Последните промени в сделките за поделяне на приходите от рекламата в социалните мрежи са от значение за всички инфлуенсъри и създатели на съдържание. Промени като тези говорят много за това колко платформите ценят създателите си и им подсказват как по-добре да се свързват с аудиторията си и дали трябва да променят съдържанието си.
TikTok, например, дели приходите от реклами наполовина със създателите на съдържание, които имат над 100 хиляди последователи чрез програма TikTok Pulse. YouTube прилага същия принцип за поделяне 50/50 щом се отнася до видеата с дълга форма. Платформата обяви, че ще започне да споделя и приходите от рекламите в Shorts от януари 2023 г., като създателите на съдържание ще имат право на до 45% от печалбата.
През февруари 2022 г. Meta взе решение да спре да плаща на създателите в Instagram. В момента само Facebook предоставя 55% от печалбите на рекламите във Facebook Reels.
През 2021 г. приложението Snapchat е изплатило повече от 250 милиона долара на 12 000 създатели чрез своята програма Snapchat Spotlight.
Наскоро Twitch обявиха промени в дела на приходите от абонаменти за своите звездни създатели, което доведе до недоволство. От 1 юни 2023 г. платформата ще продължи да дели печалбата 70/30 в полза на създателите, но само за първите 100 000 долара. Всичко след тази точка се редуцира до стандартното разделение 50/50.
Процентът, който създателите на съдържание получават от различните платформи, често се променя и зависи от по-широката макроикономическа среда.
Бизнес моделът на платформите не позволява непременно на създателите да монетизират общностите, които са изградили. Постоянните промени често са неясни, което води до несигурности и критика. Заради това създателите на съдържание не разчитат само на дела от рекламите, а работят активно с марки, които промотират в профилите си.
На този етап в България всички тези програми не са налични.