Където инфлуенсърите и брандовете споделят

8 показатели за измерване на резултати от инфлуенсър маркетинг кампании

0

За марките, които току-що започват да се занимават с инфлуенсър маркетинг, е важно да разберат как да измерват успеха на кампаниите. Намирането на перфектния създател на съдържание и планирането на маркетингова стратегия е само част от работата.

Както при всяка маркетингова кампания, вашият екип трябва да знае какво прави правилно и какво трябва да подобри. Анализът на тези 7 ключови показатели ви предоставя насоки, които могат да ви спестят време и пари и могат да повлияят на бъдещите ви маркетингови стратегии.

За да измерите популярността на марката са ви необходими три индикатора:

Ръст на аудиторията

Преди и след кампанията посетете профила на избрания инфлуенсър, за да преброите броя на „взаимните“ последователи. Разликата ще отразява броя на последователите, които сте спечелили от партньорството си.

Рийч и импресии

Прегледайте своите анализи, за да видите рийча и броя импресии, които сте спечелили по време на кампанията си.

Споменаване на хаштаг и име на марка

Изберете инструмент за инфлуенсър маркетинг, който ще осигури на вашата марка проследяване в реално време за споменавания както на името на вашата марка, така и на хаштаг по време на кампанията. И двете са добри показатели, че кампанията ви е ефективна.

Ангажираност в социалните мрежи

Ангажираността в социалните мрежи ви казва колко харесвания, коментари и споделяния е получила вашата кампания. Ако рийчът или импресиите са високи, но ангажираността е ниска, това вероятно е знак, че съдържанието на кампанията ви не резонира с целевата ви аудитория.

Кликове

Съкратено като CTR, честота на кликване ви показва колко пъти потенциалният клиент е кликнал върху определен линк. Ако планирате да използвате няколко инфлуенсъри в кампания, задайте на всеки човек персонализирана връзка за проследяване на индивидуалното представяне (UTM линк).

Ниските CTR могат да ви дадат представа за силата на вашето съдържание, призива ви за действие и способността ви да говорите с целевата аудитория на този инфлуенсър. Това също може да е индикация, че вашият линк не се отличава сред текста или дизайна на съдържанието.

Трафик от линкове в други сайтове или блогове

Подобно на честотата на кликване, трафикът от препоръчани потребители предлага измерване на броя хора, които са попаднали на вашия уебсайт, блог или от други препращащи източници. В случай на маркетингова кампания с инфлуенсър е възможно някои хора да са решили да посетят вашия сайт, без директно да кликнат върху предоставения линк.

Конверсии

Осъществяването на продажба е крайната цел за повечето марки. И въпреки че не всеки, който види съдържанието, ще купи нещо веднага, инфлуенсър маркетинг кампания може да бъде ценен инструмент във вашата дългосрочна стратегия.

Кодовете за отстъпка

Кодовете за отстъпка са чудесен метод за проследяване на продажби от даден инфлуенсър, но не забравяйте, че ако неговите последователи и фенове не познават бранда ви, в началото няма да сработят. Необходимо е известно време да разкажат за вас, за ползите от вашите продукти, преди да се насочите към продажби с кодове.

Бонус: спирате всички реклами и комуникация и избирате 1 канал, 1 инфлуенсър за определен период. Това е смело решение и обикновено по-малките и стартиращи бизнеси биха могли да си го позволят в началото, тъй като след това 360-градусов маркетинг подход е задължителен на ежедневна база.

Докато вашите ключови показатели за ефективност трябва да включват и продажби, не се фокусирайте само върху тях. Вместо това помислете за многото начини, по които инфлуенсър маркетингът осигурява редица от ползи със своята комуникация, които в крайна сметка могат да доведат до продажба.

Съсредоточете се върху предоставянето на съдържание на потенциалните клиенти, измерете резултатите си и потърсете информация какво и как да подобрите в следващата си кампания и продажбите ще дойдат.

No comments

Подобни