Където инфлуенсърите и брандовете споделят

Как да изберем инфлуенсър за ресторант

0

Кои са първите стъпки, които един ресторант може да предприеме, когато търси подходящия инфлуенсър?

Освен ако не сте национална верига на всеки ъгъл, може би макроинфлуенсърите не са подходящи за вас. Там, където много хора се спъват, си казват: „Добре, кой е най-известният инфлуенсър, който мога да си позволя за моя бюджет? Ако не разполагам с 5 000 лв, за да си позволя този голям инфлуенсър, трябва ли да взема такъв, който е наполовина по-малък, защото разполагам с половината пари, или трябва да взема такъв, който е с една четвърт по-голям?“ Не можете да мислите по този начин. Това, за което трябва да мислите, е: кой е голям във вашата област? От къде го гледат и къде трафика на този инфлуенсър?

Другото нещо, което да погледнете, е средният брой гледания на видеоклиповете им. Няма значение дали имат 100 000 последователи; ако получават 3 000 гледания на видеоклипове, може и да имат 3 000 последователи. Гледайте гледанията на видеоклиповете, за да разберете колко хора всъщност редовно се настройват към съдържанието.

Тъй като инфлуенсърите в социалните медии стават все по-важни за маркетинговите кампании в ресторантите, много бранд мениджъри се чудят как да проведат ефективна кампания с тях.

Как да намерят правилните инфлеунсъри за техния бизнес? Колко последователи трябва да имат тези инфлуенсъри? Колко трябва да им се плаща за работата им?

Какви са стандартните тарифи за инфлуенсърите? 

Гарантираме ви, че за всеки инфлуенсър, който има стотици хиляди последователи и ви предлага цена от над 5 000 лв например , точно до него стои инфлуенсър, който прави почти идентично съдържание, не е представен или има по-малка репутация и взима една четвърт от тази сума. Това ми се случва на всяка една кампания. Дори и сега, до ден днешен, при всяка една кампания намирам инфлуенсъри, които може да имат между 20 000 и 30 000 последователи и на които никога не е плащано преди.

Ако си казвате: „О, просто ще наемем микро-инфлуенсъри“, дори не е нужно. Просто продължавате да копаете и алгоритъмът ще продължи да извежда на повърхността хора, които смята, че ви харесват, защото гледате след тази шестсекундна граница. И ще стигнете до онези хора, които като че ли публикуват регионално в местния си град, може би са били сервитьорка, барман или нещо друго, и просто са изграждали своите последователи тихо и нямат стотици хиляди. Ако им предложите 250 или 500 за публикация или да дойдат и да бъдат ваш редовен създател на съдържание – да идват по няколко пъти месечно и вие да им плащате в храна – това е тяхната мечта. Това е всичко, което искат.

Какъв вид съдържание за ресторанти има най-голям отзвук днес?

Мисля, че някои неща, които наистина привличат потребителите и редовните клиенти, са модификациите на менюто и тайните менюта, малки частици вътрешна информация или като: „Ето начин, по който можете супер бързо да направите храната си по-добра. Ето начин, по който можете да си поръчате нещо извън менюто, за да се почувствате сякаш получавате специално преживяване.“ Този тип съдържание обикновено се справя добре или може да набере скорост, без да има потенциал да стане негативно, рисковано или странно.

Много от успешните програми за инфлуенсър маркетинг, които се управляват от вериги ресторанти, просто използват този доста прост шаблонно формулиран подход: Добре, ще търсим хора в този диапазон, да речем 10 000-100 000 последователи, и те получават между 5 000 и 25 000 гледания на видеоклип, и имат 3-6% ангажираност. Те са в тази възрастова група и приличат на нашия клиент. Следващата стъпка е, че те вече са публикували за нас преди. Идеалният вариант е този човек вече да е казал нещо похвално за вашия ресторант. Направете списъци с тези хора, свържете се с тях и ги привлечете в програмата. Това е просто и е ефективно до определен момент.

Проблемът е, когато публиката започне да усеща: „Този човек не е подходящ за общуване. Той не живее обикновен живот. Те просто получават комплименти и, о, Боже мой, влязох в ресторанта, когато тя беше там, и беше ужасно“, когато това започне да се случва, то спира да бъде толкова ефективно, защото тогава хората просто започват да имат негативни асоциации, най-вече с инфлуенсъра, който не мисли за ресторанта. Така че мисля, че решението за това е просто да търсите хора, които са близки, които не изглеждат непременно амбициозни, а като хора, с които бихте се чувствали добре. Не е задължително това да е човекът с перфектно издухана коса, педикюр и всички тези неща, както беше преди пет години.

Източник на този текст е https://www.nrn.com/, но е адаптиран за България.

Няма коментари

Подобни

„Картели на инфлуенсърите“ – изследване за цените на създателите на съдържание

Ново проучване на изследователи от Университета в Нотингам, публикувано от Европейския център за изследвания в областта на икономическата политика (CEPR), установява, че обичайната практика да ...