Когато кучето е по-влиятелно от инфлуенсър с милиони последователи
Маркетингът в социалните мрежи продължава да се развива с неочаквани обрати, а един от най-любопитните трендове идва с… козина и опашка. Според ново академично изследване, публикувано в Journal of Advertising Research, така наречените петфлуенсъри – животински инфлуенсъри – надминават човешките си конкуренти по доверие, ангажираност и ефективност на рекламните послания.
Изследване с лапа за автентичност
Проучването, проведено от университети в Шотландия и САЩ, включва четири отделни експеримента, които показват, че потребителите възприемат съдържанието, споделено от животни, като по-искрено и ненатрапчиво. А това води до по-висока готовност за покупка.
В един от тестовете участниците видели рекламни постове за фъстъчено масло – едната версия с човешка ръка, другата с кучешки лапи. Постът с животното постигнал значително по-висока ангажираност, без да разчита на типичната инфлуенсър поза или продуктово позициониране.
Брандовете търсят емоция, а животните я носят естествено
Емоционалната връзка, която потребителите изпитват към животните, се оказва златната мина, която маркетолозите могат (и трябва) да оползотворят. Животните не “продават” – те вдъхновяват доверие. И именно това поведение ги превръща в идеалните “посланици” за брандове, търсещи по-органично присъствие в социалните мрежи.
Неочакваният играч в инфлуенсър маркетинга през 2025?
Петфлуенсърите може да се окажат ключовият инструмент за изграждане на доверие и лоялност в една дигитална епоха, в която потребителите стават все по-чувствителни към платени кампании. Компании, които залагат на креативност и емоция, вече започват да създават дългосрочни партньорства с пухкави инфлуенсъри – и резултатите са впечатляващи.
📌 Източник:
Net Influencer – Petfluencers vs. Human Influencers