Водещи марки и инфлуенсърски агенции, включително Billion Dollar Boy, Influencer, bet365, Kolsquare, Hypetap, PrimeTag, Domino’s и Connect Management, се присъединиха към обновения Кодекс за етично поведение в инфлуенсър маркетинга, разработен от Incorporated Society of British Advertisers (ISBA) и Influencer Marketing Trade Body (IMTB).
Основни принципи на Кодекса
Обновеният Кодекс, четвъртата му версия, публикувана през ноември 2024 г., се фокусира върху три основни стълба:
- Прозрачност за потребителите: Изисква ясно обозначаване на спонсорирано съдържание и избягване на подвеждащи практики.
- Ефективност за брандовете: Насърчава отговорни маркетингови практики, включително инклузивност, достъпност и устойчивост.
- Благосъстояние на инфлуенсърите: Предвижда мерки за защита на психическото и физическото здраве на създателите на съдържание.
Кодексът също така обхваща етични стандарти за виртуални инфлуенсъри и използването на изкуствен интелект в маркетинга.
Подкрепа от правителството
Сър Крис Брайънт, министър на креативните индустрии, приветства инициативата, заявявайки, че тя „отговаря на мисията на правителствената работна група за онлайн реклама за повишаване на доверието в рекламите“.
Мерки за предотвратяване на вреди
Кодексът включва конкретни мерки за предотвратяване на вреди, като:
- Обща отговорност за предотвратяване на вреди от страна на брандове, агенции и таланти.
- Задължение за дю дилиджънс при работа с инфлуенсъри.
- Предотвратяване на достигането на неподходящо съдържание до непредназначени аудитории.
- Нулева толерантност към неприемливо поведение, включително реч на омразата.
- Забрана за използване на подвеждащи филтри и манипулации на изображения.
Значение за индустрията
Роб Нюман, директор по обществените въпроси на ISBA, подчертава, че Кодексът е резултат от желанието на рекламодателите да повишат стандартите в индустрията и да защитят както създателите на съдържание, така и потребителите.
Скот Гътри, генерален директор на IMTB, добавя, че отговорният инфлуенсър маркетинг е двигател за икономически растеж и че Кодексът предоставя на рекламодатели, агенции и създатели на съдържание контролен списък с добри практики.
С присъединяването на нови подписали, включително водещи брандове и агенции, Кодексът се утвърждава като стандарт за етично поведение в инфлуенсър маркетинга, насърчавайки прозрачност, отговорност и защита на всички участници в индустрията.