Където инфлуенсърите и брандовете споделят

Участие в риалити формат ти гарантира последователи в Instagram

0

Elizabeth Fame е популярна блондинка от нов тип сериал за българския ефир – „София – Ден и Нощ”, излъчван преди години по NOVA. Концепцията на проекта е под формата на сериал да проследи истинския живот на младите хора в големия град, точно такъв, какъвто е – интересен, динамичен, предизвикателен и изпълнен с противоречиви емоции. Днес Елизабет има над 100 000 последователи в Instagram, фенска база, която успява да запази и монетизира след участието си в това риалити.

Какво те накара да участваш в риалити формат?

Elizabeth Fame: „София – Ден и Нощ“ е реалити формат, по- скоро реалити сериал. Идеята му е да пресъздаде живота на героите максимално истински и неподправен. За разлика от други реалити формати, ние работихме със сценарий и това въобще не е било тайна, въпреки че хората доста се бъркаха, че това е реалния ни живот.

Разказвам това за да стане ясно, че това, което ме накара да участвам в този формат, освен че обичам камерата и тя обича мен, е това, че винаги съм мечтала да бъда актриса, незнайно защо никога не направих нищо по въпроса. С участието си реализирах това мое желание и добавих невероятен опит в професионален и личен план.

Как се отрази участието ти в “София Ден и нощ” на профила ти в Инстаграм?

Elizabeth Fame: Преди участието в “София Ден и нощ” имах съвсем нормален Instagram профил с около 2000-3000 последователи, но още след излъчване на първия епизод много скоростно започнаха да растат. Отдавам голямата си аудитория изцяло на участието ми в сериала. Въпреки че и след края му продължих да го развивам старателно и днес мога да кажа, че работи за мен.

С какви брандове отказваш да работиш?

Elizabeth Fame: Отказвам да работя с брандове, които не са съвместими с начина ми на живот и нуждите ми, с брандове, от който не съм доволна наистина и с такива, които не съм тествала.

Нямам намерение да заблуждавам аудиторията си, за да изкарвам дивиденти. Давам пример: Аз имам проблем с качването на килограми и феновете ми знаят това. Доста съм слаба. Няма как да рекламирам колан за стягане или продукт за отслабване. Старателно подбирам колаборациите с цел да избегна това профилът ми да заприлича на брошура на хипермаркет. Случвало ми се е да откажа на бранд, чиято маркетинг концепция не съвпада с моите виждания.

В какво се изразява успешно партньорство според теб?

Elizabeth Fame:

Успешното партньорство не само в този бранш, а като цяло, е когато и двете страни са доволни и има резултат от него.

Какъв съвет би дала на бранд, който за първи път ще работи с инфлуенсър и това си точно ти?

Elizabeth Fame: Бих посъветвала брандовете да не очакват моментни резултати и да не гледат на инфлуенсърите като на хора с магическа пръчка. Добрият PR на един продукт не е моментен и краткосрочен. Това е дълъг процес, който цели продуктът и услугата да бъдат трайно запомнени и при нужда от тях, потребителите да знаят къде да ги открият. Оттук следва, че

един инфлуенсър с по-продължителен ангажимент към бранд би бил много по-ефективен, отколкото 10 инфлуенсъри с еднократно изявяване.

Заложете на инфлуенсъри, които наистина ползват и харесват продуктите ви.

Как според теб се определят цените на инфлуенсърите?

Elizabeth Fame: Думата инфлуенсър сама по себе си дава отговор на въпроса според мен. Колкото по влиятелен си в социалните мрежи толкова повече може да си позволиш да поискаш за твоя труд, но всичко много зависи от начина, по който един инфлуенсър подготвя и представя съдържанието в профилите си, както и от аудиторията му. Доколко е активна, каква възрастова група и още други важни критерии. Цените би следвали да се формират на база:

  • какво и колко качествено е съдържанието;
  • в кои канали и колко често се публикува;
  • ще се ползват ли материалите после от клиента в неговите уебсайт, социални мрежи и реклами;
  • колко последватели има инфлуенсъра;
  • колко от тях са ангажирани и доколко достига реално посланието му;
  • позиционира ли инфлуенсърът бранда и по време на физически участия в телевизия например;
  • за какъв период е ангажиран и т.н.

Дай три причини един бранд да работи с инфлуенсъри

Elizabeth Fame:

1. Това е най-лесният и най-естественият, а според мен и доста ефективен начин, по който информацията може да стигне до хората.

2. Цените на инфлуенсърите са многократно по-ниски от ТВ рекламите, а в много случаи ефектът не е по-лош.

3. Във времената, в които живеем социалните мрежи са най-добрият начин за реклама.

Кои са твоите инфлуенсъри и в кои канали са?

Elizabeth Fame: Аз следвам хора предимно в Instagram, напоследък давам шанс и на Tik Tok.

No comments

Подобни