Компанията ByteDance, собственик на TikTok, се подготвя да стартира своята платформа за пазаруване в приложението, TikTok Shop, в Испания и Ирландия още през октомври, според доклад на Fortune, позоваващ се на анонимни източници, запознати с въпроса.
Този ход сигнализира за рестартиране на по-рано прекъснатите усилия на компанията да разшири най-бързо растящия си бизнес в Европа.
Гигантът в социалните медии е информирал партньорите си, включително търговци и агенции за създатели на съдържание, да се подготвят за дебюта в тези две страни. Въпреки че първоначалното стартиране ще бъде по-малко от първоначално предвиденото, се подготвят разширения за по-нататъшно разширяване в Европа през 2025 г.
TikTok Shop вече е събрал екип от приблизително 40 работници в Испания, което го прави един от най-големите търговски центрове в Европа.
Компанията активно набира служители, говорещи испански, в Мадрид и Лондон за различни роли, включително логистика, съответствие и стратегия за Shop.
Този предпазлив подход към европейското разширяване може да показва желанието на TikTok да разшири обхвата си, като избягва допълнителен контрол от регионалните власти. Компанията се сблъсква с текущи регулаторни предизвикателства в ЕС, включително неотдавнашно решение на Общия съд, което подчинява TikTok на нови закони, управляващи големите технологични фирми.
САЩ остава основният пазар на TikTok с 170 милиона месечни потребители. Компанията се стреми да увеличи обема на американските си продажби десетократно до 17.5 милиарда долара тази година.
Въпреки предишните заплахи за забрана, кандидатът за президент от Републиканската партия Доналд Тръмп заяви, че вече не планира да забранява TikTok, ако бъде избран.
TikTok Shop комбинира вирусно видео съдържание с импулсно пазаруване, което го отличава от конкурентите като Instagram и YouTube. Тази уникална комбинация потенциално позиционира платформата да предизвика гиганти в електронната търговия като Amazon.com Inc.
Водещи изпълнителни директори на ByteDance ръководят глобалното разширяване на TikTok Shop. Боб Канг, който разви e-commerce бизнеса на Douyin, ръководи Shop, фокусирайки се върху пазара в САЩ, докато Кевин Чен, бивш лидер на новинарското приложение Toutiao на ByteDance, сега отговаря за Shop в Европа.
Говорител на TikTok отказа да коментира конкретни планове за Shop в Европа за Fortune, но заяви, че компанията ще „продължи да експериментира с тази нова възможност за търговия, за да подкрепя бизнеса от всякакъв размер и да позволи на нашата общност да открива и взаимодейства с продукти, които обича.“
Източник на новината: https://www.netinfluencer.com/