Където инфлуенсърите и брандовете споделят

Проучване сочи, че над 50% от поколение Z са купили марка, създадена от инфлуенсър през 2023

0

Проучването, извършено от Morning Consult, разкрива значителна промяна в начина, по който инфлуенсърите влияят на потребителските навици. В миналото инфлуенсърите се смятаха предимно за гласове на определени марки, но сега те оказват значително по-голямо влияние, като дори променят приходите на марките и функционират като самостоятелни медийни канали.

53% от потребителите от поколение Z (момичета и момчета родени в периода 1997 – 2012 г.) в САЩ са купили продукти от марка, създадена от инфлуенсър. Това показва значително увеличение на влиянието на инфлуенсърите върху потребителските решения.

Продължаващото доминиране на социалните медии подчертава огромното им значение за маркетинга и продажбите. Има силна вероятност инфлуенсърите да запазят своето влияние и през следващата година. Но, за да достигнат до тази позиция, инфлуенсърите трябва да имат голям обхват и подходяща платформа.

Примери за водещи инфлуенсъри в САЩ тази година са Alix Earle и известният YouTuber Mr. Beast, които показват как индивидуалните марки могат успешно да се развиват в дигиталната ера. В България виждаме как успешно продават собствените си марки влогъри и инфлуенсъри като Andy Studio, Николета Лозанова, Христо Стоичков, Slavi the Clashers, Айде Бг, Kriskata, Mademoisellie, Victoria Kapitonova, Радостин Кузманов и много други.

Бизнесите в България и света не само могат, но и все повече се възползват от партньорство с инфлуенсъри за повишаване на продажбите на своите продукти, за популяризиране на марките им.

От проучването разбираме, че поколение Z прекарват средно почти четири часа на ден в социалните медии, което подчертава важността на този канал за маркетингови стратегии. Изводите от изследването подкрепят идеята, че социалните медии и инфлуенсърите ще продължат да играят ключова роля в потребителското поведение и бизнес стратегиите през следващите години.

Източник: www.digitalinformationworld.com

Ако през 2024 обмисляте работа с инфлуенсъри за първи път, не пропускайте да прочетете

No comments

Подобни