Радостин Кузманов за влиянието на инфлуенсърите в маркетинга на електронната търговия

27.02.2025

Радостин Кузманов е български предприемач, инфлуенсър и създател на спортния бранд Genezis. Със силно присъствие в социалните мрежи и YouTube, той вдъхновява хиляди последователи, да изградят по-добра версия на себе си чрез спорт, дисциплина и предприемачески дух.

@radostinkuzmanov

Първото ми Mic’d Up видео 💪 Искате ли още такива видеа? #радостинкузманов #фитнес #тренировка #genezis #мускули

♬ original sound – Radostin Kuzmanov

Като посланик на Balkan eCommerce Summit 2025, Радостин е отдаден да помага на бизнесите да използват силата на дигиталния маркетинг и растежа, базиран на лоялни клиенти. Превръщайки своята страст в бизнес, той успешно съчетава изграждането на онлайн общност с развиването на марка, основана на автентичност и стойност.

Поканихме Радостин да сподели как социалните мрежи могат да бъдат мощен инструмент за бизнес растеж и какво е бъдещето на електронната търговия за личните брандове.

Разкажи ни за пътя си – от фитнес ентусиаст до успешен предприемач с марката Genezis? Какво те вдъхнови да създадеш този бранд?

Всичко започна когато през 2016-та година стартирах моят YouTube канал, в който до ден днешен качвам видеа на тема тренировки, правилно хранене и мотивация. Започвайки да изграждам аудиторията, която следеше активно моето съдържание в мен се зароди идеята да създам марка за фитнес облекло – такова каквото аз исках да нося, но беше изключително недостъпно за повечето хора в България. 

За да скъся пътя на “успеха” влязох в бизнес партньорство без да знам как се прави истински бизнес и без да поставя нужните граници в това партньорство. Съответно, няколко години по-късно това доведе до появата на изключителни проблеми и в последствие до загуба на всички инвестирани пари, време и усилия от моя страна. 

Останал без пари, но имайки смелост и вяра, малко след проваленото партньорство стартирах Genezis, като нов бранд, започвайки с инвестиция от близо 40 000лв, които нямах. Ако се питате как в крайна сметка успях да стартирам този бизнес предвид че нямах парите, отговора е че пуснах предварителна продажба (pre-order) на продуктите преди те официално да бъдат произведени и съответно представих новата марка и новият онлайн магазин пред моята аудитория. Резултатите от тази кампания не бяха достатъчни, за да покрият нужната първоначална инвестиция поради, което се наложи да взема пари назаем. Това беше началото на тази нова глава от моят живот, както за мен, така и за моята аудитория.

Точно поради тази причина името на бранда е Genezis – идва от думата Genesis, която означава “началото на нещо ново”.

В онзи момент от живота ми разбрах че, когато претърпим провал имаме две опции – да се самосъжаляваме и да останем в провала или да повярваме, че всичко негативно се е случило, за да бъдем подготвени за нещо по-добро от старото и да разгърнем нашият истински потенциал.

Дай пример за конкретен случай, в който си се изправил пред сериозно предизвикателство в развитието на Genezis? Как го преодоля и какви уроци научи?

Едно от най-големите предизвикателства, които срещнахме в развитието на Genezis беше складирането на стоката, изпращането на поръчките и приема, и описа на върнатите продукти в момента, в който стоката и поръчките започнаха да нарастват. Първата година и половина наемахме складови пространства, в които складирахме стоката и имахме служител на заплата, който се грижеше за обработката и изпращането на пратките, но в един момент разбрахме, че не можем да продължим по този начин поради ред причини.

Взехме решението, че трябва да започнем работа с фулфилмънт център, който приема, складира и изпраща нашата стока до крайния потребител. До ден днешен работим с такъв център и бих казал, че това е едно от най-добрите решения, които сме взимали. 

Урока, който научихме е, че логистиката е отделен бизнес и е много по-добре за един онлайн бизнес да се довери на партньор, който се занимава с този вид услуга, за да можем ние да се фокусираме над другите области от бизнеса.

Често говориш за важността на дългосрочната дисциплина и изграждането на навици. Как тези принципи се прилагат в управлението на бизнес? 

Тренирам от над 13 години без да съм имал цяла седмица, в която НЕ тренирам. Спорта изгради в мен дисциплина, фокус, търпение и дългосрочна визия, което е напълно валидно и приложимо в управлението на бизнес.

Като собственик и управител на бизнес, трябва да имаш желязна дисциплина, за да продължаваш да правиш всичко, което често не ти се прави, но знаеш, че е важно за бизнеса и екипа. Трябва да си фокусиран върху мисията и визията на бизнеса, защото особено във времето, в което живеем е лесно да се заблудим, че трябва да опитваме постоянно нещо различно. Трябва да си търпелив, защото често резултатите, хората и процесите не са такива, каквито искаш да бъдат. Трябва да имаш дългосрочна визия и да си готов да преминеш през всички трудности по пътя.

@geneziswear

Това дете ни разби, а е САМО на 12 години 🤯👦@radostinkuzmanov Genezis gеnezisteam geneziswear geneziswearapp challenge tiktok 12yearsold videos fy fyp challenges onehudert leva center of sofia couldyoudoit?

♬ original sound – geneziswear – geneziswear

Много брандове търсят бърз растеж и краткотрайна популярност, но при вас наблюдаваме стремеж към дългосрочна лоялност на клиентите. Какви стратегии използвате, за да превърнете еднократни купувачи в постоянни клиенти?

Един от най-бързите начини един бранд/бизнес да се провали, до няколко години от стартирането му е постоянно да търси нови клиенти. Зависи от бизнес модела, но за повечето брандове, особено в нашата индустрия, е изключително важно да превръщаме купувачите, в лоялни клиенти и дори бих казал, да ги превръщаме във фенове. Това ще доведе до много по-устойчив поток на приходи и разбира се в дългосрочен план ще е една солидна основа, върху която може да бъде изградена империя.

Ето някои от стратегиите, които ние прилагаме, за да задържим нашите клиенти:

  • Добро клиентско обслужване 
  • Често се обаждаме на наши клиенти по телефона, за да ги питаме за обратна връзка известно време след направена поръчка
  • Автоматизиран имейл маркетинг 
  • Ре-маркетинг в Meta и Google
  • Мобилно приложение, в което пускаме VIP кампании
  • Много сме активни в социалните мрежи на бранда
  • Имаме силен инфлуенсър маркетинг 
  • Фокусираме над изграждането на общество

Как инфлуенсърите помагат на онлайн бизнесите да продават повече според твоите наблюдения и опит?

Аз самият съм инфлуенсър и бивайки в позицията на собственик на бизнес и инфлуенсър мога да кажа, че инфлуенсър маркетингът е основата, върху която ние успяхме да изградим успеха, който имаме, като разпознаваемост на бранда, и разбира се, резултати под формата на продажби.

Инфлуенсър маркетингът е средство, което скъсява драстично дистанцията между продуктите/услугите на бранда и клиента, главно поради факта, че инфлуенсърът вече е спечелил доверието и вниманието на аудиторията си. Това обикновено би отнело много повече време и ресурси на бизнеса.

Разбира се, има голямо значение с какъв вид инфлуенсъри се работи, защото не всички инфлуенсъри имат лоялна аудитория или аудитория, която е в таргета на бизнеса.

@geneziswear

Ето кой е най-топлият и красив сет, от който всеки има нужда – Fluffy! 🔥😍 Мекота, удобство и стил в един екип! 🫶@KARINA ILIEVA #genezis #genezisteam #geneziswear #geneziswearapp

♬ original sound – geneziswear

Дай малко насоки на младите предприемачи, които тепърва започват? Как да изберат своята ниша и да останат фокусирани в една конкурентна среда?

Мисленето на успешния предприемач, трябва да бъде дългосрочно, адаптивно и насочено към решаването на реални проблеми. Много млади хора се фокусират върху бързите резултати и финансови печалби, но устойчивият бизнес изисква търпение, постоянство и умението да се учиш от неуспехите. Важно е да се приеме, че грешките не са краен провал, а част от процеса на растеж. Друга ключова нагласа е изграждането на стойност за хората – това винаги трябва да бъде приоритет пред чисто финансовите цели.

От моята гледна точка, избора на ниша трябва да се формира от трите основни фактора:

  1. Личен интерес към нишата и експертиза – Ако нямаш страст към това, което правиш, ще ти бъде трудно да останеш мотивиран в трудните моменти, а такива ще има със сигурност.
  2. Реален пазарен проблем – Най-успешните бизнеси са тези, които решават конкретен проблем или задоволяват специфична нужда.
  3. Потенциал за скалиране – Дори и да започнеш в малка ниша, трябва да има възможност за растеж и развитие с времето.

Фокусът е другото голямо предизвикателство в конкурентна среда и бързо променящият се свят, в който живеем. Най-добрият начин да останеш на правилния път е да имаш ясно „защо“ – силна причина, поради която започваш и продължаваш напред, дори когато нещата станат трудни.

След това е въпрос на дисциплина – да се избягва разсейването от прекалено много идеи, да се изграждат силни навици и да се следва конкретна стратегия. Важно е също така да се заобиколиш с правилната среда – хора, които подкрепят развитието ти и ти помагат да останеш фокусиран.

Какво те мотивира да бъдете посланик на Balkan eCommerce Summit 2025

Като инфлуенсър и предприемач, чиято марка за спортно облекло се разраства изцяло онлайн, виждам огромна стойност в подобни събития. Света на онлайн предприемачеството ми даде свободата да изградя нещо от нулата и да достигна до стотици хиляди хора, изграждайки една от най-успешните и разпознаваеми спортни марки на пазара, и вярвам, че знанието, вдъхновението, и правилните контакти, могат да направят същото за всеки амбициозен предприемач. Именно това ме мотивира да бъда посланик на Balkan eCommerce Summit 2025 – да подкрепя общността и да бъда част от средата, която създава новите дигитални лидери в региона.

Каква е твоята визия за това, как едно такова събитие може да подпомогне и вдъхнови предприемачите в региона?

Balkan eCommerce Summit е много повече от поредната бизнес конференция – това е събитие за обмен на знания, реални стратегии и възможности за изграждане на успешни онлайн бизнеси. Вярвам, че предприемачите в региона имат огромен потенциал да растат на международните пазари, а достъпът до актуални тенденции, успешни практики и контакти с експерти е ключът към този успех. Моята визия е, че чрез такива събития можем да създадем по-силна екосистема за онлайн търговия, в която повече хора ще имат смелостта и знаният да стартират, развиват и скалират своите бизнеси.

@geneziswear

✨ Господа, представяме ви новите ни мъжки екипи „Flux“ – изработени от висококачествена италианска материя, произведени в България 🇧🇬 за меко и луксозно усещане, както и отличен комфорт ! 😍 Издигнете ежедневния си стил на ново ниво с „Flux“. 😎 #Genezis #gеnezisteam #geneziswear #geneziswearapp

♬ original sound – geneziswear

Ангажираността на Радостин Кузманов към изграждането на силен бранд чрез инфлуенсър маркетинг, който помага в електронна търговия, е вдъхновяваща. Неговите практически съвети, визия за дългосрочен успех и отдаденост на общността, дълго ще са пример новото поколение онлайн предприемачи, а той лично ще присъства на Balkan eCommerce Summit 2025, където можете да го видите на 29-ти и 30-ти април в Арена София.

Билети и програмата на събитието са на balkanecommerce.com.

Това интервю се реализира в рамките на медийното партньорство между Influencer Media Bulgaria & Balkan eCommerce Summit 2025.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Да си върнем Instagram