Португалското правителство обяви планове за засилване на регулациите в сферата на инфлуенсър маркетинга, като акцентът пада върху прозрачността при рекламиране в социалните мрежи. Основната тревога: инфлуенсъри често популяризират продукти, без ясно да обозначат, че съдържанието е платено партньорство. Това може да подвежда последователите, особено когато става въпрос за чувствителни категории – като хранителни добавки, козметика или дори финансови услуги.
Нови правила и потенциални санкции
Инициативата, водена от португалската агенция за защита на потребителите (ASAE), цели въвеждането на ясен регламент, който ще задължава създателите на съдържание да обозначават спонсорираните публикации по конкретен и видим начин. Също така се обсъждат санкции за нарушители, както и задължително обучение за инфлуенсъри и агенции относно етичната реклама.
Инфлуенсърите – в центъра на вниманието
Португалия не е сама – редица европейски държави вече въведоха по-строги мерки в тази посока. Страната обаче заявява амбицията си да бъде сред пионерите в създаването на устойчива и отговорна инфлуенсърска екосистема, в която креативността върви ръка за ръка с доверието.
Защо това е важно?
За брандовете и маркетолозите това е знаков момент: новата регулаторна рамка не само ще защити потребителите, но и ще засили доверието към професионалните инфлуенсъри, които работят с етика и прозрачност. Това от своя страна ще изгради по-силни и дългосрочни партньорства между създатели и марки.
Разберете как законите оформят бъдещето на инфлуенсър маркетинга – прочетете пълната статия.