Кои са най-популярните зелени инфлуенсъри в България

08.05.2023

В последните години еко-инфлуенсърите набират все по-голяма популярност, като вдъхновяват и мотивират хората да се грижат за околната среда и участват в каузи, насочени към подобряване на средата, в която живеем. В България темата все още не е силно разпространена и обсъждана, но крачка по крачка вървим натам, затова ще ви представим някои от най-добрите и известни български зелени инфлуенсъри, които наистина предлагат качествено съдържание, съвети и идеи за по-чист свят, както и партньорствата, които правят с продукти и услуги, които подпомагат кръговата икономика и зелените решения.

Симона Стилянова, основател на Zero Waste Sofia, се стреми да предотврати създаването на отпадъци, като насърчава осъзнато пазаруване и използване на продукти, които не генерират отпадъци. В сайта можете да намерите статии на екологична тематика, да видите каузите и кампаниите, в които Zero Waste Sofia са участвали, както и да разгледате любимите продукти на Симона за по – устойчив начин на живот.

Рада Бонева е създател на блога Thrift Sheep, който започва през пролетта на 2017 година с цел да се разчупят стереотипите за дрехите и вещите втора употреба в България. Днес, тя се е разрастнала като пише и много статии на здравословни и екологични теми, както и има подкаст, наречен „Радини вълнения“, където се разглеждат теми, свързани с екологията и екологичния начин на живот. Тя си е партнирала с много „зелени“ компании като Еко Партнърс, Organic basics и е участвала в събития като „Да изчистим България за един ден“.

Блажка Димитрова е едно от активните лица, които подкрепят и живеят със зелените идеи. От създаването на нейното заведение с нулев отпадък Blagichka – Zero Waste през учредяване на Сдружение „Нулев отпадък – България“ до водене на лекции и обучение на младежи и компании, Блажкa не спира да работи онлайн и офлайн за по-чиста среда на живот и по-осъзнати избори.

Мари Андреева е популярна в социалните мрежи благодарение на своите видеоклипове в YouTube, където тя споделя изживяванията си в чужбина, съвети за мода, веган рецепти и как да живеем здравословно, да се грижим за тялото си и природата.Партнирала си е с MANIA, защото е поддръжник на многократно използване на дрехите и предлага на аудиторията си съдържание, с което могат да релаксират.

Mrs Nellie Bee е нано-инфлуенсър и създател на съдържание в Youtube, където споделя майчини съвети, здравословни храни за деца, домашни трикове, съвети за домакини и показва еко решения за родители, като играчки под наем Infinity Toy Box. 

Кристина Орсова е майка на две момчета и професионален маркетинг специалист в областта на социалните мрежи и онлайн маркетинга. Чрез своя блог In Mom slippers и сътрудничества с брандове, успява да сподели своята страст към готвенето и храната и показва как една майка може да изгради здравословен начин на хранене на децата. Темата за натурални съставки и продукти е често засягана в профилите ѝ.

Никола Бобчев е млад, но вече опитен специалист в областта на Управлението на отпадъци и Екологията. Завършил е приложна география в Техническия университет в Аахен, Германия и е специализирал Управление на отпадъци и Управление на замърсени площи. От 2017 година се интересува активно от проблемите свързани с пластмасата, отпадъците и рециклирането. В страницата LessPlastic Bulgaria, която управлява, Никола предоставя новини, резултати от научни проучвания, видеа и забавни статии на обществено значими теми. Никола е ентусиаст, който се бори за по-здрава и по-чиста природа. Неговата работа и досегашни постижения го правят пример за младите хора, които искат да се отличат в света. Чрез страницата LessPlastic Bulgaria, той има възможност да сподели своята страст и да вдъхнови много хора да променят отношението си към отпадъците и защитата на околната среда.

Елена Брусарска е основател на BrandFarmзаедно с колежката си, Елица Серафимова. Инфлуенсърката и бивша певица на Ice Cream има 10 години професионален опит в областта на Публичните отношения и Управлението на събития като е и сертифициран експерт в областта на Екологията и Защитата на дивата природа от университета на Лийдс. Елена е ангажирана с противодействието на климатичните промени и опазването на околната среда. Нейната маркетинг компания разработва и прилага така наречените „зелени“ стратегии, дава съвети и консултации на други компании как да станат по-еко ориентирани и да внедрят оптимални решения и практики за екологично устойчив бизнес. BrandFarm вярват, че налагането на „зелени“ стратегии в бизнеса ще осигури растеж и успех, като същевременно допринася за по-доброто бъдеще на планетата, затова и си партнира с eco-friendly компании като Екопак, Versaideas и Foody.

Мирена Събева, известна също като Мери, е козметолог и създател на персонализирана козметика. Страстта й към гримовете започва с четките за грим, които я привличат към красотата и естетиката. С годините развива техниката си, като работи с големи имена в индустрията като Dior, Lancome, Guerlain и Laura Mercier. С козметиката си тя иска да покаже, че красотата не винаги е за сметка на здравето и природата. За нея красивият грим е безупречната кожа и красивата усмивка. Затова тя се е посветила на изучаването на чистата козметика и създаването на персонализирани продукти. Чрез блога си Green for Beauty, тя насочва хората и им помага в избора на козметика, като им предоставя знанията си за естествени продукти от качествени компании като ECOlab, Bisou, Fleurance Nature, Purito и много други.

Лили Гелева е позната не само като талантлива актриса и певица, но и като защитник на природата и околната среда. Като майка тя осъзнава значимостта на здравословния начин на живот, затова е и активна в движенията за опазване на природата и редовно споделя в социалните мрежи здравословни рецепти и как да водим балансиран начин на живот . В допълнение към своята дейност като природозащитник, тя е и автор на успешния подкаст Свободно падане, както и на лимитирана серия ръчно изработени суитшърти със същото име. 

Вера Маркова е основател и Бранд Мениджър на Green Revolucia, първият магазин с “Нулев Отпадък” в България. Тя е известен лектор и консултант в областта на намаляването на отпадъците, като помага на местни бизнеси да оптимизират дейността си и да намалят количеството отпадъци, които произвеждат. Вера е завършила бакалавърска степен в областта на Връзките с обществеността в престижната Bournemouth University в Европа и има стипендия за доброволчество в природосъобразен кампус в Индия, където живее 2 години и научава как човек може да живее без да оставя отпечатък върху околната среда. С вдъхновението, което получава от това пътешествие, Вера събира идеи и се връща в България, за да разпространи начина на живот с “Нулев Отпадък”.

Станка Стоянова е инфлуенсър, социален предприемач и голям любител на храната. Тя е създател на Know How To Cook – проект, който има за цел да помогне на хората да се хранят по-осъзнато и отговорно. Станка е против изхвърлянето на храна и ни дава лесни и достъпни идеи как да предотвратяваме отпадъците от храна. През годините, тя е участвала в различни курсове и обучения, за да надгражда и развива знанията и уменията си в кулинарната фотография и фууд стайлинга.Станка е посланик на Food Revolution на Джейми Оливър и член на Управителния съвет на фондация „За храната“. Тя организира кулинарни курсове и работилници, създава рецепти и се стреми да покаже, че здравословната храна може да бъде вкусна и лесна за приготвяне.

Това са част от зелените инфлуенсъри на България. Те играят важна роля в промяната на начина на живот и в повишаването на осведомеността на хората за околната среда. Те не само помагат на потребителите да направят по-добри избори, но също така са ключови фигури в маркетинговата стратегия на брандовете, които са насочени към устойчивост и екологична отговорност.

Кои български имена бихте добавили в списъка?

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

5 коментара

Напишете коментар

Тази статия може да ви хареса:
9 ползи от партньорство с макроинфлуенсъри