Back to School 2024: Как брандовете да спечелят младите потребители

12.08.2024

Tази година времето за Back to School кампаниите изглежда ще донесе на маркетолозите нова доза нестабилност, изискваща свежи усилия, за да се улови това, което се очаква да бъде по-ограничено потребителско харчене. Фокусът върху ангажирането на по-младите поколения може да бъде решаващият фактор между успеха и провала.

Очаква се разходите през този сезон да намалят леко в сравнение с нивата от 2023 година, и съответно бизнесите са приложили всички възможни усилия в надеждата да излязат на върха по време на критичния продажбен период. За Amazon и JCPenney това означава засилване на акцента върху стойността. За други, включително American Eagle и Urban Outfitters, това означава маркетинг насочен към Gen Z и други млади групи, за да се създаде усещане за свързаност и специална реклама.

„Това, което сме видели при Gen Z и Gen Alpha, е, че силното влияние в самото начало на пътуването води до два пъти повече родители, които обмислят определена марка,“ каза Критика Росентал, групов директор по стратегия в агенцията Wavemaker U.S. на GroupM. „Затова е важно не само да повлияем на родителите, но и да помислим как да се свържем с децата.“

Сред родителите, които пазаруват за back to school, 61% са съгласни, че децата им ги влияят да харчат повече, според годишното проучване на Deloitte за сезона. Мнението на цялото семейство може да бъде това, което позволява на маркетолозите да се справят добре в още един труден сезон, при който се прогнозира спад в разходите от 31.9 милиарда долара през 2023 година на 31.3 милиарда долара. Въпреки че спадът е по-малък от миналия сезон, финансовите притеснения продължават, като се очаква семействата с ниски и средни доходи да харчат с 4% и 9% по-малко съответно.

„Тази група с ниски и средни доходи е наистина под натиск от цените на живота, които са в нарастване,“ каза Лупин Скели, лидер на изследванията в търговията на дребно за Deloitte. „Тези семейства казват, че трябва да харчат повече за храни и детска грижа, така че когато става въпрос за връщане в училище, те са принудени да правят съкращения в други области, за да могат да харчат на това ниво.“

Този сезон на връщане в училище носи със себе си предизвикателства извън ангажирането на по-младото поколение, независимо дали става въпрос за намиране на правилния баланс между стойност и емоция в съобщенията или за достигане до потребители през по-широк спектър от канали за пазаруване. Въпреки това, не всичко е мрачно и тъжно — периодът предлага и много възможности, включително отличен шанс за изграждане на лоялност.

„Новото нормално“
Родителите този сезон очакват да похарчат по 586 долара на дете за стоки за back to school, което е само с 11 долара по-малко от средните разходи през 2023 година, според Deloitte. Разходите за дрехи и училищни пособия се очаква да останат стабилни, докато разходите за технологии се прогнозира да спаднат с 11%, отразявайки по-широките тенденции. В условията на продължаваща икономия, стойността ще остане ключова за успеха на маркетолозите през сезон, отбелязан от „внимателно и предпазливо харчене“, каза Скели. В този момент потребителите може да очакват нищо по-малко.

„Мисля, че „новото нормално“ е отличен термин за такива големи shopping събития,“ каза Скели. „Тези търговци на дребно практически са обучили потребителите да търсят оферти и тези промоционални събития и хората наистина напълват количките си и чакат тези отстъпки да се появят преди да направят покупките си.“

В търсенето на сделки, пазаруването за училище започва по-рано, като 59% от пазаруващите вярват, че най-добрите оферти се появяват в началото на сезона. Около две трети от планираните бюджети на родителите се очаква да бъдат изразходвани до края на юли, в сравнение с 59% през 2023 година и с 14 процентни пункта повече спрямо преди две години, каза Скели. Продажбените събития като Amazon Prime Day също са нараснали в популярност, като 48% от пазаруващите са се възползвали от продажбите на гиганта в електронната търговия миналия месец за стоки за връщане в училище, което е почти с 10% повече в сравнение с предходната година.

Amazon е утвърдил фокуса си върху стойността извън последното си събитие Prime Day, което отбеляза рекордни продажби, с наскоро стартираната си кампания за връщане в училище. Кампанията се фокусира върху 30-секунден рекламен клип с актрисата Мишел Бутеу, която насърчава родителите да „харчат по-малко за вашите малки безделници“ с ръководството на Amazon за пазаруване за връщане в училище. Комедийната реклама е подобна на предишните кампании на Amazon за връщане в училище, в които участват актьори като Рандал Парк и Катрин Хан.

„През последните години сме видели как клиентите продължават да изпитват финансов натиск и търсят забавно съдържание за облекчение в условията на неуморния новинарски цикъл, затова и фокусът на нашата кампания остава точно такъв,“ каза Джо Шузмит, глобален главен креативен директор на Amazon, в коментари по имейл.

Източник на новината: https://www.marketingdive.com/

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
TikTok измества Netflix като второто най-популярно приложение за потребители под 35 години