Операцията за „дигитален бърз отговор“ на Харис и изцяло Gen-Z екипът за TikTok използват тенденциите на интернет културата, за да създадат онлайн присъствие, което е уникално в политиката.
След дебата на 11.09, докато бившият президент Доналд Тръмп разговаряше с репортерите в залата за отразяване във Филаделфия, екипът на вицепрезидент Камала Харис за TikTok беше зает да се обръща към съвсем различна аудитория.
В дигиталната „военна стая“ в щаба на кампанията в Уилмингтън, Делауер, те пуснаха своята кулминационна продукция малко след полунощ: шестсекундно видео, което се подиграва с представянето на Тръмп, като показва неговия подиум, населен от комично драматична звезда от шоуто „Dance Moms“. „Мислех, че съм готова да се върна. Мислех, че съм по-силна от това, но очевидно не съм“, жалва се тя. „Искам да се прибера вкъщи.“
Видеото, което беше гледано над 7 милиона пъти, е произведено от малък екип за TikTok — всички на възраст до 25 години, някои от които работят първите си работни места — на които е дадена пълна свобода да преследват каквото смятат, че ще стане вирусно. През последните осем седмици социалният медиен екип на Харис помогна значително да засили кампанията ѝ, използвайки ритмите и абсурдите на интернет културата, за да създаде една от най-изобретателните и неуважителни стратегии за мобилизиране на гласоподавателите в съвременната политика.
Те са тролили Тръмп в неговата собствена социална мрежа, Truth Social. Създавали са вирусни мемета от пакети с Doritos и камуфлажни шапки. През 2016 г. един туит на Хилъри Клинтън можеше да изисква 12 служители и 10 чернови; днес много от видеоклиповете на Харис в TikTok се измислят, създават и публикуват за около половин час.
„Тази кампания дава възможност на младите хора да говорят на младите хора,“ казва Паркър Бътлър, 24-годишният директор на екипа на Харис за дигитален бърз отговор, който следи всички речи на Тръмп и може незабавно да публикува клипове в социалните медии. „И ние сме тук, за да свършим работата.“
Тръмп също е навлязъл активно в социалните медии, като ги вижда като критични за привличането на вниманието на избирателите в ерата на масовите разсейвания. Но докато Тръмп публикува нападки срещу интелигентността на Харис, предупреждения за икономическа „катастрофа“ и мрачни полемики за това как „БЪДЕЩЕТО НА АМЕРИКА Е В ОПАСНОСТ“ — „Ние сме нация в упадък,“ казва той в едно видео, държейки белезници нагоре. „Никой не е в безопасност. Абсолютно никой“ — екипът на Харис е възприел по-игрива стратегия, търсейки вирусен ефект с подигравателно, жизнерадостно и ексцентрично съдържание, доставяно със скоростта на интернет.
Екипът на Тръмп понякога се опитва да имитира енергията на Харис в онлайн пространството, но с по-мрачни мемета. Тази седмица акаунтът на Тръмп в Truth Social публикува изображения, генерирани от изкуствен интелект, които показват как той спасява котки от тълпа тъмнокожи мъже — препратка към фалшивите твърдения, че имигранти от Хаити в Охайо ядат домашни любимци, което Тръмп повтори на сцената на дебата. В други изображения, котки държат табели с надписи: „Не позволявайте да ни изядат. Гласувайте за Тръмп!“ и „Камала ме мрази.“
Екипът на Харис за „дигитален бърз отговор“, както се нарича, е активен във всяка голяма социална платформа, публикувайки семейни снимки във Facebook, часове дълги речи в YouTube и призиви за действие на испански в WhatsApp. В нощта на дебата те организираха гледания на живо в Twitch, разобличаваха лъжите на Тръмп в Threads и X и промотираха най-острите реплики на Харис в Instagram и TikTok. Минутите след като Харис заяви, че участниците на митингите на Тръмп „напускат рано от изтощение и скука,“ екипът ѝ публикува клипа с надпис: „Holy s– 🔥🔥🔥 Тя току-що го сготви,“ последвано от снимка на Харис в кухня, усмихната.
„Те наистина го управляват като фен акаунт,“ казва Рейчъл Картен, консултант по социални медии, която пише Link in Bio, бюлетин за онлайн културата. „Не изглежда като нещо, което идва от кампания. По-скоро е като: Ние говорим като вас. Дори надписите са от типа: ‘Трябва да видиш това.’“
Източник на новината: https://www.washingtonpost.com/