Uwear.bg е семейна фирма за оригинален геймърски / и не само / мърч, която също така е и участник в конкурса на eCommerce Academy Awards 2023, където се бори заедно с другите кандидати да бъдат “Звездите на онлайн търговията”.
Инфлуенсър Медия България е медиен партньор на наградите, защото вярваме, че само в среда на истинска и професионална конкуренция се раждат най-добрите решения и бизнеси.
До 31-ви август вашият онлайн магазин може също да се включи в състезанието за електронна търговия, а ние ще поговорим с Калоян Илиев, управител на uwear.bg, за опита и бъдещите партньорства с инфлуенсъри, защото какво е екомерс без инфлуенсъри?
Защо и как решихте да работите с инфлуенсъри?
Стана случайно. Не мога да кажа, че една сутрин се събудих с осъзнатата потребност, че ми е дошло времето да започна работа с инфлуенсъри. Как започна всичко – видях Radostna в невероятна розова рокля на едно събитие на eCommerce Academy да обяснява що е то инфлуенсър. Разбрах, че има две деца (нашата таргет група) и от този момент нататък не съм се и съмнявал, че рано или късно ще започнем да си партнираме. Случи се по-скоро рано. И досега работим заедно.
Какъв опит имате досега?
Скромен, но ползотворен. Партнирали сме си с 7 инфлуенсърки. Правили сме по-сериозни кампании, както и единични giveaway активности.
Какъв % от бюджета за дигитален маркетинг отделяте за работа с инфлуенсъри?
Различно, но не повече от 5-10% на годишна база.
В кои случаи предпочитате бартерни отношения и кога да плащате по ценоразписа на инфлуенсъра?
Зависи от кампанията. От голямо значение е също колко креативен е инфлуенсърът, какво различно може да ни предложи. Зависи още какви потребности има тя или детето ѝ. В случай, че партньорът срещу нас има конкретна нужда от продукти от нашето портфолио, например продукти за училище (в случай че има първокласник) тогава съвсем естествено сделка изцяло се трансформира в бартерна.
Как се е развивала стратегията ви за работа с инфлуенсъри в uwear.bg и каква роля играят те в маркетинга на магазина?
Ние нямаме стратегия за работа с инфлуенсъри, в момента трупаме опит и впечатления. Кампаниите, които до момента сме реализирали са били провокирани от конкретни идеи или дори лично взаимно харесване. Ако обаче трябва по-сериозно да отговоря, всичко направено до момента е било в посоката утвърждаваме на нашия бранд. Не сме преследвали конкретни конверсии. Но определено бягаме от кампании със стандартни PR пратки при които, често престорено, инфленсърите с възхищение рекламират различни продукти. Тази комуникация не е нашата.
Кои фактори ви насочват при избора на инфлуенсъри, с които сътрудничите, за да утвърждавате имиджа на бранда си?
За да работиш с един инфлуенсър, първо трябва да го харесваш. Това го бях чувал някъде, но изцяло заставам зад него. Да има излъчване, химия. Нещо да те грабва в нея/него. Да имате общи ценности. Независимо от броя на последователите ѝ/му. Едва след това са финансовите или бартерни условия.
Как измервате успехът на кампаниите с инфлуенсъри и кои метрики използвате за оценка на резултатите?
Какво казах към момента конверсиите/продажбите от кампании с инфлуенсъри не са самоцел при нас. Ние преследваме познаваемост на бранда ни, дори и на нас, като личности, като родители и като предприемачи в семейна компания. Не са малко и примерите, обаче, когато нови бизнес партньорства и дори неочаквани продажби са се случвали провокирани от конкретни инфлуенсърски публикации.
Как се справяте с предизвикателствата, свързани с работата с инфлуенсъри, като намерите правилните личности, с които да се асоциирате?
Работата с инфлуенсъри е като всяка работа с живи хора. Ако се харесвате, ако сте на една вълна и ако двете страни са доволни от партньорството, то последното няма как да не даде резултати.
Какво ви мотивира да инвестирате в инфлуенсър маркетинг?
Изкушавам се да кажа, че е затова, защото „всички го правят“, но истината е, че достигаме до нашата аудитория по различен начин, допълващ нашите конвенционалните дигитални активности.
Как се вижда бъдещето на работата с инфлуенсъри в uwear.bg и как планирате да усъвършенствате този аспект на дигиталния маркетинг?
Светло 😊 Ако нашият бизнес продължава да се развива занапред с досегашните темпове и ако продължаваме да срещаме правилните инфлуенсъри, то няма причина да смятам, че една сериозна, вече добре планирана стратегия не би се реализирала.
Планирате ли да използвате вашите инфлуенсъри, рекламни лица или посланици на бранда за повече публична подкрепа в последния етап на конкурса eCA Awards 2023 “Звездите на онлайн търговията” за избор на любим магазин на публиката и как?
За мен гласуването на публиката е натурален, естествен и дори свещен акт. Много ще се радвам, ако без изрично подстрекателство инфлуенсърите, които ни познават припознаят в нашия бизнес тяхната „звезда“ и гласуват за нашата кандидатура на конкурса. Иначе в никой случай не бих си позволи да отправя личен апел за гласуване.
Калоян и екипът му са отворени към нови предложения за съвместна работа, затова ние подбрахме 5 майки на деца в различна възраст и пол, за да допълнят комуникацията на бранда, а дали uwear.bg ще ги харесат и одобрят, само времето ще покаже:
Валерия Белчевска е майка на две момчета, прави изключително красиво и запомнящо се съдържание, за което всеки бранд би се радвал да има във файда си.
Elizabeth Fame е риалити звезда и майка на момченце на 4 години. Активна е при показване на нови места, продукти и забавления, а Ник, синът й, е неизменна част от нейните видеа и снимки. С над 100 000 последователи в Инстаграм, Елизабет успешно развива и ТикТок канала си, където я следват над 36 000.
Fam Mama World е майка на 4 деца и със сигурност поне 2 ще паснат чудесно на продуктите и концепцията на uwear.bg. Тя има отличен опит с рекламата на български и чужди брандове, така че умее да създава подходящото съдържание.
Анита Каракашева е популярна в ТикТок, майка на две момченца. Тя и мъжът й също са геймъри, така че ще се получи чудесна семейна колаборация с uwear.bg
Ева Кикерезова е майка на две момичета и едно момче, с изключително висок engagement rate в Инстаграм (над 8%), красива и деликатна телевизионна водеща в БНТ, която ще бъде чудесно попълнение сред инфлуенсърите на uwear.
Пожелаваме успех във всички колаборации, както и на финала на eCommerce Academy Awards 2023, когато на 05-ти октомври на официална церемония ще разберем кои са “Звездите на онлайн търговията” в България.
Повече информация за конкурса има тук: https://awards.ecommercebg.com/.