Как IShowSpeed получи 90 000 € от балтийските държави за популяризация на туризма

Американският стриймър Darren “IShowSpeed” Watkins Jr. е поканен от Естония, Латвия и Литва, които заедно отпускат 90 000 € за посещения и промотиране на туристически атракции сред Gen Z аудиторията. Това е нов модел на дигитален маркетинг в публичната сфера, който залага на инфлуенсърската популярност.

Финансови детайли

  • Естония осигурява около 30 000 €, обхващащи транспорт, частен самолет и местна организация.
  • Литва инвестира допълнително 20 000 € за участие и 10 000 € за локална програма.
  • Останалите средства са осигурени от Латвия и регионални туристически агенции. Според изследовател от Университета в Тарту, посещението на стриймъра за около три часа представлява изключително ефективна реклама, много по-достъпна от традиционните кампании.

Влияние и резултати

IShowSpeed е е уникален носител на милиарди гледания — турнето му из Европа през 2024 г. генерира над 2.5 милиарда гледания, а предстоящите му стриймове вероятно ще повлияят върху потенциална сделка за 600 милиона долара с Twitch.

Културна връзка и soft power

Посещението се превръща в инструмент за културна дипломация — с визии от местните обичаи и забележителности, стриймвано до глобална аудитория. Китайските медии описват турнето като прозорец към истинския образ на страната, далеч от клиширани предразсъдъци.

Защо стратегическата промяна е важна

  • Създава мощен въздействащ ефект сред млади дигитално активни аудитории.
  • Дава все по-голямо внимание към региони, които трудно биха се позиционирали чрез традиционна реклама.
  • Подкрепя идеята, че инфлуенсър маркетингът вече не е частна инициатива, а държавна стратегия.

Какво следва

Държавите от Балтика демонстрират иновативен модел: високо въздействие, ниска цена и масово разпространение. Туризмът вече се популяризира не чрез стандартни реклами, а чрез личности, които сами генерират съдържание — с динамика, органичност и глобално внимание.

Поглед отвътре

Използването на инфлуенсъри като IShowSpeed за промотиране на държавни туристически активи е показател за еволюцията в маркетинга — залага се на личността, контекста и глобалната свързаност. Тази стратегия може да бъде модел за всички държави, които искат да достигнат до Gen Z аудиторията ефективно и автентично.

За повече информация и подробности можете да прочетете пълната статия.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Онлайн магазините все по-често търсят инфлуенсъри за съвместна работа. Тенденцията ще продължи и през 2024