Какви са ползите за брандове и инфлуенсъри от автоматизирана платформа за колаборации /интервю/

13.09.2022

Целият свят върви към автоматизация и инфлуенсър маркетингът в България не остава по-назад. С платформа като influ.ai работата между популярни личности и брандове се улеснява, реализират се по-лесно кампании и резултатите се мерят директно със софтуер, не е нужно никой по веригата да изпраща и гледа screenshots от insights.

Срещаме ви с Огнян Василев, собственик на първата инфлуенсър маркетинг платформа в България influ.ai.

Той има над 10 години опит в сферата на международния бизнес и дигиталните технологии,  подкрепяйки водещи глобални предприятия с тяхната дигитална трансформация – от дефиниране на стратегията до изпълнение. Огнян е ревностен поддръжник на личностното развитие и доброволчество като двигатели на промяната в обществото и икономиката.

Какво е influ.ai и кой може да го ползва?

Influ.ai е първата българска платформа за инфлуенсър маркетинг. Тя позволява на брандове и агенции да извличат максимални резултати от своите кампании. Същевременно дава възможност на инфлуенсърите да получават многобройни квалифицирани запитвания от клиенти и така им позволява да намерят най-подходящите партньорства с брандове, в които да разгърнат потенциала си. 

Как вашата платформа подпомага инфлуенсър маркетинга на брандовете?

Когато създавахме Influ.ai, си зададохме следните въпроси:

–> Защо създаването на инфлуенсър маркетинг кампания не може да е толкова лесно колко купуването на стока от онлайн магазин?

–> Защо брандовете да не могат да избират инфлуенсъри за своите кампании на базата на реални данни и статистически прогнози за успех на кампанията?

–> Защо по-голямата част от ценното им време се изяжда в следене на навременното публикуване на материали или обмен на договори и фактури?

–> Защо всяко първо сътрудничество трябва да носи риск за бранда, т.е. няма ли да е по-добре да създадем доверие, като дадем информация за предишни кампании, представяне, креативност, навременност на публикуването по анонимизиран начин.

Ние адресираме всички тези проблеми в Influ.аi, управлявайки инфлуенсър маркетинг кампании от начало до край.

С какво сте полезни и как улеснявате инфлуенсърите?

Помислихме и за инфлуенсърите. Многобройните ни сътрудничества с различни инфлуенсъри ни помогнаха да разберем по-добре техните проблеми и да отговорим с решение.

Influ.ai създава доверие и към инфлунсърите.

Ние валидираме и квалифицираме всяко запитване и осигуряваме, че е разбираемо и изпълнимо от всеки инфлуенсър и че съвпада с техния имидж и стил. Излагаме профилите им пред голям брой български и чуждестранни агенции и брандове, което им дава повече шансове да бъдат забелязани и избрани за партньорство. Работим с клиентите, за да трансформираме потенциалните кампании от еднократна “Инфлунсър реклама” в дългосрочни партньорства, в които те упражняват влиянието си върху техните последователи. Също работим над решение за гарантиране навременността на заплащането към тях. 

Как осъществявате избора на инфлуенсъри за дадена кампания?

Когато наши клиенти заявят кампания, ние прекарваме време с тях, за да разберем техните стратегическите цели и как инфлуенсър кампанията ще допринесе към тях. След това ползваме напреднали статистически похвати (advanced analytics), за да изберем най-правилните инфлуенсъри и да прогнозираме техните резултати. Заедно с клиента правим финалния избор и след това прекарваме време с инфлуенсърите, за да предадем успешно визията на клиента и да подсигурим безупречно изпълнение.

Да поговорим за цените – кой и колко плаща? На месечна база тип абонамент ли работите, на проект или процентно съотношение от кампания? Инфлуенсърите плащат ли нещо да бъдат част от вашата база данни с предложения?

Мисията на influ.ai е да оптимизира резултатите от инфлуенсър маркетинг кампаниите на нашите клиенти. Различните кампании имат различна сложност и изискват различна степен на ангажимент на нашите квалифицирани мениджъри на кампании. Това оказва влияние и върху комисионната за всяка кампания.

Всеки инфлуенсър е добре дошъл да се регистрира на influ.ai платформата напълно безплатно и след одобрение на профила, започва да получава запитвания за кампании – отново напълно безплатно.

Говорейки за цени, използвам възможността и да спомена, че в началото на октомври ще публикуваме първия по рода си доклад за Инфлуенсър Маркетинга в България, в който отделяме в внимание и на цените на пазара. Инфлуенсър пазарът в България все още е във фаза на назряване и това превръща ценообразуване в доста важна и интересна тема – както за брандове и агенции, така и за инфлуенсъри. За новости около доклад, можете да се абонирате тук.

Би ли посочил топ 10 на инфлуенсърите във вашата платформа на база редовно ангажиране от клиенти?

Трудно е да се посочат топ 10 инфлуенсъри. За нас всеки инфлуенсър е важен и уникален партньор. Работим с инфлуенсъри от много сегменти (до 20к последователи, до 50к, над 50к) и умишлено целим да подбираме профили на разнообразни инфлуенсъри, отговарящи на целите на клиента. По този начин даваме шанс както на установени инфлуенсъри така и на изгряващи звезди и даваме своя принос към създаването на инклузивна медийна среда.

Какви са бъдещите ви идеи и планове?

В influ.ai постоянно работим над това да развиваме нашите продукти и услуги така, че да доставят още по-голяма добавена стойност за нашите клиенти и партньори. Използвам възможността да ви поканя и на следващия редовен уебинар, в който представяме примери за иновативни кампании, представяме новости около платформата и, разбира се, представяме перспективата на инфлуенсърите.

Също така, освен за нашите услуги – се грижим и за развитието на екосистемата в Бъглария. До края на годината ще бъде публикуваме наръчника за добри практики, който внесохме като проект преди около година в етичната комисия на ИАБ България.

Какво трябва да се  промени във възприятието за инфлуенсър маркетинг в България, за да е още по-ефективен за брандовете, които го ползват?

Едно от нещата, над който работим всеки ден както с брандове и агенции, така и с инфлуенсъри, е да превърнем случващите се кампании в истински партньорства, а не еднократно промотиране на продукт или услуга. Това увеличава достоверността и води до доказано по-добри резултати. Както и брани имиджа на инфлуенсърите от негативни нагласи и коментари. За да направим това, прекарваме доста време в замисъл и планиране на кампании, поставяне на цели и следене за правилното изпълнение. Следим резултати, анализираме и правим препоръки, за да следващите кампании. Стъпка по стъпка, или кампания по кампания, поставяме нов стандарт за инфлуенсър маркетинг бранша.

Дълбоко оценяваме, усилията и съдействието на всички наши партньори по пътя, включително и на influencermedia.bg.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Coca-Cola си партнира с инфлуенсърката Джиджи Хадид в глобалната кампания „Рецепта за магия“