От срамежлива ученичка до звезда в TikTok: Как Зое Махфуз стана известна със своята „симпатична странност“

23.08.2024

Пътят на Зое Махфуз от срамежлива ученичка в прогимназията до viral създател на съдържание започна с прост проект в клас и неочакван изблик на „творчески гений“.

Френската създателка на съдържание използва разнообразния си опит, натрупан в Париж, Лондон и Лос Анджелис, за да изгради мултиплатформено присъствие, което резонира с глобална аудитория.

Нейната скорошна пародия на церемонията по откриването на Олимпийските игри в Париж, която стана viral в рамките на 24 часа, е ярък пример за нейния талант да използва актуални събития и да ги превръща в съдържание, с което хората могат да се идентифицират.

В ексклузивно интервю за Net Influencer, Зое споделя детайли за своя творчески процес, стратегии за успех на различни платформи и визията си за бъдещето на онлайн развлеченията.

Преодоляване на сценичната треска


Учител по актьорско майсторство описва Зое като „симпатична странност“.

Нейният път към създаването на съдържание започва в гимназията, където открива таланта си за комедия чрез училищни проекти.

„Спомням си как освободих творческата си страна“, споделя тя в интервюто. „Казах на хората, че ще направим нещо подобно на сцена от ситком по Disney Channel, като например да има герой, който сериозно отговаря на интервю на преден план, докато друг герой прави бъркотия на заден план.“

@lessautesdhumeurdezoe

I HAVE FRIENDS (YouTube @LessautesdhumeurdeZoe)

♬ original sound – Zoé Mahfouz

Преходът ѝ към създаване на онлайн съдържание беше постепенен. Първоначално Зое се съпротивляваше да се присъедини към TikTok, вярвайки, че това е платформа за по-млада аудитория.

„Не исках да влизам в TikTok. Чувствах се твърде стара за тази социална мрежа!“ обяснява тя.

Въпреки това създателката на съдържание в крайна сметка разпозна потенциала на платформата за видимост и достигане до аудитория.

„Някои от комедийните ютюбъри, които следвах, бяха в TikTok, като Кейтлин Райли или Light Skin Monte.“

Зое признава уникалните възможности, които предлагат платформи като TikTok, докато продължава да разширява онлайн присъствието си.

„Това е наистина добра платформа, защото имаш възможността да достигнеш до световна публика и да станеш вирусен за 24 часа,“ отбелязва тя. „Би се изненадал от широката гама съдържание на тази платформа. TikTok е много подценен.“

Разнообразният опит захранва креативното съдържание
Разнообразното обучение на Зое в Париж, Лондон и Лос Анджелис значително е оформило нейния подход към актьорството и създаването на съдържание.

„Бих казала, че това ме подхранва,“ обяснява Зое. „Колкото повече преживяваш, толкова повече събираш забавни истории.“

Нейният международен опит я е вдъхновил да създава завладяващи сценарии.

Едно от тези произведения, „Актриса в реклама“, е вдъхновено от нейния реален опит с кастинг за реклама на Burger King. Сценарият е получил множество награди и вече се показва на различни филмови фестивали.

„Ако напиша нещо за това, ще повярват ли хората? Звучи толкова нереално, че да е истина,“ казва тя. „А после хората в индустрията го обикнаха. Беше невероятно и ме насърчи да пиша още.“

Съдържанието на Зое често отразява нейните наблюдения върху динамиката на социалните медии. Вдъхновена от преживяванията си с онлайн общности и взаимодействия с фенове, тя е разработила пилотен проект, наречен „Следвам те.“

„Имах някого в моята общност, който беше обсебен от мен в смисъл, че този човек се опитваше да намери улики в заден план на видеата ми, за да разбере къде се намирам,“ разкрива Зое.

Творческият ѝ процес включва черпене на вдъхновение от ежедневни случки и превръщането им в съдържание, с което хората могат да се свържат.

„Буквално всичко в реалния живот може да те вдъхнови,“ отбелязва тя. „Например, ако отидеш в супермаркета и срещнеш някой с странно поведение, това може да стане герой. Или просто ще чуеш част от разговор между непознати в метрото, което може да те вдъхнови да напишеш цяла история.“

Viral успех с пародия на Олимпийската церемония

Острото око на Зое за сатира и бързите ѝ творчески реакции превърнаха пародията ѝ на церемонията по откриването на Олимпийските игри в Париж viral.

Нейното видео, фокусирано върху незабелязана доброволка, която държи чадър по време на събитието, силно резонира с публиката.

Зое гледала церемонията на живо и забелязала нейните странности. „Цялото шоу беше толкова странно. И си казах: ‘Така ли е обикновено? Никога не съм виждала нещо подобно. Може би защото никога не гледам спорт!’” спомня си тя.

Вдъхновението ѝ дошло от неочакван източник.

„В края на шоуто видях това момиче и почувствах съпричастност. Видях я с чадъра и си помислих: ‘Колко дълго ще продължи тази реч?’” обяснява Зое. „Казах си, може би тя е героинята, която трябва да изобразя.“

След като потвърдила, че никой друг не е направил пародия на този момент, Зое бързо заснела видеото си.

„Повиках майка ми и ѝ казах, че трябва да го направим бързо, преди някой друг да реши да го направи,“ казва тя.

Реакцията на публиката била бърза и положителна.

„Още при първите 300 гледания имаше хора, които го слагаха в любими, коментираха, харесваха и споделяха – нещо, което обикновено не се случва толкова бързо,“ отбелязва Зое.

Видеото стана viral в рамките на 24 часа.

Създателката на съдържание била доволна от реакцията, защото това акцентирало върху пренебрегнат аспект на церемонията.

„Чувствах, че това момиче изобщо не беше забелязано,“ казва Зое. „Тя беше единственият човек, когото си спомням от церемонията. За мен тя беше главният герой.“

Импровизацията захранва автентичното създаване на съдържание

Зое приписва успеха си като създател на съдържание и актриса на своя опит в импровизацията.

Френската инфлуенсърка вярва, че уменията за импровизация са безценни за актьори и създатели на съдържание, тъй като им позволяват да се адаптират бързо и да създават автентичен материал.

„Започнах с импровизация и чувствам, че това беше изключително полезно,“ обяснява Зое. „Всеки актьор трябва да прави импровизация, защото това е най-добрият начин да се научиш да се справяш с всяка ситуация, включително в ежедневието.“

Тя подчертава как техниките на импровизация подобряват творческия ѝ процес, особено при писане на скечове и участия на кастинги.

„Импровизацията е свързана с асоцииране на идеи, с обединяване на нещата,“ казва тя. „Когато имаш такъв ритъм и си свикнал да го правиш, мисля, че е по-лесно да създаваш практически всичко.“

Уменията ѝ за импровизация се оказали особено полезни при кастинги.

„Понякога ти дават куп текст,“ спомня си тя. „И после отиваш… и ти казват: ‘Няма да го използваме. Просто ще си говорим.’ Ако разчиташ само на репликите си, си загубен.“

Зое вярва, че нейният импровизационен подход допринася за автентичността на съдържанието ѝ.

„Всичко, за което се боря, всичко, което съм във видеата си, е аз. Не играя роля, не се опитвам да бъда забавна,“ уверява тя.

Двуликият меч на видимостта в социалните медии

Многостранната кариера на Зое като актриса, писателка и създателка на съдържание се дължи на способността ѝ да се адаптира към различни платформи и медии.

Тя подчертава важността на гъвкавостта в развлекателната индустрия:

„Трябва да се предизвикваш, като си навсякъде.“

Нейната стратегия за изграждане на аудитория в TikTok включва внимателно използване на актуални хаштагове.

Въпреки това, Зое признава, че успехът никога не е гарантиран:

„Трябва просто да продължаваш да създаваш съдържание, докато едно от видеата ти не избухне и не остане в съзнанието на хората. Както казва Гари Ви, вниманието е най-ценният актив.“

Зое създава предимно съдържание на английски език, за да достигне до по-широка, международна аудитория.

„Когато правиш нещо на английски, можеш да се харесаш на целия свят,“ казва тя.

Въпреки това, тя е постигнала успех и с френскоезично съдържание, като посочва видео за парижките стереотипи, което събра над 70,000 гледания.

Забелязала е, че различните платформи често изискват различен подход.

„Понякога имам видеа, които стават изключително популярни в TikTok, но не работят в YouTube,“ разкрива тя.

Въпреки успеха си, Зое открито говори за предизвикателствата на дигиталното създаване на съдържание, особено за жените.

„Когато си жена в тази сфера, знаеш, че ще бъдеш критикувана за външния си вид, цвета на кожата си, името си или за нещо друго,“ споделя тя. „Особено ако правиш нещо, което може да накара мъжете да се почувстват некомфортно, като например вдигане на тежести, което също е нещо, с което се занимавам.“

Бъдещи начинания

Зое е на прага на значими кариерни развития в близкото бъдеще. Тя планира да се премести в Лондон, където ще преследва магистърска степен по сценаристика.

В сътрудничество с режисьорка от Обединеното кралство, Зое е в етап на разработка на проекта „Chocolate Gate“.

„Написах още един кратък сценарий, около две страници дълъг,“ добавя тя. „Това е като микрофилм, и взех инициативата да създам концептуално доказателство под формата на AI музикално видео, с песен, която е специално съобразена със сценария. Докато го създавах, се чувствах като в филм на Спилбърг.“

Филмът изследва сложната връзка между социалните медии, омразата и необходимостта.

„Не е критика, за да кажем ‘да се махнат социалните медии,’“ уточнява Зое. „Става дума за това как имаме тенденция да мразим социалните медии, но също така отчаяно се нуждаем от тях.“

Концептуалният модел на този проект вече набира популярност в множество филмови фестивали.

Паралелно с тези проекти, Зое продължава да пише художествена и нехудожествена литература, както и поезия за литературни платформи.

Източник на новината: https://www.netinfluencer.com/

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Oh!Good: колаборациите с инфлуенсъри и създатели на съдържание бяха заложени в стратегията на бранда още при старта