Популярните личности не са инфлуенсъри, използвайте ги за ТВ и билборд

31.07.2022

Марин Агандеров е управляващ партньор в първия български YouTube MCN (Multi-channel network) – Talentmedia. Той се занимава с инфлуенсър маркетинг от шест години, а предишният му опит включва работа в различни онлайн медии и дигитални агенции в България.

Едни от най-разпознаваемите клиенти на Talentmedia са Serdika Center, Kaufland, Avon, Storytel, P&G, L’Oreal, UniCredit Bulbank, но работят и с редица други. В портфолиото на агенцията влизат почти всички най-известни влогъри на българския пазар.

Марин се съгласи да отговори на няколко въпроса на Инфлуенсър Медия България, а отговорите разясняват как да работите и вие с едни от най-големите и разпознаваеми лица на пазара чрез агенция като Talentmedia:

Последните няколко години работиш с едни от най-големите инфлуенсъри влогъри и най-разпознаваеми брандове в България, кое е най-трудното в процеса?
Марин, Talentmedia: Ще бъда съвсем искрен, основното предизвикателство в нашата работа е балансът между интересите на инфлуенсърите и тези на бранда. От една страна ние се грижим за това клиентът да е доволен и да се върне за още кампании, но от друга се опитваме да не ощетяваме авторите и да отстояваме техните интереси.

Много често се стига до конфликтни ситуации и нашата роля е да сме медиатор между страните. Със съжаление трябва да кажа, че има и известна част от инфлуенсърите, които не се държат съвсем професионално при работата с брандове – не спазват брийф, не подават материалите навреме, което естествено създава напрежение.

Колко често ти се налага да обясняваш как работи инфлуенсър маркетингът?
Марин, Talentmedia: Когато започнах Талантмедия преди повече от шест години, ми се налагаше много често да обяснявам какво е това инфлуенсър маркетинг и има ли то почва у нас, но бих казал, че в последните две години това стана задължителен елемент от дигиталния микс на повечето брандове. Клиентите и агенциите знаят какви са предимствата и как могат да използват този канал, така че за нас остава ролята да ги насочваме в избора и да помагаме с криейтива. Мисля, че моментът за “евангелизиране” на инфлуенсър маркетинга отмина и всички виждат неговите ползи.

Много младежи се вдъхновяват от известните влогъри да се превърнат и те в такива, как виждаш ти тази тенденция и какво отличава успешните, какво ги държи дълго на пазара?

Марин, Talentmedia: Да, наистина професията “влогър” или “инфлуенсър” е много популярна напоследък. За да бъде успешен инфлуенсърът трябва да има някаква добавена стойност за аудиторията, това е и основната разлика между wannabe звездите в Instagram и авторите на съдържание в YouTube, да речем.

Моят съвет за всички, които имат желание да се развиват в тази посока е да помислят какво могат да предложат на аудиторията като полезно или поне забавно съдържание.

На какви критерии трябва да отговоря един инфлуенсър, за да работи с теб и Talentmedia? Вие ли ги избирате или те сами идват при вас, за да ги представлявате и свързвате с брандове?
Марин, Talentmedia: Ние вярваме в партньорството с инфлуенсърите, а за да има такова е нужно доверие. За това преди да започнем дългосрочно работа с някой автор правим анализ в три посоки:

имидж – възприятието на обществото за него;
аудиторията – хората, до които достига;
съдържанието – каква е добавената стойност и темата на автора.

След това провеждаме тестови кампании за да разберем и нивото на професионализъм от гледна точка на креативни идеи и спазването на срокове. По този начин и самият инфлуенсър разбира в детайли, какво се изисква за работа с големите брандове.

Какво искат и търсят брандовете през 2022? Какъв тип инфлуенсъри съдържание и резултати са им важни?
Марин, Talentmedia: Различните брандове имат и различни цели, за които могат да помогнат и различни типове инфлуенсъри. Статията

https://influencermedia.bg/kak-da-izberesh-influencer-infografika/

илюстрира отлично тактиките, които можете да използвате за онлайн присъствие.

Ти работиш и с чужбина, как ти се струват цените тук и там, в каква посока се развиват и ще става ли инфлуенсър маркетингът по-скъп, по-ориентиран към плащане на база резултати, обвързан с директни продажби?
Марин, Talentmedia: Цените на инфлуенсър маркетинга в България са съотносими с общото икономическо ниво на страната. Нашата компания има офиси в 4 държави: Полша, Румъния, България и Гърция, което ни дава доста добра перспектива в района Централна и Източна Европа. Определено напоследък се наблюдава увеличение на хонорарите на инфлуенсърите, но мисля че това е напълно нормално и в рамките на ефективното от страна на рекламодателите.

Какъв е стимулът на един известен влогър да работи с непознат на пазара бранд, особено ако ще го представя за първи път в своите канали? Какви рискове крие такава комуникация?
Марин, Talentmedia: Няма проблем в това да рекламираш непознат бранд, дотолкова че да си се запознал с него лично и да си изградил собствено мнение по въпроса. Автентичността е основната сила на инфлуенсърите, така че те не бива да компрометират най-ценния си актив.

Дай два съвета на бизнесите, които тепърва ще ползват популярни личности и инфлуенсъри в своя маркетингов микс, откъде да започнат, за какво да бъдат готови и в кои случаи е ок да се откажат?
Марин, Talentmedia: Първият и най-важен съвет е търсете припокриване между темите, които развива инфлуенсърът и темите, за който говори вашият бранд. Анализирайте внимателно аудиторията на избрания от вас автор и влезте в детайлите – ангажираност на аудиторията, греографско местоположение.

Една от основните грешки, който допуска бранд работейки за пръв път с инфлуенсъри е да се води единствено от фен базата ( броя абонати, последователи и т.н.).

Вторият ми съвет –

популярните личности (celebrities) не са инфлуенсъри, те могат да свършат страхотна работа за вашата outdoor реклама или TV клип, но повечето от тях нямат ангажирана аудитория в социалните мрежи – използвайте native инфлуенсъри.

Кажи ни две готини тенденции, които наблюдаваш на българския пазар по отношение на работата между брандове и инфлуенсъри.
Марин, Talentmedia: Първа-> Работата със средни по големина и микроинфлуенсъри – брандовете разбират, че няма как всички да работят с 10-те най-известни автори на съдържание и се насочват към по-нишови канали.
Втора -> Изграждането на дългосрочни взаимоотношения – работи чудесно и за двете страни, а плюсовете са изключително много – автентичност и последователност на комуникацията, по-ниски цени за брандовете, сигурен доход за инфлуенсърите.

Кои са твоите инфлуенсъри?
Марин, Talentmedia: Моите инфлуенсъри са предимно хора от индустрията и учени – проф. Jeffrey Pfeffer, Ray Dalio, Massimo Moaret.

От българските инфлуенсъри следя разбира се всички от професионален интерес, но харесвам изключително много съдържанието на Стефан Попов- Чефо, както и на тандема Наум & Теа.

Тепърва ще споделяме още новини, срещи и кампании, реализирани от Talentmedia, така че следвайте ни и във Facebook, за да не пропуснете всичко любопитно, което предстои:

https://www.facebook.com/influencermediabg , както и групата ни, в която Марин често се включва с мнение и интересни примери от инфлуенсър маркетинга в България и света:

https://www.facebook.com/groups/influencersandbrandsbulgaria ♡

 

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Кристина Орсова – хранене и устойчиви продукти