Често говорим за работа между брандове и инфлуенсъри, но е редно да споменем и агенциите като важна и неизменна част от процеса по изграждане на стабилни партньорства.
Запитахме 35 инфлуенсъри (18 с до 10 000 последователи, 16 с до 50 000 и 1 с над 100 000) да ни споделят какви трудности срещат при работа с агенции, с кои брандове много биха желали да работят, но най-важното: кои са агенциите, с които вече са реализирали партньорства и са щастливи, биха работили отново и горещо препоръчват.
Запитването беше анонимно и не цели да направи представителна извадка, а да създаде един импровизиран списък с агенции, които брандовете и инфлуенсърите да ползват при нужда.
Любимите агенции на тези 35 инфлуенсъри са подредени по брой гласове, които са получили, като някои са посочили повече от една. Influencer.bg е тотален лидер, заедно с От-До Консулт и Paragraph 42, а Aplifame е мобилно приложение, което всъщност пропуска нуждата от агенция, но за запитаните инфлуенсъри то носи работа точно като агенция и затова са го посочили. Не всички агенции, които са в списъка, са специализирани за работа с инфлуенсъри, но предлагат и такива услуги, наред с PR и дигитален маркетинг.
OT-DO Konsult
Сред най-често споменатите проблеми при работа с агенции са изброени следните:
- не ги познавам;
- не зная как да се свържа с тях;
- не ми дават готини клиенти;
- не мога да се свържа с тях;
- имат много изисквания.
На въпрос
С кои агенции бихте искали да работите,
отговорите са пряко свързани с това кои клиенти представляват и по брой желания наредбата им е следната, като отново първите три събират най-много кандидати за партньорства, като важно е да се обърне внимание, че някои искат да работят с тях, защото никога не са го правили, а други, защото са доволни от съвместната им дейност и искат да повторят и потретят:
Influ.ai
Anomaly
United partners
All Channels
Amplifame
Influencer.bg
Proof
Sunday Media
V+O Communication
DNK
Media Marks
next-dc
OT-DO Konsult
Otdoconsult
Paragraph 42
Propaganda group
RevTag
Wearehuman
What If
Xplora
Интересно е и с кои клиенти биха искали да започнат работа тези 35 нано и микроинфлуенсъри. Сред тях няма изненада, защото най-желани са в сферата на мода, козметика, детски артикули, молове, техника, дом и почивка, хотели и спорт. Но това са и отлично разпознаваеми брандове от телевизионни реклами и дигитална комуникация. В случай, че някой от бранд мениджърите на тези компании чете, може да се чувства директно поканен да прави запитвания към инфлуенсъри или агенции за работа с тях, ако все още не е започнал такива партньорства:
About You
Always
Angel Baby
Answear
BelleBox
Biotrade
BSB
Chicco
Chipolino
Ciela
Cosmetics Plus
Decathlon
Derma-Act
dm
Dr. Oetker
DUKA
Easy Rent Bulgaria
Emag
Fashion Days
Ferrero
FootCourt
H&M
Happy Bar & Grill
Harmonica
IKEA
JYSK
Kibrit
L’Oréal
Lancome
Lidl
Maybelline
Miele
Mondelez
Nespresso
Obuvki.bg
Pampers
Paradise Center
Parkmart
PEPCO
Philips
Picantina
Pinko
Pirin Golf
Pulse Fitness and Spa
Sephora
Serdika Center
Sisley
Storytel
Takeaway
Tehnomix
The Palace Hotel
ГАЙО
Тези списъци имат една цел: да се ориентирате, когато ви потрябват агенции. Да видите какъв тип бизнеси, продукти и брандове търсят инфлуенсърите. Попитахме само 35 нано и микроинфлуенсъри, така че не е представителна извадка, а само начало за разговор по темата.