Инфлуенсър маркетинг за стартиращи компании: Какво трябва да знаете?

27.03.2023

Като стартиращ бизнес може да отнеме време, докато определите как вашите маркетингови усилия да ви донесат най-добра възвръщаемост. Има причина разходите за инфлуенсър маркетинг да продължават да растат. Защото работи!

Ако отговаряте за инфлуенсър маркетинга на стартираща компания през 2023 г. и търсите съвет как да си поставяте цели, да намирате създатели на съдържание и да измервате резултатите, тези 5 стъпки са за вас.

1. Определете целите си

Какво се надявате да постигнете с тази кампания?

Инфлуенсър маркетингът може да бъде ценен инструмент във вашата дългосрочна стратегия, която в крайна сметка да подтикне потребителите да станат купувачи и защитници на марката, последното от които развива доверие, осведоменост за продукта и по-голямото му търсене.

Помислете за тези пет цели и дългосрочните предимства, които те могат да предоставят:

  • Трафик на уебсайта
  • Генериране на потенциални клиенти
  • Разпознаване на марката
  • Повишаване на последователи и ангажираност в социалните медии
  • Репутация

Не пропускайте тази стъпка. Това ще ви помогне да стесните търсенето на създатели на съдържание и да измерите резултатите от кампанията.

2. Определете вашата целева аудитория

Преди да започнете търсенето на създатели на съдържание, трябва да определите коя е вашата целева аудитория. Започнете с опознаване на вашия купувач. Въз основа на проучвания и данни за настоящи клиенти, кой е вашият типичен клиент? Например:

  • На колко години е?
  • Какъв пол е?
  • Кои социални медийни канали използва най-често?
  • Кога и защо е онлайн?
  • Воден ли е от емоции? Резултати? Препоръки?
  • Какъв формат предпочита за съдържание?

Когато разберете кои са настоящите ви клиенти, можете да потърсите създатели на съдържание, които могат да достигнат до подобни демографски данни и поведение.

3. Намерете правилния инфлуенсър

Намирането на инфлуенсъри в TikTok, Instagram, Facebook и YouTube може да ви се струва сложно, особено ако вашият маркетингов екип представя марка в наситена индустрия, като красота или мода. Но може да започнете търсенето си, като използвате следните техники:

Търсете последователи на вашата компания в социалните медии

Ако имате изградени лоялни клиенти на марката или поне потенциални такива, вероятно те вече знаят и харесват вашите продукти или услуги. Помислете дали не може да ги използвате като „инфлуенсъри” за следващата ви кампания.

Използвайте хаштагове, за да намерите специфични за индустрията създатели на съдържание

Насочете се към каналите, където вашите потенциални клиенти прекарват най-много време, и вижте кой използва подходящи хаштагове в своите публикации. След това прегледайте публикациите, ангажираността, оригиналното съдържание и биографията на съответния инфлуенсър.

Използвайте платформа за инфлуенсър маркетинг

Налични са различни безплатни и платени опции, които да ви помогнат да стесните търсенето на инфлуенсъри за вашата марка. Въпреки че безплатните бази данни могат да бъдат достатъчни за стартиращи компании с ограничен бюджет, струва си инвестицията за надграждане до по-стабилен, платен инструмент.

Попитайте други бизнеси как намират своите инфлуенсъри

Препоръката от уста на уста работи и тук, но винаги вземайте под внимание за какво са били ползвани в другите кампании и какви са вашите цели.

Обадете се на агенция за селекцията

Дори и да нямате бюджет за работа с агенция, то поне за селекцията на подходящите за вашите нужди инфлуенсъри бихте могли да ползвате агенция и техния опит в сферата.

Можете и сами с малко статии и обучения

В случай, че дългосрочно планирате вие да управлявате инфлуенсър маркетинг кампаниите си, вложете време, пари и усилия в избран човек от екипа ви, който да се обучи добре по темата и така да имате винаги наличен мениджър на избраните създатели на съдържание за вашия бранд.

Вижте тази статия

4. Създайте солиден договор

Добре написаният договор затвърждава параметрите, очакванията и правата на кампанията, като същевременно предоставя творческа свобода на създателя на съдържание.

Договорът трябва да включва освен страните, които ще го изпълнят, в кои канали, вида на съдържанието, кога ще публикувано, начин на плащане и какво ще се случи, ако не бъдат изпълнени условията му. Не забравяйте да включите и:

Права върху съдържанието на интелектуална собственост

Ексклузивност

Основания за отмяна или прекратяване

NDA/конфиденциалност

В кои канали извън социалните профили на инфлуенсърите ще го ползвате и за какъв период

5. Измерете резултатите си

В зависимост от ключовите показатели за ефективност, които сте избрали, анализът след кампанията трябва да може да ви каже дали кампанията е била успешна чрез някои от следните:

  • Използвани промоционални кодове
  • Нови споделени последователи
  • Обхват и ангажираност
  • Споменавания
  • Изтегляния
  • Трафик на уебсайта/кликвания
  • Генериране на потенциални клиенти

Въпреки че директната възвръщаемост на инвестицията може да бъде измерена чрез сравняване на приходите от продажби от кампанията с маркетинговата инвестиция, това е само един компонент от целите, които си поставяте.

Вместо това преценете важността на основата, която сте положили с първата си инфлуенсър маркетингова кампания. Уроците от нея могат да ви помогнат да гарантирате, че следващият ви опит – със същия инфлуенсър, някой друг или комбинация от двете – ще бъде още по-полезен.

Ние препоръчваме да стартирате с месечен бюджет, който да разпределите за нано и микро инфлуенсъри, а в края на 3-ти или 6-ти месец да прецените с кого и как да продължите. Единични кампании за стартиращ бизнес няма да са ефективни в дългосрочен план, затова планирайте инфлуенсър маркетинга си за месеци напред.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Данни от проучването „Икономика на създателите на съдържание“ от Delloite