Нов доклад разглежда възприемането на социалното пазаруване и тенденциите

10.09.2024

TikTok полага значителни усилия да интегрира пазаруването в приложението си, с надеждата да повтори огромния успех, наблюдаван при китайския му еквивалент Douyin. Забележителните 375 милиарда долара от продажби на стоки в Douyin през 2023 г. — с 50% повече от предходната година — служат като еталон за потенциала на TikTok. За сравнение, разходите в приложението на TikTok през 2023 г. достигнаха около 4 милиарда долара, като основната част от тях идва от TikTok Coins за дарения към създатели на съдържание.

Основната платформа, която предпочитат купувачите, е TikTok, според ново проучване на eMarketer. Въпреки по-бавното приемане на социалното пазаруване в западните пазари в сравнение с Азия, разходите в социалните мрежи продължават да се увеличават стабилно. Смята се, че западните потребители в крайна сметка ще навлязат в този тренд, особено с нарастването на броя на младите потребители, които се свикват да използват бутона „Купи“ в приложението, вместо да бъдат пренасочвани към други сайтове.

Facebook е далеч водещата платформа, която стимулира поведението при пазаруване, следвана от TikTok и Instagram, като и двете имат около половината от отговорите в сравнение с Facebook.

Facebook има някои предимства в това отношение. Първо, платформата има много повече потребители от всяко друго социално приложение, така че мащабът ѝ сам по себе си увеличава възможностите за покупки. Въпросът също така не уточнява къде точно тези хора са направили покупка. Следователно, Facebook Marketplace също влиза в играта, и е възможно много от тези покупки да са станали чрез обяви за втора ръка, а не чрез промоции на марки.

Но в момента, поне въз основа на тези данни, Facebook е социалното приложение, в което потребителите е по-вероятно да направят покупка.

Но все пак…

Както можете да видите на тази графика, по отношение на честотата на пазаруване, хората, които редовно използват Snapchat и Reddit, са по-склонни да правят редовни покупки в съответното приложение.

И така, въпреки че Facebook има много повече потребители от другите приложения, хората, които активно се ангажират в общностите на Snapchat и Reddit, са по-склонни да правят редовни покупки, водени от промоции и публикации в самите приложения.

Това може да предполага, че тези платформи по-добре подчертават релевантни продукти на потребителите или че потребителите им се доверяват повече на препоръките и съветите, които получават там. И в двата случая обаче, и двете графики предоставят интересни прозрения за промяната в социалното пазаруване и къде хората се ангажират с търговията в самите приложения.

Сред други бележки, eMarketer посочва, че кратките видеа вече са най-влиятелният тип съдържание за социална търговия, докато повечето купувачи харчат минимални суми чрез социални приложения.

Тези факти не са голяма изненада, но подчертават стойността на краткото съдържание, като същевременно показват, че доверието все още остава фактор за социалните купувачи, което може да е пречка за приемането на този вид пазаруване.

Как платформите могат да направят социалното пазаруване успешен процес?

Сигурността е притеснение, но различните мерки за безопасност в социалните приложения до голяма степен са същите като тези, налични на платформите, специализирани в пазаруването. Просто социалните приложения нямат същата репутация, а притесненията за поверителността на данните също тежат на потребителите, които обмислят да въведат данните на кредитната си карта.

Като цяло изглежда, че западните купувачи са по-склонни да използват специализирани платформи за пазаруване, като Amazon, вместо да купуват продукти в други приложения. Фактът, че тези платформи са изцяло фокусирани върху предоставянето на страхотно пазаруване и имат добра репутация, е ключов фактор и може да продължи да прави трудно за социалните приложения да се утвърдят с техните търговски предложения.

Но пък, удобството исторически е ключов фактор, и с времето все повече млади потребители стават по-комфортни с това да видят промоция в социалните мрежи и да направят покупка веднага.

Дали това в крайна сметка ще стане норма? Изглежда вероятно, че ще, но може да мине още време, преди да видим китайско ниво на приемане на социалното пазаруване.

Източник на новината: https://www.socialmediatoday.com/

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Деница Ванова – Детско облекло, интериор и ежедневие