За първи път ви се налага да работите с инфлуенсъри и се чудите откъде да започнете.
Нека от тази кратка, но съвсем ориентировъчна графика, която ще ви насочи и помогне да прецените кой инфлуенсър е подходящ за вашия бизнес.
Вариант 1:
Имате разпознаваем бранд
– продавате онлайн и офлайн
– предлагате над 100 продукта в магазина си
– отделяте над 1000 лв рекламен бюджет на месец за различни канали
– готови сте да платите поне 400 лв за пост в социалните мрежи
– имате маркетинг отдел и стратегия за целите, които искате да постигнете
– клиентите ви са младежи и деца
– желаете да пробвате Youtube & Instagram
– с един пост бихте искали да достигнете поне до 30 000 души
То тогава вашият инфлуенсър е някой популярен влогър в Youtube като:
https://www.youtube.com/c/AndyStudio
https://www.youtube.com/c/TheClashers
https://www.youtube.com/user/instantfreaks
или мадама в Instagram с предимно младежка аудитория
https://www.instagram.com/antoinettepepe/
Вариант 2:
Бизнесът е стартирал скоро
– продавате онлайн
– имате под 100 продукта в магазина си
– бюджетът ви за реклама е по-малък от 500 лв на месец
– на този етап предпочитате да работите на бартер
– не бихте искали да ползвате инфлуенсъри постоянно, а само кампанийно или по повод
– предпочитате Instagram, Facebook и появяване в блог
– ок сте с 1 пост информация за вашия бранд да достигне +- 10 000 души
– таргет аудиторията са ви жени
То тогава вашият инфлуенсър е някой от групата Инфлуенсъри срещата брандове:
https://www.instagram.com/hey.daniellaa/
https://www.instagram.com/1minmama/
https://www.instagram.com/profesiyamama/
https://www.instagram.com/veneta.romanski/
https://www.instagram.com/valeriq.belchevska/
https://www.instagram.com/kristina_orsova/
Вариант 3:
Вашият бизнес е от години на пазара, физически сте в магазините, но искате да се наложите и онлайн:
– готови сте да пробвате с инфлуенсъри за първи път
– бихте искали Facebook и Instagram, защото първата мрежа я познавате, а втората е популярна
– бюджетът ви за 1 пост на инфлуенсър в социалните мрежи е между 400 и 1200 лв в зависимост от популярността на профила и до колко души може да достигне
– планирате редовни активности и абонамент при избраните лидери на мнение
– познават ви и жени, и мъже, и деца, защото сте подходящи за цялото семейство
То тогава вашият инфлуенсър е някой, който има деца, разпознаваем е от телевизията, от онлайн риалити шоу или от медиите като цяло:
https://www.instagram.com/polinasofia/
https://www.instagram.com/elizabethfame/
https://www.instagram.com/silvia.iordanowa/
Вариант 4:
Извън инфографиката е, но вие сте извън нормата и искате само наистина естетически издържани хора и профили да ви следват, купуват и да са част от общността ви, тогава ви трябват инфлуенсъри като:
https://www.instagram.com/bibons/
https://www.instagram.com/mademoisellie_/
https://www.instagram.com/mint.stories/
Възможностите в България са необятни. Инфлуенсъри има достатъчно за всеки бизнес, така че ако не попадате в никоя от тези категории, определения и търсения, пишете ни на radostna@influencermedia.bg и ние ще намерим подходящите за вас.
4 коментара
Супер Г
Само, че от първите трима с ютуба, нито един не работи за 400 лв камоли по 1000 лв.
Та малко са ви неверни и подвеждащи цените и после брандовете имат нереалистични очаквания.
Influencermedia.bg
Нека уточним някои детайли по цените: напълно наясно сме кой колко взема. За посочените youtuber-и изречението е „– готови сте да платите поне 400 лв за пост в социалните мрежи“, което може да означава и 4000. Що се отнася до следващите „бюджетът ви за 1 пост на инфлуенсър в социалните мрежи е между 400 и 1200 лв в зависимост от популярността на профила и до колко души може да достигне“, вече сме конкретизирали межди 400 до 1200, което ограничава и посочва, че със сигурност при тях ще влезете в този бюджет. Може би сте прав/а, че в първия случай е добре да посочим по-висока сума за отправна точка, така че ще коригираме. Благодарим за коментара.
Марин
Доста полезно и избора на инфлуенсъри е много подходящ!
Influencermedia.bg
🙂