Южна Корея затяга контрола над инфлуенсърите с високи доходи от YouTube

20.07.2025

Южна Корея предприема активни стъпки за засилване на контрола върху инфлуенсърите, особено тези, които печелят значителни суми чрез онлайн платформи като YouTube. Данъчните власти в страната са насочили вниманието си към високодоходни създатели на съдържание, които не декларират коректно приходите си. Целта на инициативата е да се гарантира, че и този сектор от икономиката следва установените финансови и данъчни правила.

Краят на „безследните“ дарения

Един от основните акценти на проверките са даренията и приходите от функции като Super Chat в YouTube, чрез които зрителите подкрепят любимите си създатели. В някои случаи, даренията и платените спонсорства не са били официално декларирани, което е довело до натрупване на задължения към държавата. Сега данъчните органи настояват за пълна прозрачност относно всеки източник на доход.

Инфлуенсър? Значи си бизнес

Южнокорейските власти третират успешните инфлуенсъри като бизнес субекти. С нарастващото влияние и монетизация в социалните мрежи, YouTube създателите се превръщат в реални икономически играчи. Затова и към тях се прилагат същите изисквания за отчетност и плащане на данъци, каквито важат за останалите бизнеси.

Глобите не прощават

Според местни медии, някои от най-известните YouTube инфлуенсъри в Корея вече са получили глоби, които възлизат на десетки хиляди долари. Примери от реалната практика показват, че укриването на доходи, дори и в дигиталната сфера, не остава без последствия. Системните ревизии вече започват да водят до конкретни санкции.

Какво следва и за останалия свят

Тенденцията в Южна Корея не е изолирано явление. Все повече държави разглеждат инфлуенсър икономиката като сериозен сегмент, който трябва да се регулира. Данъчната прозрачност, отчетността при спонсорства и дарения, както и регистрацията на дейностите, ще бъдат във фокуса на властите и извън Азия. За създателите на съдържание това означава, че успехът в социалните мрежи върви ръка за ръка с административна отговорност.

Материалът е изготвен на база международни публикации, включително и подробен анализ на темата.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Бизнес, контакти и най-успешните онлайн бизнеси по време на eCA Conference Scale UP от eCommerce Academy