Където инфлуенсърите и брандовете споделят

5 успешни маркетингови тенденции в TikTok за 2022 г.

0

Популярността на TikTok продължи да нараства и през 2022 г. След като приложението беше класирано като най-изтегляното приложение за 2021 г., TikTok натрупа над 2,6 милиарда изтегляния в световен мащаб през 2022 г. Не е изненадващо, че платформата играе все по-централна роля в стратегии на марките за инфлуенсър маркетинг.

Ще разгледаме част от най-големите тенденции за инфлуенсър маркетинг в TikTok през тази година в ключови индустрии и тяхното въздействие върху представянето на водещи марки.

Стратегическите партньорства тласкат напред модните марки

През 2022 г. голяма част от модните тенденции се зародиха в TikTok – завръщането на дънките с ниска талия, Y2K мода, мото якета и др. Влиянието на платформата е все по-неоспоримо и модните марки се възползваха от него, като изградиха въздействащи партньорства със създателите на съдържание.

Например Lululemon отбелязва ръст от 301% спечелена медийна стойност (EMV) благодарение на TikTok.

@lululemon

Treat yourself 🍰 #lululemon #everywherebeltbag #isitcake #cakeorfake

♬ Aesthetic – Tollan Kim

Gucci се класира като марка номер 1 за луксозна мода в TikTok заради партньорството си с Ксения Адонтс. А Prada използва създатели на съдържание като Чарли Д’Амелио и Авани Грег по време на Седмицата на модата, което доведе до 130% ръст на годишна база в TikTok EMV.

Снакс марките доставят радост чрез игриви предизвикателства в TikTok

Няколко популярни марки за десертчета създадоха единствени по рода си предизвикателства в TikTok.

За да отпразнува своята 110-та годишнина през март, Oreo насърчи създателите да изобразят възрастта си чрез бисквитки като част от своята кампания #OreoBdayStack.

@sheri_wilson_

Oreo Stack Cake 🎂 HBD OREO!! #OREOBdayStack #oreo #challenge #birthdaycake #baketok

♬ #OreoBdayStack – OREO

 

Междувременно Cheetos внесе топлината със своето предизвикателство #CheetosReaperReactions, UGC кампания за новия вкус на марката Flamin’ Hot Sweet Carolina Reaper. Създатели на съдържание, като Ноел, споделиха реакциите си, докато опитват ултра-пикантния нов вкус, което доведе до вълна от съдържание от феновете.

@cheetos

6/10 for @gracemarywilliams reaction 😎 #CheetosReaperReactions

♬ original sound – Chester Cheetah

Услугите за стрийминг се възползват от кампании в TikTok, за да предизвикат вълнение около новите си заглавия

Disney+ се радва на продуктивна 2022 г. в социалните канали, реализирайки $223,6 милиона EMV. През цялата година Disney+ си партнира със създатели на съдържание в постоянен поток от кампании около нови заглавия. Появата на Чарли Д’Амелио в „Dancing With the Stars“ също спомогна за успеха на платформата.

По същия начин Paramount+ разпали разговора около новите епизоди на предавания като „Ghost“ чрез подтикване на създателите да споделят собственото си вълнение в спонсорирани публикации.

Марките за интериор изграждат общност чрез партньорски програми за създателите на съдържание в TikTok

И през 2022 г. поддържането на уютен и актуален интериор е важно за създателите на съдържание в TikTok и техните последователи. Марките за подобряване на дома успяха да изградят въздействащи партньорства.

IKEA създаде вълнение около годишния „IKEA Festival“, като привлече партньори като Liz Miu, за да покажат любимите си находки от марката.

А Nespresso разшири присъствието си в TikTok, чрез партньорства за сезонни кампании – създателите на съдържание споделиха своите любими рецепти за студено кафе Nespresso, а през есента популяризираха лимитираната серия капсули с тиквени подправки.

Предизвикателствата в TikTok носят маркетингови успехи на козметичните марки

Тази година много брандове се възползваха от TikTok и привлякоха създатели на съдържание да покажат продуктите им в действие като част от координирани TikTok предизвикателства или кампании.

Един от най-успешните примери за тази тенденция е от Olaplex, който доминира TikTok със своето хитово предизвикателство „Olaflex“ през август. По време на инициативата, създателите споделят видеоклипове преди и след лечение с Olaplex, което доведе до ръст от 348% EMV на годишна база в TikTok. Марката за грижа за косата, Bumble and Bumble, също постигна впечатляващи резултати благодарение на кампанията #BBStyleFearlessly TikTok.

През февруари MAC избра създатели като Аманда Диас да представят различни продукти, докато се занимават с дейности, които не са подходящи за грим, като тренировка или ядене на пикантна храна, като част от своята инициатива #MACChallengeAccepted.

@lizethselene

🏁💥#MACChallengeAccepted 💥,¡Hoy pusimos a prueba este maquillaje de MAC COSMETICS! Y sí, @MACCosmetics_mex se quedó conmigo. Ponlo a prueba utilizando mi código LIZETH_CHALLENGE

♬ #MACChallengeAccepted – MAC Cosmetics feat. Cael & Taylor Belle

Eucerin също дължи голяма част от успеха си на TikTok и „уелнес предизвикателството“ #28DaysofEucerin, в което създателите на съдържание използват овлажняващия лосион на марката всеки ден в продължение на 28 дни и записват резултатите си.

Източник: https://www.creatoriq.com/blog/2022-tiktok-trends-influencer-marketing

No comments

Подобни