Лондонската The Corner Communications (London) Ltd обяви ликвидация, оставяйки след себе си десетки неплатени инфлуенсъри и креативни професионалисти.
Сред засегнатите е популярният YouTuber Fabulous Hannah, която от години изгражда общност около лайфстайл и beauty съдържание. Тя споделя, че агенцията ѝ дължи значителната сума от £14,500 – пари, които са били планирани да покрият разходите ѝ в периода на майчинство. За един независим създател на съдържание това не е просто закъсняло плащане, а финансова несигурност, която може да промени целия личен и професионален план. Самата Hannah подчертава, че доверието ѝ към посредници е силно разклатено, след като се е оказала в ситуация, в която е работила коректно, но остава без възнаграждение.
Подобно разочарование изразява и гримьорката Tyra Harrison, която също е сред неплатените творци. Тя описва преживяното като „изключително обезкуражаващо“, обяснявайки, че липсата на плащания я е поставила в трудна позиция – налагайки ѝ да поеме допълнителна работа, за да покрива ежедневните си разходи. Harrison подчертава, че креаторите често не се възприемат като „сериозни кредитори“, въпреки че за тях неполучените суми могат да означават сериозни компромиси в личния и професионалния живот.
Какво означава това за индустрията
- Уязвимостта на креаторите
Инфлуенсърите често разчитат на агенциите като посредници между тях и брандовете. Но когато агенцията изпадне във финансови затруднения, именно те се оказват сред най-незащитените кредитори. Липсата на гаранции оставя творците с риск да не получат заработеното. - Прозрачност и доверие
Случаят с The Corner показва колко е важно инфлуенсърите да имат видимост върху финансовата стабилност на партньорите си. Изтритата публикация на агенцията в LinkedIn, че „все още е в бизнеса“, само увеличава съмненията и подкопава доверието. - Нужда от по-добри договори
Договорите рядко предвиждат какво става, ако агенцията фалира. Клаузи за гарантирани плащания, резервни фондове или застраховки могат да намалят риска за създателите на съдържание. - Регулации и защита
Възможно е в бъдеще индустрията да се насочи към по-строги правила – например приоритет на изплащанията към инфлуенсъри или задължителни гаранции от страна на агенциите. Това би ограничило подобни ситуации.
Ликвидацията на The Corner е ясен сигнал за инфлуенсърите: не разчитайте единствено на агенция за финансова сигурност. Нужно е:
- внимателно проучване на партньорите,
- по-добре структурирани договори,
- диверсифициране на приходите (работа директно с брандове, използване на платформи с вградена защита на плащанията).
За агенциите пък случаят е предупреждение: доверие се гради трудно, но се губи мигновено.