Нови правила в Китай: Инфлуенсърите вече трябва да имат диплома

29.10.2025

Китай въвежда нови правила за инфлуенсърите, които коментират професионални теми като медицина, право, финанси или образование. От 25 октомври 2025 г., създателите на съдържание в тези области трябва да имат официално образование или професионална квалификация, за да публикуват.

Как ще се проверява това?

Платформи като Douyin (китайският TikTok), Bilibili и Weibo са задължени да проверяват квалификациите на инфлуенсърите и да маркират съдържанието, когато информацията идва от проучване или е генерирана с помощта на AI.

Защо Китай го прави?

Това е част от по‑широката политика за контрол върху онлайн съдържанието. Властите се стремят да намалят разпространението на подвеждаща информация и да насърчат по‑отговорно съдържание. Например наскоро беше стартирана кампания срещу публикации, които „провокират песимистични настроения“ или показват, че усилията са безсмислени.

Международен контекст

Тенденцията не е само в Китай. Според UNESCO едва около 37% от създателите на съдържание проверяват информацията, преди да я споделят. В други страни, като Испания, вече има закон за инфлуенсърите, който налага регистрация и изисквания за рекламно съдържание.

Какво означава за маркетинга?

  • За инфлуенсъри и брандове, които таргетират китайския пазар, е важно да проверяват квалификациите на създателите на съдържание.
  • В по-широкия глобален контекст, регулациите за инфлуенсър маркетинга се затягат – особено при професионални теми като финанси, здраве и образование.
  • Агенциите трябва да включват в договорите клаузи за проверка на квалификации и изрично маркиране на рекламно съдържание.

Заключение

Новите правила показват, че инфлуенсър маркетингът става все по-структуриран и отговорен. За брандовете и агенциите това е шанс да изградят доверие и да се отличат с професионализъм, като същевременно спазват регулациите на глобално ниво.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
TikTok привлича вниманието, Meta води по конверсии: нов анализ на социалните реклами разкрива ключови различия