Oh!Good е участник в звездното състезание за най-добрите онлайн магазини в България eCommerce Academy Awards и с удоволствие ви срещаме с Борис Биволарски, който да ни въведе в техния инфлуенсър маркетинг.
Но преди това, какво е Oh!Good? Това е новият начин на хранене, подходящ за всеки лайфстайл. Пълноценни, вкусни и изцяло веган протеинови продукти, удобни за консумация по всяко време и навсякъде.
Вече знаем, че са вкусни и здравословни, а сега е време да как работи инфлуенсър маркетингът за бранд като Oh!Good, защото според нас го правят по учебник!
Защо и как решихте да работите с инфлуенсъри?
Колаборациите на Oh!Good с инфлуенсъри и създатели на съдържание бяха заложени в стратегията на бранда още при старта. Кампаниите с тях ни помагат да популяризираме бранда като достигнем до конкретни аудитории чрез създаване на автентично съдържание, продуктови ревюта и препоръки, което от своя страна допринася и за изграждане на доверие към продуктите ни.
Какъв опит имате досега?
От старта ни през март 2023, всеки месец работим основно с нано и микро инфлуенсъри и създатели на съдържание. До момента сме реализирали над 20 колаборации и допълнително кампании ориентирани изцяло към създаване на бранд съдържание.
Какъв % от бюджета за дигитален маркетинг отделяте за работа с инфлуенсъри?
Не сме фиксирали месечен процент за активности с инфлуенсъри. Има месеци, в които реализираме повече кампании и съответно месеци с по-малко. Всичко зависи от планирането и времето, което е нужно на инфлуенсърите да генерират съдържанието.
В кои случаи предпочитате бартерни отношения и кога да плащате по ценоразписа на инфлуенсъра?
Договаряме условията с инфлуенсърите на база няколко фактора: качество и автентичност на съдържанието, големина и ангажираност на последователите им и наситеност на рекламно съдържание в техните профили. Имайки предвид, че подбираме инфлуенсъри, които вече консумират протеинови продукти, повечето от тях са съгласни да работим и на бартер. В зависимост от обхвата на ангажимента на инфлуенсърите, освен продукти плащаме и допълнително възнаграждение. Впоследствие те харесват нашите продукти и започват да ги консумират редовно, което помага още по-лесно да си партнираме. Допълнително предлагаме афилиейт програма, с която при продажби с индивидуален код за отстъпка, инфлуенсърите получават комисионна.
Как се е развивала стратегията ви за работа с инфлуенсъри в Oh!Good и каква роля играят те в маркетинга на магазина?
Стратегически за нас е важно да работим с инфлуенсъри, защото рекламите ни със съдържание тип UGC са голяма част от нашия криейтив микс. Както вече споменах, чрез инфлуенсърите успяваме също да допринесем за доверието към бранда.
Кои фактори ви насочват при избора на инфлуенсъри, с които сътрудничите, за да утвърждавате имиджа на бранда си?
На първо място при избора ни на инфлуенсъри гледаме дали пасват на нашата бранд идентичност и визия как искаме да се популяризираме. След това анализираме факторите: качество и автентичност на съдържанието, големина и ангажираност на последователите им и наситеност на рекламно съдържание в техните профили.
Как измервате успехът на кампаниите с инфлуенсъри и кои метрики използвате за оценка на резултатите?
Кампаниите с инфлуенсъри предимно имат за цел увеличаване на разпознаваемостта на бранда. От друга страна, не малка част от тях генерират и добри продажби. Метриките, които следим са:
–> ангажираност на последователите при колаборациите;
–> посещения на нашия профил и нови последователи;
–> продажби чрез индивидуален код за отстъпка.
Как се справяте с предизвикателствата, свързани с работата с инфлуенсъри, като намерите правилните личности, с които да се асоциирате?
Най-вече с приятелска комуникация и това, че не им слагаме “креативни рамки”. Фактът, че сме се обърнали към конкретни инфлуенсъри или те са се свързали с нас и ние сме се съгласили, означава, че оценяваме и одобряваме начина, по който създават продуктово съдържание. Винаги споделяме и идеи от наша страна, но в повечето случаи инфлуенсърите вече имат конкретни концепции. Голям фактор за това е и фактът, че те харесват бранда и продуктите.
Какво ви мотивира да инвестирате в инфлуенсър маркетинг?
Маркетинг стратегията ни е да достигаме до различни таргет групи чрез различни послания и в различни канали. Чрез работата с инфлуенсъри успяваме да представим продуктите ни в различни ситуации и начини на консумация, както и да покажем ползите и предимствата им.
Как се вижда бъдещето на работата с инфлуенсъри в Oh!Good и как планирате да усъвършенствате този аспект на дигиталния маркетинг?
Плановете ни са да продължаваме да работим със същата стратегия в посока да изградим общност от инфлуенсъри, които харесват и подкрепят Oh!Good. Дългосрочните отношения за нас са много по-важни от многобройни единични колаборации.
Планирате ли да използвате вашите инфлуенсъри, рекламни лица или посланици на бранда за повече публична подкрепа в последния етап на конкурса eCA Awards 2023 “Звездите на онлайн търговията” за избор на любим магазин на публиката и как?
Популяризираме участието ни в eCA Awards 2023 чрез публикации през нашите профили и директни контакти и не сме планирали да използваме инфлуенсъри за тази цел.
Пожелаваме успех във всички колаборации, както и на финала на eCommerce Academy Awards 2023, когато на 05-ти октомври на официална церемония ще разберем кои са “Звездите на онлайн търговията” в България. Повече информация за конкурса има тук: https://awards.ecommercebg.com/.
А това са нашите предложения за Oh!Good! Разнообразие от спортни и активни инфлуенсъри, които брандът би могъл да ползва за следващи партньорства при интерес от двете страни:
Martinka_v е lifestyle & fashion инфлуенсър, но самата тя спортува, храни се здравословно и винаги ни информира за новости в тази сфера, така че би била подходящо допълнение към избраните за Oh!Good.
Rori Fitness е майка и истински фен на спорта, както личи от всяко нейно видео.
Ерика е олимпийски шампион по художествена гимнастика и истинска красота за очите. И трите ни предложения имат добре развити Инстаграм профили, така че смело могат да бъдат запитани за всичките им канали.