TikTok измести Netflix и се превърна във второто най-популярно приложение в Съединените щати сред потребителите под 35 години, според ново проучване на Omdia и Marketing Dive. А сред тези над 35 години, платформата заема шесто място по популярност.
Растежът на TikTok показва как приложението въздейства на по-широкото зрителско изживяване за по-младите потребители и има потенциал да повлияе на Netflix и телевизията, ако тенденцията се запази.
Средната продължителност на гледане в TikTok през 2021 г. е 18,1 минути, а на Facebook – 18,7 минути. Очаква се през 2022 г. платформата да изпревари Facebook по времетраене на гледане на видеа.
Популярността на TikTok привлече вниманието на рекламодателите, които се стремят да разработят нови начини за ангажиране на потребителите. По-рано тази година платформата стартира пилотен гейминг, чрез който създателите на съдържание могат да се свържат с мини-игри, които да задържат интереса на зрителите да останат да гледат по-дълго.
В отговор Meta пренасочи усилията си към привличане на по-млади потребители, партнирайки си със създатели на съдържание и добавяйки VR игри към своята услуга. Платформата също пусна функцията за кратко видео „Reels“ в световен мащаб по-рано през 2022 г., а Instagram започна да използва няколко рекламни функции и формати, вдъхновени от TikTok.
TikTok отбеляза и ръст в лоялността към марката си, издигайки се от номер 21 до номер 5, според проучване на Brand Keys. В същата класация Facebook падна със 17 места, а Instagram с шест.