Instagram обмисля да включи брой на скрийншотове като част от метриките за ангажиране

20.08.2025

Какво каза Mosseri

По време на ежеседмична сесия въпроси и отговори, ръководителят на Instagram — Адам Мосери, бе попитан дали Instagram може да започне да отчита скрийншотовете на публикации като допълнителен показател в Insights.

„Това е наистина интересно, досега не съм чувал такава идея. Ще поговоря с екипа и ще видим какво мислят.“

Защо би имало смисъл

Скриншотовете често остават извън публичното пространство, но въпреки това показват висока степен на интерес — например, когато някой снима съдържание и го споделя в личен чат или дори извън платформата. Това може да е индикатор за по-дълбока ангажираност, различна от харесвания, коментари или споделяния.

Също така:

  • Meta вече трансформира фокуса си от традиционните метрики като „импресии“ или „проследени акаунти“, към новата, унифицирана метрика – „възгледи“ („views“).
  • В този контекст, броят на скрийншотовете може да стане още един полезен индикатор за оценка на истинското ангажиране и интерес към съдържание, извън стандартните взаимодействия.

Какво означава това за брандовете и създателите

Ако Instagram въведе скрийншотовете като нова метрика, това ще даде:

  • По-дълбоки прозрения за аудиторията, като покаже кои публикации потребителите искат да запазят или споделят извън Instagram.
  • Възможност за по-релевантна стратегия, чрез анализ на съдържанието, което заслужава да бъде снимано.
  • По-широк анализ на ефективността, защото този индикатор би допринесъл към традиционните лайкове, коментари и споделяния.

Обобщение

Извод: Instagram експериментира със сериозен подход към метриките и може скоро да добави „скрийншотове“ към набора от показатели, които създателите и марките следят за по-прецизен анализ на ангажираността.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Интервю с Лета Иванова: Как бизнесите избират да работят с мен и какви са предизвикателствата в индустрията