Инфлуенсърската индустрия претърпява драматични трансформации – не само като комуникационен канал, но и като бизнес модел. Докато инфлуенсърите от последното десетилетие промениха начина, по който рекламираме, консумираме и взаимодействаме с модата, сега възниква нов въпрос: Какво се случва с техните марки, когато личният им имидж бъде поставен под въпрос?
Историята показва, че влиянието и скандалите винаги са вървели ръка за ръка – от Лейди Дъф-Гордън и нейната марка Lucile през 1912 г., до съвременни примери като шведската дизайнерка Матила Джерф. Това поставя предизвикателство пред устойчивостта на брандовете, които са твърде тясно обвързани с лицето на своя основател.

Рискът от личен скандал и ефектът върху марката
С нарастването на инфлуенсър икономиката, инвеститори и анализатори обръщат внимание на т.нар. „риск от ключова личност“. Репутацията на създателя става синоним на самия продукт – а това води до уязвимост. Експерти препоръчват на основателите да създадат дистанция между себе си и марките си, като не използват името си като лого или основно послание.

Стратегии за оцеляване и растеж
Модните марки като Toteme, Rhode или Chamberlain Coffee показват, че е възможно да се изгради силен продукт, който да надживее личния бранд. Използвайки подход, базиран на качество, минимализъм и по-слаба връзка с личността на създателя, те изграждат бизнес, устойчив на общественото настроение.
Промяната в дефиницията на „инфлуенсър“ – от традиционния моден блогър до редактори, стилисти и дизайнери със социална тежест – показва, че бизнес моделите се усложняват. Присъствието в социалните медии е задължително, но трябва да бъде стратегически управлявано.

Новата йерархия в инфлуенсър маркетинга
Тенденциите сочат, че микро- и наноинфлуенсърите ще продължат да печелят доверие, докато „средната класа“ инфлуенсъри могат да се сблъскат с трудности – поставени между големите звезди и реалните лица с локално влияние. В свят, където последователите търсят автентичност и стойност, не всеки бранд може да се задържи на върха.

За повече подробности прочетете пълната статия в Elle Magazine.