L’Oréal среща критики след назначаването на OnlyFans модел Ari Kytsya за рекламно лице

12.08.2025

Френският козметичен гигант L’Oréal предизвика публичен дебат, след като назначи американската създателка на съдържание и популярна на OnlyFans — Ari Kytsya — за ново лице на марката Urban Decay, която е особено харесвана от тийнейджъри. Кампанията, наречена „anti-bland“ (“против скуката”), стартира през юли и включва TikTok реклама с над 18,7 милиона гледания, в която се показват пикселирани кадри от Ari, придружени от надписа “UD likes it raw” и предупреждение за чувствително съдържание. Видеото я представя като привърженичка на „цензурата навън от контрол“ и „ненасцензурирана грим визия, която се представя както „на сцената, пред камерата, така и … върху матрака“.

@urbandecaycosmetics

breaking news: we are in a blandemic. it’s not just makeup that’s suffering, it’s individuality. let’s blur the bland and put bold, self-expression back at center stage. @Ari Kytsya #urbandecay #arikytsya

♬ original sound – urban decay

Конфликт с етичната политика на L’Oréal

Решението да бъде избрана Ari Kytsya предизвика обвинения в противоречие с етичната „Value Charter“ на L’Oréal, която категорично забранява сътрудничество с инфлуенсъри, публикуващи порнографско съдържание или такива, чието поведение не се вписва в ценностите на уважението, толерантността и приобщаването.

Аргументи „за“ и „против“

От L’Oréal и Urban Decay защитиха избора, подчертавайки артистичността, автентичността и открития диалог на Ari с аудиторията относно „радостите, предизвикателствата и рисковете“ на индустрията, в която работи.

От другата страна, Penny East, главен изпълнителен директор на британската организация за женски права Fawcett Society, изрази сериозни опасения, че кампанията нормализира присъствието на съдържание от OnlyFans в маркетинг, насочен към тийнейджъри, което може да направи платформата още по-привлекателна за млади момичета.

Маркетинговият експерт Farhad Divecha, изпълнителен директор на агенция AccuraCast, отбелязва, че става дума за нестандартна маркетингова стъпка, но в контекста на съвременното общество, търсещо внимание, дори провокацията може да увеличи видимостта и да бъде стратегически изгодна за марката.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Social Media Week Europe – събитие за клиентско преживяване и нови технологии