OnlyFans с рекорден ръст през 2024 г.: приходи от $7,22 млрд. и над 377 млн. потребители

27.08.2025

Платформата OnlyFans, която в последните години се превърна в глобално явление, отчете нови рекорди за 2024 г. Според финансовия ѝ отчет компанията е генерирала брутни приходи от $7,22 млрд., което представлява ръст от 9% спрямо предходната година. Въпреки че темпът на растеж е по-нисък в сравнение с предишните години, броят на потребителите продължава да се увеличава с впечатляваща скорост.

Приходи и печалби

От общия оборот OnlyFans е реализирала нетни приходи в размер на $1,41 млрд. – с 8% повече от 2023 г. Печалбата преди данъци е достигнала $684 млн., което бележи 4% ръст на годишна база. Въпреки по-умерените финансови показатели, цифрите остават стабилни и показват устойчивост на модела, който компанията развива.

Потребителска база, която расте по-бързо от приходите

Най-големият успех на платформата за 2024 г. е свързан с увеличаването на аудиторията. Броят на създателите на съдържание се е повишил с 13% и вече надхвърля 4,63 милиона души. Абонатите пък са нараснали с цели 24%, достигайки внушителните 377,5 милиона. Това поставя OnlyFans сред платформите с най-бързо развиваща се потребителска база в световен мащаб.

За авторите на съдържание новините също са положителни. OnlyFans разпределя 80% от приходите към тях, което означава, че през 2024 г. те са получили общо $5,8 млрд. – с 9% повече спрямо предходната година.

Коментар от ръководството

Главният изпълнителен директор Кейли Блеър подчертава, че ръстът в потребителите и приходите е ясен знак за стабилността на платформата:

„През 2024 г. OnlyFans продължи да увеличава приходите си и глобалната си потребителска база. Разширихме се в нови вертикали, демонстрирайки силата и потенциала на платформата в широк спектър от жанрове.“

Дивиденти и собственост

Собственикът на платформата – милиардерът Леонид Радвински – също извлича значителни печалби от успеха на компанията. През 2024 г. той е получил $497 млн. под формата на дивиденти, а заедно с допълнителни плащания от началото на 2025 г. сумата достига $701 млн. От 2021 г. досега Радвински е натрупал близо $1,8 млрд. само от дивиденти, което показва колко печеливш остава бизнесът.

Малък екип, големи резултати

Любопитен факт е, че компанията майка – Fenix International Ltd. – работи с екип от едва 46 души. Повечето дейности се изпълняват чрез външни подизпълнители. Това доказва, че моделът на платформата е силно оптимизиран и позволява огромни приходи с минимален вътрешен ресурс.

Възможна продажба и бъдещи планове

Според източници Радвински вече е водил разговори за потенциална продажба на OnlyFans. Исканата оценка е около $8 млрд., а сред заинтересованите купувачи се споменава инвестиционната компания Forest Road от Лос Анджелис. Ако подобна сделка се осъществи, това би било едно от най-значимите придобивания в сектора на дигиталното съдържание.

Разширяване извън съдържание за възрастни

Въпреки че платформата е известна най-вече със съдържание за възрастни, OnlyFans активно инвестира в диверсификация. Проектът OFTV – безплатна стрийминг услуга с безопасно съдържание и оригинални програми – е един от основните им ходове за разширяване на аудиторията. Компанията също така засилва инвестициите си в доверие и безопасност, особено предвид новите регулации във Великобритания.

Предизвикателства пред компанията

Наред с успехите, OnlyFans се изправя и пред рискове. В годишния си отчет компанията предупреждава за потенциални съдебни претенции, включително колективни искове в САЩ. Ръководството обаче заявява, че ще защитава позициите си твърдо, когато това е необходимо.

Макар темпът на растеж на приходите да се забавя в сравнение с експлозивните години след 2020 г., потребителският интерес към платформата остава по-висок от всякога. Съчетанието от огромна потребителска база, стабилни приходи и желание за разширяване в нови сфери превръща OnlyFans в ключов играч в индустрията на дигиталното съдържание.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Live Shopping за онлайн магазините в България – как и защо да се прави