Доклад за най-новите тенденции и предизвикателства в маркетинга чрез създатели на съдържание (инфлуенсъри)

17.10.2024

Търсите партньорство със създатели за вашите кампании?

Все повече брандове правят точно това, като борбата за внимание тласка повече бизнеси да изследват нови начини за разширяване на посланията си извън обичайните подходи за директен маркетинг.

Ако обмисляте партньорства със създатели за вашите кампании, това ще ви помогне. CreatorIQ публикува нов 54-страничен доклад за състоянието на маркетинга чрез създатели и как брандовете си партнират с инфлуенсъри, за да засилят своите промоции.

Докладът на CreatorIQ е базиран на отговори от общо 1,138 респондента, но действителното разпределение тук е важно. От тези 1,138 участници, 457 са от брандове, 445 от агенции и 231 отговори идват от създатели. Така че резултатите ще бъдат по-показателни от страна на маркетолозите, но все пак има някои ценни бележки, базирани на данните, които предоставят повече перспектива за съвременната цифрова среда.

Първо, докладът показва, че инвестициите в създатели на съдържание нарастват, като 74% от организациите увеличават инвестициите си в маркетинг чрез създатели тази година.

Можете да видите, че миналата година е имало спад в инвестициите в създатели, което може да е било резултат от нарастващия хип на изкуствения интелект и потенциалната възможност за намаляване на зависимостта от реални хора. Но през 2024 г. инвестициите отново нарастват, като все повече брандове сега търсят партньорства със създатели за своите промоции.

И това е логично. Нарастването на кратките видеа, в частност, е наложило повече креативност и експертиза, които бизнесите не винаги разполагат в екипа си. Партньорството с подходящите инфлуенсъри може да ви осигури по-креативно и резониращо съдържание, като същевременно ви позволява да се възползвате от вече установената общност на всеки създател за таргетиране.

И тази инвестиция носи резултати. Според доклада, „лидерите в индустрията“, които харчат по 1 милион долара или повече годишно за маркетинг чрез създатели, постигат най-висока възвръщаемост на инвестициите си чрез този вид маркетинг.

Това вероятно е относително свързано с известността на знаменитостите, с които лидерите в индустрията могат да си позволят да партнират, тъй като колкото по-голямо е името, толкова по-големи са резултатите. Но данните показват, че инвестирането в партньорства със създатели на съдържание се изплаща за много от тях.

Докладът също разглежда предизвикателствата в партньорствата със създатели, като измерването остава ключово препятствие за много компании.

Ако не можете да количествено оцените резултатите и стойността на вашата инвестиция, е трудно да обосновете разходите си за маркетинг с инфлуенсъри, и това остава предизвикателство, както и намирането на правилните създатели, с които да партнирате.

Междувременно, Instagram е водещият канал на фокус, както за брандовете, така и за агенциите:

Интересно е, че TikTok вече е изпреварил Instagram като платформата, която създателите използват най-често.

Това може да е знак за промяна в тенденциите, но от друга страна, TikTok все още изглежда, че ще бъде забранен в САЩ, което очевидно ще повлияе на това.

Докладът също разглежда въздействието на генериращия изкуствен интелект и как маркетолозите се адаптират към новата AI среда.

Има също така бележки относно средните плащания на създатели, най-добрите типове съдържание, разширеното измерване на представянето и още много.

Тук има някои полезни данни относно състоянието на маркетинга с инфлуенсъри и как брандовете се адаптират към последните промени, за да максимизират възвръщаемостта на инвестициите (ROI). И ако търсите да развиете подхода си към маркетинга чрез създатели, тези данни могат да ви помогнат.

Може да изтеглите целия доклад тук

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Даниела Баръмова- Дом, уют, семейство