Американската козметична компания E.l.f. Beauty обяви придобиването на марката за грижа за кожата и грим Rhode, основана от модела и предприемач Хейли Бийбър, в сделка на стойност до 1 милиард долара. Това е най-голямото придобиване в историята на E.l.f. и подчертава стремежа на компанията да разшири присъствието си в премиум сегмента на козметичната индустрия.
Детайли по сделката
Сделката включва 600 милиона долара в брой и 200 милиона долара в акции, които ще бъдат изплатени при финализирането ѝ. Допълнителни 200 милиона долара могат да бъдат изплатени в следващите три години, в зависимост от представянето на марката. Очаква се сделката да бъде финализирана през втората половина на 2025 г., след одобрение от регулаторните органи и акционерите.
Развитие на Rhode
Основана през 2022 г., Rhode бързо се утвърди като водеща марка в грижата за кожата, особено сред младата аудитория. През последната фискална година марката отчете 212 милиона долара нетни продажби. Продуктите на Rhode, включително популярния Peptide Glazing Fluid и Barrier Restore Cream, се продават основно онлайн, но се планира разширяване на дистрибуцията чрез партньорства с търговци на дребно като Sephora в Северна Америка и Обединеното кралство до края на годината.
Ролята на Хейли Бийбър
Хейли Бийбър ще остане активно ангажирана с марката, като поема ролите на главен креативен директор и ръководител на иновациите. Тя ще отговаря за творческата насока, разработката на продукти и маркетинга, както и ще служи като стратегически съветник за обединените компании. Бийбър изрази вълнението си от партньорството, подчертавайки възможността за глобално разширяване и достигане до по-широка аудитория.
Стратегическо значение за E.l.f. Beauty
Придобиването на Rhode е част от стратегията на E.l.f. Beauty за диверсификация на портфолиото и засилване на позициите в премиум сегмента. Компанията, основана през 2004 г., вече включва марки като e.l.f. Cosmetics, e.l.f. SKIN, Keys Soulcare, Well People и Naturium. С добавянето на Rhode, E.l.f. цели да засили връзката си с поколението Z и да предложи иновативни продукти на по-широка аудитория.
Какво значи всичко това
Сделката между E.l.f. Beauty и Rhode подчертава нарастващото значение на инфлуенсърите в козметичната индустрия и потенциала на марките, ръководени от знаменитости, да се превърнат в значими играчи на пазара. Очаква се партньорството да донесе нови възможности за иновации и разширяване на глобалното присъствие на двете компании.
За повече информация относно сделката и бъдещите планове на E.l.f. Beauty и Rhode, прочетете пълната статия на NetInfluencer.