Децата се свързват онлайн на все по-малка възраст, тъй като новите технологии предоставят нови възможности за родителите и децата да се свързват, учат и ангажират с околния свят чрез цифрови устройства.
Но кои приложения всъщност използват децата и как ги използват?
Това се опита да разкрие Qustodio с последния си доклад от проучването, който включва данни от 180 000 американски семейства с деца на възраст между 7 и 18 години, изследвайки кои приложения използват децата и тийнейджърите и какво движи тяхната популярност.
Докладът, който е на 13 страници и може да бъде изтеглен тук, е разделен по възрастови групи, разглеждайки децата и тийнейджърите.
Сред най-младата потребителска категория в доклада, децата на възраст между 7 и 9 години, Roblox и YouTube са най-популярните приложения, с много по-голяма употреба от всичко останало.
Въпреки това може да забележите някои тревожни споменавания, като например X (бивш Twitter) и Reddit.
Според анализа на Qustodio това може да се дължи на факта, че децата използват тези приложения, за да получават информация за игри, вероятно чрез търсене в Google.
„Теорията е, че деца на възраст едва 7-9 години получават достъп до приложения като X и Reddit, тъй като родителите или не знаят много за тях, или не мислят да ги блокират, защото не са толкова ‘популярни’ – въпреки че и двете платформи могат да изложат децата на съдържание като реч на омразата, порнография и дезинформация.“
Това изглежда като тревожна тенденция във всеки случай, но полезността на двете приложения, особено за гейминг, ги прави привлекателни за такава употреба.
Roblox и YouTube остават най-популярните приложения сред следващата възрастова група, 10 до 12 години, преди да настъпи значителна промяна в поведението, когато потребителите станат тийнейджъри.
Както виждате, Roblox и YouTube остават популярни, но социалните приложения започват да играят все по-голяма роля, като TikTok и Snapchat са най-популярните сред тази група.
Струва си да се отбележи също, че Facebook също присъства, заедно с X, въпреки че нито едно от тези приложения не е сред най-популярните за по-младите потребители.
По-големите тийнейджъри (на възраст 16 до 18 години) след това правят значителна промяна в посока към социалните приложения.
Това са наистина интересни прозрения, които дават представа за това как и къде младите потребители се ангажират и какво движи тяхното поведение във всяко приложение.
И въпреки че има някои тревожни тенденции, особено сред най-младите потребители на интернет, е важно да се отбележи за марките, които търсят начин да се свържат с тези групи и къде е насочено вниманието им.
Източник на новината: https://www.socialmediatoday.com/