Защо да НЕ работите с инфлуенсъри за вашия бизнес – отговаря Мирослава Владимирова, собственик на онлайн магазини от 2013 г

10.02.2024

Всеки ден чуваме много и структурирани причини защо да ползваме инфлуенсъри. Мирослава обаче се съгласи да разкаже защо това не работи за нея и защо и вие да не ползвате инфлуенсъри за вашия бизнес.

Бизнесът на Мирослава Владимирова съществува от края на 2013 година и основните продукти, които тя продава, са аксесоари за крака и обувки, ортопедични продукти за терапия на различни състояния, продукти за масаж и тейпинг. От скоро в продуктовата номенклатура влизат чанти, раници и куфари. Всички тези продукти се продават основно през онлайн магазин или се поръчват по телефона – https://moetomagazinche.com/.


Kаква месечна сума за маркетинг, реклама, PR отделяш?
Месечната сума, която отделям варира, но средно е 250-350 лв.

Мирослава, кои са главните рекламни канали на твоя бизнес? За кои три отделяш най-голям бюджет?
Каналите, в които промотирам продуктите си, са YouTube, блогове, уебинари и партньорски платформи. Най-много средства отделям за публикации в партньорски страници, уебинари и YouTube канали.


Защо не би ползвала инфлуенсъри през 2024?
Не бих ползвала инфлуенсъри през 2024 г, ако не намеря подходящия за правилното и задълбочено представяне на моите продукти. Не бих ползвала промоутър, ако не реши да се развива извън Инстаграм и Тик Ток, защото повечето имат изяви предимно в платформи, които не са ми приоритетни. Не бих ползвала инфлуенсъри, които със съдържанието си не могат да стигнат до моята целева аудитория.


Няма да ползвам услуга, за която не разбирам защо ми искат дадена сума за рийл и стори, която се разминава с моята цел – продажби. Метриките на инфлуенсърите не ми дават отговор каква възращаемост на рекламния бюджет ще имам. Ако не се намери удовлетворяваща пресечна точка, няма как да градя бизнес партньорство.


Какви са основните рискове, свързани с използването на инфлуенсъри за маркетинг според теб?
Основните рискове за мен от използването на инфлуенсър е загуба на доверието сред клиентите ми и сриването на градената с години репутация.


Другият риск за мен е, че инфлуенсърите няма да съхранят автентичността на марката и стоките ми, а биха се поддали срещу заплащане да правят кампании с конкурентни продукти.
Има достатъчно примери за провали на големи световни брандове след подобни кампании с неправилни послания.


Опитвала ли си някакви колаборации със създатели на съдържание или инфлуенсъри до сега?
Да, опитвала съм, но съм си останала с опитите. Причините за неосъществена колаборация са няколко:

Различните ни цели – моята цел е повече продажби, а не просто стори или рийл пред аудиторията на инфлуенсъра. Аз лично не разбирам за какво точно трябва да отделя бюджет за този промоутър. Това, че има аудитория от хиляди последователи, за мен не е определящо. За мен водещи са продажбите, които би реализирал например чрез афилиейт линк.


Липсва им отдаденост и желание за задълбочаване към спецификата на отделни продукти. Давам пример: исках да се направят няколко видеа за масажи с вендузи в домашни условия и тези видеа да са с продължителност 4-6 минути. Също така исках да ги споделя и в моя YouTube канал като дам афилиейт линк на инфлуенсъра към видеото, да го отбележа и т.н


Отказаха ми и ми обясниха как могат да направят едни рийл и стори, в които само да покажат вендузите. И за това нещо ми искаха над 350 лева заради броя последователи, което аз наистина не разбирам и не бих платила за такова нещо.


Затрудненията, които срещам с осчетоводяването на сумите към тях, защото работят в сивия сектор. И примерът: договорих се с един промоутър да направи креативно видео за едни дръжки за чанти, с които може да се укрепва багаж. Дадох идеята, уговорихме се как да го направим и като стигнахме до уточненията за плащането се оказа, че не може да ми издаде никакъв документ за услугата. И тук не се получи с колаборацията.


Явно не съм намерила подходящия инфлуенсър и затова не са се случили нещата към момента.


Смяташ ли, че за някои бизнеси те работят добре? Сещаш ли се за такива примери ?
Промотирането на продукт или услуга работи за всеки един бизнес, стига да е правилно посланието. Според мен инфлуенсърите работят най-добре за бизнеси с дрехи и козметика. Също добре работят с хотелския бизнес.


Ако трябва да кажеш само една полза от инфлуенсърите, без да ги ползваш за твоя бизнес, каква би била тя?
Успешният и постоянният инфлуенсър може да увеличи продажбите на различни стоки и услуги и те носят полза за разрастването на бизнеса.


Какво би те накарало да опиташ да работиш с инфлуенсъри през 2024 все пак? Какво трябва да се промени, за да вземеш това решение?


Различният начин на задълбочена и дългосрочна работа биха ме накарали да работя с инфлуенсъри промоутъри. Яко работещи хора и отворени към афилиейт партньорства, също биха ми били интересни за съвместна колаборация.


За да взема решение да работя със създател на съдържание, той трябва задълбочено да е проучил даден мой продукт.


Да е измислил качествено и полезно съдържание за приложението и функционалността на този продукт.


Да има работеща идея, а не аз да му казвам какво видео да направим, за да има гледания и продажби.


Да промотира продуктите ми на платформи, които са приоритетни за мен, а не за него.
Да е постоянен и да търси дългосрочно сътрудничество с моя бизнес.


Да си уреди финансово нещата за изплащане на договорени суми, комисионни или допълнителни финансови бонуси.


Тази онлайн среща с Мирослава ни даде много отправни точки за размисъл и ще се радваме да продължим разговора в групата “Инфлуенсъри и блогъри срещат брандове за работа”.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Кои са най-популярните зелени инфлуенсъри в България