирани.

Нека да определим ролята на инфлуенсърите и създателите на съдържание в афилиейт маркетинга, би ли посочил някои тенденции, които очакваш през 2024 г. по отношение на съвместната работа на афилиейт и инфлуенсър маркетинга?

Ако платформите за афилиейт се договорят с доставчиците да плащат месечна фиксирана такса плюс комисиона, сигурен съм, че работата с инфлуенсъри би била по-ефективна, за да се получи ексклузивност върху определени потребители за тестов период. Това би работило, въпреки че очаквам скоро правителствата да изискват от инфлуенсърите да обозначават спонсорираните публикации и истории като „Реклама“. В Италия това вече е закон.

Какво сподели по време на Balkan eCommerce Summit и защо се съгласи да участваш в най-голямото събитие за електронна търговия на Балканите?

Представете си четири стратегии за повишаване на конкурентоспособността и рентабилността на пазари, където плащането при доставка е водещо. Една от тях е работата с …. който е бил на Balkan Commerce Summit 2024 вече я знае 🙂

Говорих за 4 стратегии, които ни правят конкурентоспособни и печеливши на пазарите с наложен платеж (Cash On Delivery). Съгласих се да участвам като лектор, защото от 6 години живея в България и много обичам тази страна. Когато пристигнах тук през 2017 г., дропшипингът вече беше реалност, но хората не говореха открито за него. Българските уебмастъри винаги са се славели със SEO, така че ако мога да помогна дори само с един съвет, ще се радвам да допринеса за създаването на среда, в която можем да обсъждаме съответните бизнеси.

Този материал е част от медийното партньорство на Influencer Media Bulgaria & Balkan eCommerce Summit 2024.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Coca-Cola Zero Sugar избира инфлуенсъри, за да привлече Gen Z