Дигиталната икономика на създателите достига нов връх: Над 1.5 милиона души вече градят кариера онлайн

02.05.2025

Секторът на дигиталните създатели отбелязва безпрецедентен растеж, сочи нов доклад на Adobe. От началото на пандемията броят на хората, които печелят доходи чрез създаване на съдържание, е нараснал 7.5 пъти, достигайки над 1.5 милиона активни професионалисти. Тези данни затвърждават икономиката на създателите като една от най-бързо развиващите се в съвременната дигитална среда.

Поколение Z заема централно място в новата вълна

Докладът разкрива и още впечатляващи факти:

  • 25% от представителите на поколението Z вече получават доходи от дейностите си като създатели.
  • 35% от всички анкетирани създатели посочват, че това е основният им източник на препитание.
  • Повече от половината (51%) от създателите очакват доходите им да продължат да растат през следващата година.
  • Жените създатели са с лек превес, като формират 55% от общата база.
  • Видео съдържанието е най-предпочитаната форма, следвано от блогове, подкасти и графични дизайни.

Глобалният обхват на икономиката на създателите

Докладът подчертава и географското разширяване на явлението — макар САЩ да продължава да бъде лидер по брой създатели, Европа, Азия и Латинска Америка отбелязват сериозен скок в новите регистрации и платформи за монетизация.

Марки и създатели: Новата формула за успех

Специално внимание е обърнато на трансформацията на навиците за потребление: все повече марки залагат на партньорства със създатели вместо на традиционна реклама. Доверието към автентичното съдържание, създадено от реални хора, измества корпоративните послания, а потребителите възприемат инфлуенсърите и микроинфлуенсърите като водещ източник на препоръки.

Бъдещето: още по-силен ръст и нови възможности

Нарастващият интерес на брандовете и развитието на технологиите за създаване и разпространение обещават още по-силен растеж през следващите години. Експертите прогнозират, че до 2030 г. броят на дигиталните създатели ще се удвои, а икономиката около тях ще се превърне в ключов двигател на глобалната медийна индустрия.

Повече за тенденциите и данните от доклада можете да прочетете тук.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
YouTube добавя стикери за анкети в Shorts и блокиране на категории реклами за канали