Интересът на потребителите към автентичното съдържание продължава и инфлуенсър маркетингът запазва статуса си на мощен рекламен инструмент. Според проучване на Matter 69% от потребителите се доверяват на инфлуенсъри, приятели и семейство повече отколкото на информация, идваща директно от марка. Insider Intelligence прогнозира, че разходите на рекламодателите за инфлуенсър маркетинг ще надхвърлят 6 милиарда долара през 2023 г.
Потребителите все повече предпочитат инфлуенсърите като образователен ресурс. Анкетираните са посочили като най-предпочитано съдържание
рецептите и уроците (42%),
следвано от сторита с лесно смилаема информация (35%) и
базирани на снимки публикации с полезна информация (33%).
Потребителите също така продължават да търсят инфлуенсъри, които са релевантни до тях. 61% от анкетираните предпочитат личности, които чувстват близки, следвани от експерти (43%) и личности, които ги забавляват (32%). В резултат на това предпочитанията към инфлуенсърите-звезди са спаднали на 11%.
Въпреки че инфлуенсър маркетингът продължава да има влияние, потребителският скептицизъм може да нарасне. 63% от анкетираните твърдят, че са забелязали увеличение на спонсорирано съдържание в социалните медии през изминалата година. Тъй като спонсорираните постове се увеличават, въпросите относно това дали инфлуенсърите са искрени в препоръките си стават все по-често срещани.
Скорошен пример за това е популярната beauty инфлуенсърка Микайла Ногейра, която беше подложена на критики за препоръките си относно спирала на L’Oréal. Въпреки че тя многократно отрича, мнозина я обвиняват, че носи изкуствени мигли, за да подобри резултатите. В резултат на подобни случаи тенденцията за „de-influencing” става все по-популярна.
Независимо дали създателите увеличават или намаляват влиянието, социалните медии работят извънредно, за да подпомогнат своите предложения за тях. YouTube, който има най-високи потребителски настроения според доклада, наскоро стартира нов процес за монетизиране, подобен на TikTok, Shorts, който позволява приходите от рекламите, показвани между Shorts клипове, да бъдат споделяни между създателите, отговарящи на условията. Instagram продължава да дава приоритет на своя видео формат Reels, а TikTok се стреми да обнови своя фонд за създатели и да пусне функция за абонамент, което ще позволи на създателите да получават пари за достъп до видеата.