Сапунта мара: Търсим инфлуенсъри с уникално чувство за хумор

На 05-ти октомври 2023 ще разберем кои са “Звездите на онлайн търговията” в България, но дотогава ще ви срещаме с кандидатите за приза на eCommerce Academy Awards, с техните желания, цели и стратегия в сферата на инфлуенсър маркетинга, както и ще даваме предложения за подходящи популярни лица за техния бизнес.

До 31-ви август имате възможност да включите и вашия онлайн магазин в надпреварата и да се възползвате от всички медийни, бизнес и допълнителни ползи от участието в престижния конкурс на eCommerce Academy.

Можете да кандидатствате тук: https://awards.ecommercebg.com/, а на 01-ви септември феновете на вашия бизнес могат да ви подкрепят с публично гласуване за специалната категория “Любим магазин на публиката 2023”.

Започваме със Сапунта мара, онлайн магазинът, който до момента не е отделил нито един лев за рекламни активности, но пък е добре разпознаваем със своите стандартни продукти с нестандартни послания. Сапуните, които използват ирония за повече емоции и продажби! Зададохме няколко въпроса на Борислав Колибаров | Началник смяна в Сапунта Мара, а после добавихме и нашите предложения за подходящи лица, с които брандът би могъл да работи.

С какво вашият дигитален маркетинг се отличава от всички останали на пазара със сходни продукти?

Сапунта Мара е бранд, за който мога да кажа, че е изграден против повече правила в маркетинга. Наричаме себе си “прости”, а продукта ни – с кофти характер. По-интересното е, че цялата ни комуникация се гради около тези две твърдения. Разбира се, това е постижимо в случаи, в които бизнеса познава много добре таргет аудиториите си. В нашия случай това са млади, интелигентни хора със силно вродено чувство за хумор. Считам, че това е нещото, което ни отличава драстично от всички останали. 

Вярвате ли на инфлуенсърите в България и според вас каква работа могат да ви свършат?

През годините се научих да не разчитам на догадки и собствени убеждения, особено в контекста на бизнеса. Обичам да тествам и да си вадя заключения след анализ на постигнатото. 

В този ред на мисли, гарантирано бих опитал работа с инфлуенсъри, а това означава, че имам доверие в това, което повечето от тях правят. 

Вярвам, че с добре подбран инфлуенсър или инфлуенсъри, можем да постигнем още повече ангажираност и видимост на бранда Сапунта Мара, което е важно за бизнес като нашия.

Имате ли нужда от работа с инфлуенсъри и защо?

Сапунта Мара е бранд, който вече почти 2 години работи, развива се и расте без нито стотинка инвестиция в рекламни кампании от всякакъв вид. 

В момента планираме бюджети, които да започнем да инвестираме в маркетинг и разпределяме в различни активности, които да тестваме. Обмисляме да включим и инфлуенсър маркетинг кампании, които, надявам се, много бързо ще ни покажат дали това е нещо, от което имаме нужда или не.

Какъв % от бюджета за дигитален маркетинг бихте отделили за работа с инфлуенсъри?

Чудесен въпрос. Ако трябва да съм напълно откровен, не искам да поставям никакви рамки, защото бюджетът за маркетинг ще се разпределя спрямо това кой канал какви резултати носи.

Както вече казах, не обичам да вземам решения за бизнеса си, ако нямам данни, с които да работя и които да ми позволят да направя информиран избор.

Аз и колегите ми имаме много ясна представа колко можем да инвестираме в маркетинг, за да реализираме конкретен резултат. Ако работата с инфлуенсъри се вписва в представите ни за постигане на цели, това перо гарантирано ще получи достатъчно голяма част от бюджетите ни.

С какви лица бихте искали да работите, ако решите да заложите на посланици на бранда?

Определено бих заложил на инфлуенсъри, които да се превърнат в точно това – посланици на бранда. 

Трябва да имат уникално чувство за хумор и това да “лъха” от всичко, което правят в своите социални мрежи. Самоиронията е друго качество, на което много държа, защото това е нещото, което най-силно резонира със Сапунта Мара.

Какво планирате като маркетинг усилие за повече публична подкрепа в последния етап на конкурса eCA Awards 2023 “Звездите на онлайн търговията” за избор на любим магазин на публиката?

В моите разбирания, победителят в тази категория трябва да е наистина харесван от своята аудитория. Това е и причината да не планираме нищо специално като активности.

Разбира се, ще споделим с хората, които ни следват в социалните мрежи, както и с тези, които са в списъка ни с имейли. 

Лично за мен ще е по-голяма награда да разбера дали “нашите” хора действително ни харесват. 


След като си поговорихме, разгледахме и проследихме дейностите на бранда, вече смело можем да предложим няколко лица, с които Сапунта мара да помисли дали биха били подходящи за работа.

Андреа Банда Банда е първият инфлуенсър в Инстаграм, който бихме предложили, защото тя е изключително забавна, интелигентна, а самоиронията й е разпознаваема от километри. Активна и различна е и според нас ще пасне чудесно на концепцията на онлайн магазина за забавни сапуни.

Ей Бо е следващото ни предложение в ТикТок – актьор, писател и изключително забавна личност. Той би могъл да предаде посланията на сапуна с отлична актьорска игра, така че да се запомнят и повтарят като вайръл послания.


Семейната двойка Вероника и Илиян (Chonsy) също попаднаха в списъка ни с предложения, защото са активни в Инстаграм и ТикТок, правят смешно и забавно, но не глупаво съдържание, а лайфстайлът им чудесно пасва на продукт като висококачествен сапун.
https://www.instagram.com/ronsygram/
https://www.instagram.com/ilianchulev/

Това са само три предложения за инфлуенсъри, които според нас биха паснали на таргет аудитория + начин на комуникация и послания на бранда, а дали е така, надяваме се след време да разберем, ако Сапунта мара избере да работи с някои от тях.

Вече нямаме търпение да видим финалния списък с участници в конкурса за онлайн магазини, защото това е ценна база данни, от която инфлуенсърите директно биха могли да се възползват и сами да потърсят за партньорство при по-голяма инициативност и желание. Очакваме ви на eCommerce Academy Awards Gala Evening на 05-ти октомври от 19.30 часа.

*Този материал е част от медийното партньорство на Инфлуенсър Медия България и Commerce Academy Awards 2023, в който все още можете да включите и вашия онлайн магазин, за да стане част от “Звездите на онлайн търговията” в България: https://awards.ecommercebg.com/

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Как Carter’s предлага детски дрехи на новите родители от поколението Gen Z